نگاهی به بخش داستانی بازی Call of Duty: WW2

نگاهی به بخش داستانی بازی Call of Duty: WW2

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 7 روز پیش

پس از شایعات فراوان، بازی Call of Duty: WW2 دیشب رسما رونمایی شد و قسمت جدید این سری بازی‌های شوتر، مانند نسخه‌های قدیمی آن، به جنگ جهانی دوم می‌پردازد و داستان یک جوخه آمریکایی در تیاتر جنگ اروپا را تعریف می‌کند. بازی Call of Duty: WWII مانند دیگر آثار درباره جنگ جهانی دوم، گیمر را در ساحل نورماندی در روز واقعه پیاده می‌کند و او را وارد نبردهای معروف و بزرگی چون نبرد بالژ می‌کند، اما استودیو Sledgehammer، سازنده بازی اظهار کرده که هدف از ساخت این بازی، تنها نمایش دوباره جنگ جهانی دوم نبوده و آن‌ها سعی کرده‌اند تا جنگ جهانی دوم را به شکل کاملا جدیدی نمایش دهند.

اعضای تحریریه وبسایت گیم اسپات، به تازگی توانسته‌اند دو مرحله از بخش داستانی بازی Call of Duty: WWII را بازی کنند. یکی از این مراحل، یورش به نورماندی است که از به یاد ماندنی ترین و وحشت‌ناک ترین لحظات جنگ جهانی دوم است و بارها در بازی‌ها و فیلم‌های دیگری چون Call of Duty: World at War یا نجات سرباز رایان به نمایش در آمده است. اما شاید در هیچ بازی دیگری، مانند بازی Call of Duty: WWII به جزئیات این نبرد، توجه نشده است.

در بازی Call of Duty: WWII، داستان از دریچه چشمان یک سرباز 19 ساله از جوخه اول پیاده نظام ارتش آمریکا تعریف می‌شود و با دیدن تریلر نیز کاملا مشخص است که این جوان، ترسیده است. او یک سرباز بی‌تجربه‌است که در میان اجساد همرزمانش دست و پا می‌زند و با بمب بنگلور سر و کله می‌زند و نفس کشیدنش، سریع و نامنظم است. البته این‌ها جلوه‌های سینمایی است اما به هیچ وجه جذاب یا هیجان انگیز نیستند، بلکه شما را می‌ترسانند. این سرباز می‌داند که فاصله او با مرگ کمتر از یک تار مو است.




در مصاحبه با سرپرستان فنی استودیو Sledgehammre، آن‌ها اظهار کردند که برای به تصویر کشیدن جنگ و مخصوصا تجربه حضور در آن، تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است.

تیم انیمیشن برای به تصویر کشیدن فیزیکی و احساسی یک سرباز به این شرایط، شروع به تماشای فیلم‌های مستند و عکس‌ها و مطالعه راهنمای کار با اسلحه پرداخت و در این کار نیز موفق بوده است.

کریس استون، کارگردان انیمیشن بازی توضیح داد: "در این جنگ خبری از کاور گرفتن پشت یک در و انفجار آن و پرتاب فلش بنگ و کشتن افراد درون اتاق نیست. اگر شما در چنین جنگی باشید چه می‌کنید؟ شاید از گوشه سنگر نگاهی بیاندازید، شاید تیری شلیک کنید و شاید به سنگر دیگری پناه بگیرید. در ساخت تجربه حضور در جنگ جهانی دوم، توجه به این جزئیات اهمیت زیادی دارد."

برای نبرد نورماندی، این جزئیات حیاتی هستند. بدون این جزئیات کوچک، این مرحله هیچ تفاوتی با نمونه‌های مشابه قبلی ندارد و به دلیل همین جزئیات است که این مرحله بسیار تأثیر گذار است. هرچند که اهداف نبرد نورماندی برونگرا و واضح هستند، اما با مطالعه وحشت‌های این تهاجم در مقیاسی بزرگ‌تر مشخص می‌شود که این بخش از تاریخ چقدر اسرار نهفته دارد و داستان‌های جدیدی را در خود نهادینه کرده است.




مرحله دیگر بازی در جنگل‌های هرتگن رخ می‌دهد، جایی که سربازان آلمانی درختان را منفجر کرده و گلوله‌های ساچمه‌ای را به سمت سربازان متفقین روانه می‌کنند. این مرحله بسیار آرام و کند آغاز می‌شود. شما در حال گذر از جنگل و شکار سربازان آلمانی هستید که ناگهان انفجارها آغاز می‌شوند. این قسمت دقیقا یادآور دیگر بازی‌های Call of Duty است و اگر چه مانند نبرد نورماندی، هیجان انگیز و ترسناک است، اما دلیل آن، چیز دیگری است.

صدای توپخانه‌ها و از بین رفتن درختان و خرد شدن فلزات و شلیک گلوله‌ها، تأثیر زیادی در این مرحله و تأثیر آن روی گیمر دارند. دیو سونسون، کارگردان صدای بازی اعلام کرد که تیم صوتی بازی، صدای انفجارات و تفنگ‌های جنگ جهانی دوم را ضبط کرده تا بازی را بسیار واقع گرایانه بسازند و گیمر احساس کند که در خود جنگل حضور دارد. اما بهترین جزئیات صوتی را هنگام عبور از رودخانه شاهد هستید.

همانند مرحله نورماندی، در اینجا نیز سرباز داستان ما روی سطح ناهموار جنگل و زیر وزن سلاح و تجهیزات خود به زحمت حرکت می‌کند و از صدای او متوجه می‌شوید که باری بسیار سنگین بر دوش دارد. برای به دست آوردن جزئیات، دیو سونسون شروع به پیدا کردن رودخانه‌ای کرد که بتواند صدای راه رفتن را ضبط کند و از کار در استخر خودداری کرد. در نتیجه شما خستگی را از راه رفتن سربازان جوخه یکم پیاده نظام متوجه می‌شوید و آن را بسیار بیشتر از زمانی که توپخانه‌ها حمله می‌کنند، حس می‌کنید. حتی هنگامی که بازی لحن متفاوتی را در پیش می‌گیرد، متوجه می‌شوید که به جای پرداختن به صدای انفجارات جنگ، به عکس العمل تک تک سربازان به این نبرد پرداخته شده است.




کریس استون نیز درباره اهمیت انیمیشن در مغروق ساختن گیمر توضیح داد: "هدف ما این است که گیمر پس از پایان بازی احساس کند که در خود جنگ حضور داشته و آن را تجربه کرده است که هدفی کاملا متفاوت با بازی‌های قبلی ماست."

هنگامی که آن‌ها درباره این هدف صحبت کردند، تیم سازنده بازی روی تحقیقاتی که برای اجرای جزئیات انجام شد، تأکید کردند. جزئیات باعث می‌شوند تا شما احساس کنید که خود سرباز هستید و بر اساس آنچه که مشاهده شده، ظاهرا تیم سازنده کار خود را با دقت و حساسیت انجام داده است.

توجه استودیو Sledgehammer به جزئیات کوچک سربازان در جنگ جهانی دوم بسیار جالب است و به این استودیو فرصت داده تا نبردی را که بارها و بارها تعریف شده، به شکل متفاوت و معناداری نمایش دهد.

اما، این جزئیات چگونه می‌توانند باعث پیشرفت بازی شوند؟ طرفداران بازی‌های اول شخص انتظار دارند که بخش داستانی بازی، به آن‌ها انگیزه و قدرت بهدهد و کاراکتر آن‌ها بتواند موقعیت‌های غیرممکن را پشت سر بگذارد. آیا Sledgehammer واقع گرایی را پیش می‌گیرد یا بازی به سمت یک تجربه همیشگی شوتر نظامی سوق می‌دهد؟

بازی Call of Duty: WWII در تاریخ 3 نوامبر برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می‌شود.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: بازی Call of Duty: WW2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.