یکی از مشکلات توسعه بازیها هنگام عرضه نسل جدید کنسولها، مشکل موتور بازی
است، یا به عبارت دیگر ابزاری که برای ساخت بازی استفاده میشوند.
تیم مدیریت استودیو کپکام در گزارشی اعلام کرد که موتور اختصاصی استودیو کپکام،
یعنی RE Engine، که از آن در ساخت بازیهای Resident Evil هم استفاده شده
است، در زمان ساخت به گونهای طراحی شده است که بتواند روی کنسولهای جدید هم کارآمد
باشد. پس میتوان گفت استودیو کپکام یک نقطه قوت در مواجهه با نسل بعدی کنسولها
دارد.
تیم مدیریت استودیو در این مورد اینگونه گفته است: «بازیهایی که ما توسط RE Engine روی نسل فعلی
کنسولها توسعه دادیم نقدهای تحسین برانگیزی را دریافت کردهاند و ما از همان
مراحل اولیه ساخت این موتور در ذهن داشتیم که برای توسعه بازیها روی نسل بعدی
کنسولها هم قابل استفاده باشد، به همین دلیل ما RE Engine را یکی از نقاط
قوتمان در توسعه بازی برای نسل جدید کنسولها میدانیم.»
به نظر میآید استودیو کپکام به عنوان یکی از بزرگترین ناشران بازی در دنیا و
همچنین استودیویی که توسط سری بازیهای Dead Rising در ارتباط نزدیک با کمپانی
مایکروسافت است، در میان کمپانیهایی خواهند بود که برای نسل بعدی کنسولها برنامههای
فراوانی دارند.
انتظار میرود که مایکروسافت در رویداد E3 2019 حداقل یک کنسول
از نسل بعدی را معرفی کند. کمپانی سونی در رویداد E3 امسال حضور
ندارد ولی از قبل جزئیاتی را در مورد کنسول پلیاستیشن 5 فاش کرده است. در این میان
شایعاتی هم پیرامون نینتندو وجو دارد که در حال کار روی کنسول جدید خود است ولی در
رویداد E3 معرفی نخواهد شد.
یکی از کمپانیهایی که اخیرا یک موتور جدید بازی ساخته است مایکروسافت است.
تیم Halo یک موتور جدید به نام Slipspace ساختهاند که بازی Halo Infinite قدرت خود را بر
روی کنسول ایکسباکس بعدی و پلتفرم رایانههای شخصی از این موتور خواهد گرفت. در
یک گزارش در مورد بازی Halo Infinite ادعا شده است که مایکروسافت حدود ۵۰۰ میلیون
دلار برای توسعه این بازی خرج کرده است، این هزینه شامل ساخت موتور جدید Slipspace هم میشود.