مأمور 47، این آدمکش طاس دوست داشتنی،
در سال 2016 به صورت اپیزودیک بازگشت و عملکرد بسیار خوبی داشت. اکنون که فصل اول
این بازی به پایان رسیده، کمپانی Square Enix، فصل اول این بازی را به صورت یک پکیج عرضه کرده است. اما قبل از
خرید این بازی، 14 نکته است که باید آنها را بدانید.
داستان اپیزودیک
کمپانی Square Enix و استودیو IO Interactive، جدیدترین بازی Hitman را یک تجربه درجه یک واقعی با جوانب زنده عنوان کردهاند. دلیل این نام گذاری، عرضه مأموریتهای بازی، به صورت اپیزودیک بوده است و اکنون، در سال 2017، فصل اول بازی، شامل تمام اپیزودها، عرضه شده است.
مراحل بزرگ
یکی از راههای مشاهده استعداد یک استودیو در بازیسازی، دیدن مراحل عظیم و پر جزئیات در یک بازی است. بازی Hitman نیز نمونه بسیار خوبی برای همین قضیه است. مراحل بازی Hitman بسیار بزرگ هستند و مرحله پاریس این بازی، از بزرگترین مرحله بازی Hitman: Absolution، شش برابر بزرگتر است.
هوش مصنوعی
هیچ چیز مانند یک هوش مصنوعی که مانند یک انسان واقعی فکر میکند، هیجان انگیز نیست. سازندگان بازی Hitman نیز به دنبال ساختن چنین هوش مصنوعی بودهاند. جزئیات بازی با دقت کار شدهاند و هوش مصنوعی نیز با استفاده از همین جزئیات، به وقایع اطراف خود واکنش نشان میدهد. برای مثال، نگهبانان متوجه بارکد پشت سر مأمور 47 خواهند شد.
یک آدمکش واقعی
سری Hitman در چند قسمت اخیر، بیشتر از هر چیز به داستان پردازی پرداخته بود و به همین دلیل، از هسته اصلی خود، که ایفا کردن نقش یک آدمکش پولی است، دور شده بود. در بازی Hitman، باز هم تمرکز اصلی بازی، از بین بردن اهدافی است که مأمور 47 برای کشتن آنها اجیر شده است و هر اپیزود، داستانی برای خود دارد که هدف مأمور 47 را توجیه میکند.
نقشههای مراحل
نقشههای آبی سری Hitman، بار دیگر در این بازی حضور دارند. در هر مرحله، تعدادی NPC وجود دارند که در نقشه نشان داده شدهاند و میتوانند مأمور 47 را در هر لباسی شناسایی کنند.
کاهش قدرت قابلیت Instinct
Vision
قابلیت Instinct Vision در بازی Absolution، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و بسیار معتقد بودند که این قابلیت، با اسلوموشن کردن بازی و نشان کردن دشمنان متعدد، بازی را بسیار ساده کرده است. IO Interactive نیز این ویژگی را اصلاح کرده و اکنون از آن تنها برای نشان کردن دشمنان استفاده میشود.
لباس مبدل
پوشیدن لباس مبدل، در قسمت جدید بازی Hitman، هم ساده و هم لذت بخش شده است. پوشیدن یک لباس مشخص باعث میشود تا از دید عدهای پنهان مانده و تنها گروه مشخصی از افراد به شما مشکوک شوند. برای مثال، اگر شما به عنوان یک سرباز لباس پوشیده باشید، تنها سربازان هستند که ممکن است به هویت شما شک کنند. یا اگر لباس یک آشپز را پوشیده باشید، شاید نگهبانان تصور کنند که شما تنها یک سرباز معمولی هستید، اما سرآشپز اگر شما را نشناسد، ممکن است شما را گزارش کند.
روشهای متعدد برای کشتن
در بازی Hitman، راههای متعددی برای از سر راه برداشتن اهداف خود در اختیار دارید. اسلحه جدید، روشهای کشتن جدید، کشتن سناریویی و چندین روش دیگر در بازی اعمال شدهاند. همچنین، اگر موقعیتی فراهم شود که بتوانید، به شکلی دراماتیک و دیدنی، دشمن خود را از سر راه بردارید، بازی به شما اطلاع خواهد داد.
حالت Contract
Mode قویتر
حالت Contract Mode در بازی Hitman: Absolution معرفی شد که به کاربران اجازه میداد تا مراحل خود را طراحی کرده و دوستان خود را به چالش بکشند. در بازی Hitman، این حالت با جزئیات بیشتری اعمال شده و مأموریتهای بسیار متنوعتری را میتوانید بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
خبری از DLC یا خرید درون برنامهای نخواهد بود
خبر خوب این است که Square Enix، بر خلاف دیگر بازیها، خبری از DLCهای عجیب و غریب و اضافی و همچنین خرید درون برنامهای برای خریدن اسلحه گوناگون و لباسهای مختلف نخواهد بود.
سیستم چک پوینت حذف شده است
در قسمت جدید بازی Hitman، خبری از سیستم چک پوینت نیست و هر مرحله را باید یک جا و بدون وقفه به پایان برسانید و اگر در مأموریت خود به هر نحوی شکست بخورید، باید آن مرحله را از ابتدا آغاز کنید. با این کار، حساسیت و هیجان هر مرحله، به مراتب بیشتر شده است.
شخصی سازی اسلحه
بازی Hitman دارای سیستم شخصی سازی و تغییر ویژگی اسحله و تجهیزات است و میتواند اسلحه کمری، اسلحه دوربرد، کیف اسلحه، لباس و دیگر تجهیزات خود را شخصی سازی کنید که تأثیر زیادی روی نحوه بازی شما داشته است.
این بازی هم دنباله است و هم پیش درآمد
در بازی Hitman، برخی از اپیزودها، پیش از وقایع بازیهای قبلی و برخی نیز دنباله بازی Absolution خواهند بود و ممکن است دنباله آنها را در فصل دوم این بازی ببینیم.
مودهای بازی جدید
در بازی Hitman، دو مود بازی جدید به نامهای Elusive
Target و Escalation Mode معرفی شدهاند. در مود Elusive Target، استودیو IO Interactive مأموریتهایی را در بازههای زمانی مشخص، به مدت محدود در دسترس
قرار میدهد که اگر نتوانید آنها را در بازه زمانی اعلام شده تمام کنید، یا به هر
نحوی در انجام آنها شکست بخورید، ذیگر نمیتوانید آن مأموریت را انجام دهید. این
بازی، شاید نزدیک ترین حالتی است که به شبیه ساز آدمکشی شاهد آن خواهیم بود.
حالت Escalation Mode نیز شامل مأموریتهایی است که در آنها، پس از انجام یک هدف، بلافاصله اهداف دیگری به شما داده میشود که باید آنها را انجام دهید.
برای خرید بازی Hitman، با ما تماس بگیرید.