41 ترفند برای استفاده بهتر از کنسول اکس باکس وان - قسمت سوم

41 ترفند برای استفاده بهتر از کنسول اکس باکس وان - قسمت سوم

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 20 روز پیش

در قسمت آخر، 11 ترفند دیگر درباره کنسول اکس باکس وان را بررسی می‌کنیم.

30. سیستم Backwards Compatibility

اگر به بازی‌های اکس باکس 360 علاقه بسیاری دارید و ترجیح می‌دهید به جای بازی Halo Wars 2، بازی‌های Halo را دوباره بازی کنید، سیستم Backwards Compatibility برای شما ساخته شده است.




این سیستم، در واقع یک شبیه ساز کنسول اکس باکس 360 است و بازی‌های این کنسول را روی کنسول اکس باکس وان اجرا می‌کند. کمپانی مایکروسافت نیز همواره به جای پشتیبانی از بازی‌سازان خود برای ساخت عناوین انحصاری جدید، در پی اضافه کردن بازی‌های قدیمی به این سیستم است. زمانی که یک بازی در این سیستم قرار می‌گیرد، اگر شما دیسک آن را داشته باشید، می‌توانید آن را درون کنسول خود قرار داده و بازی کنید یا این که آن را به صورت دیجیتال خریداری کنید.

31. بازی‌های خود را به کامپیوتر و تبلت خود استریم کنید

کنسول اکس باکس وان نیز مانند کنسول پلی استیشن 4 از قابلیت ریموت پلی بهره می‌برد و می‌توانید بازی‌های خود را روی ویندوز 10 استریم کنید.

ابتدا به تنظیمات کنسول رفته و در قسمت Xbox Preferences، گزینه Allow Game Streaming را فعال کنید. سپس یک بازی را اجرا کنید و با کامپیوتر یا تبلت خود، وارد اکانت Xbox Live خود شوید و اگر کنترلر خود را قبلا به کامپیوتر خود شناسانده باشید، می‌توانید بازی را روی کامپیوتر خود ادامه دهید.




در آینده، حتما به این ویژگی بیشتر می‌پردازیم.

32. از Game Hub استفاده کنید

هر بازی اکس باکس وان داری یک Game Hub است. در Game Hub شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز درباره بازی خود را کسب کنید، اچیومنت‌ها را بررسی کنید و مطالبی که دیگران درباره بازی به اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده کنید.

همچنین، در این مکان شما می‌توانید از وضعیت آخرین آپدیت‌ها باخبر شوید یا با فشردن دکمه Options و انتخاب گزینه Uninstall، بازی را پاک کنید.




33. از One Guide استفاده کنید

قسمت OneGuide در کنسول اکس باکس وان، نسبت به نسل قبل، بهبود قابل توجهی داشته است و اکنون به صورت مستقل روی کنسول اجرا می‌شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به محدوده وسیعی از اپلیکیشن‌های استریمینگ، از سرویس ویژه Amazon Instant Video تا سرویس Demand 5 دسترسی داشته باشید.




همچنین، با استفاده از OneGuide می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌ها را از مایکروسافت بخرید یا کرایه کنید. همچنین، مایکروسافت گاهی برخی محتوا را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

34. از شبکه اجتماعی اکس باکس استفاده کنید

قسمت Community Tab در کنسول اکس باکس وان، شبکه اجتماعی مخصوص این کنسول است و شما می‌توانید اسکرین شات‌ها و کلیپ‌های بازی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا از تجربیات دوستان خود استفاده کنید. استفاده از این شبکه اجتماعی نیز بسیار راحت است.




برای اشتراک فایل‌های خود، در Community Tab، گزینه Share Something to Xbox Live را از بالای فید انتخاب کنید و فایل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

35. فروشگاه بهینه شده

در زمان اکس باکس 360، فروشگاه xbox Live مکانی برای خرید بازی‌های گوناگون بود، اما این فروشگاه که از رابط کاربری آن از ویندوز 8 الهام گرفته شده بود، مشکلات فراوانی داشت و تا دو سال اول، از همین رابط کاربری در اکس باکس وان استفاده میشد.

اما اکنون این فروشگاه کاملا متحول شده و استفاده از آن، به راحتی کار با یک سرویس اجتماعی است و بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف، مانند سبک یا تاریخ عرضه قرار گرفته‌اند. همچنین، شما به راحتی می‌توانید به تخفیف‌های گوناگون و بازی‌های رایگان سرویس Gold دسترسی پیدا کنید.




36. با دوستان فیسبوکی خود ارتباط برقرار کنید

در راستای تفکرات اجتماعی رابط کاربری اکس باکس وان، شما می‌توانید در New Xbox Experience با دوستان فیسبوکی خود ارتباط برقرار کنید.

این سرویس ابتدا منحصر به ویندوز 10 بود اما اکنو شما با استفاده از قابلیت Facebook Friend Finder، می‌توانید لیست دوستان خود را با فیسبوک سینک کنید و حتی دوستان پیشنهادی فیسبوک را مشاهده کنید که بر اساس روابط شما با دیگران و بازی‌های مشترک شما انتخاب می‌شوند.

37. دیسک‌های UHD Blu-ray را پلی کنید

یکی از مزیت‌های کنسول اکس باکس وان S نسبت به کنسول PS4 Pro، پشتیبانی این کنسول از دیسک‌های UHD است. با ظهور و رواج تلویزیون‌های 4K در نیمه دوم سال 2016، قابلیت پخش دیسک‌های UHD، مزیت بزرگی محسوب می‌شود و کنسول اکس باکس وان S از این قابلیت برخوردار است.

همچنین، کنسول اکس باکس وان S، ارزان‌تر از یک دستگاه پخش بلوری امروزی است و اگر از کنسول خود به عنوان دستگاه پخش دیسک‌های بلوری UHD استفاده می‌کنید، پس کنسول اکس باکس وان S، همان کنسول مورد نظر شماست.

38. از کنترلر اکس باکس مانند کنترل تلویزیون استفاده کنید

همانطور که ذکر کردیم، شما می‌توانید با استفاده از کینکت، تلویزیون خود را کنترل کنید. اما اگر کینکت ندارید، می‌توانید با استفاده از کنترلر اکس باکس وان S، تلویزیون خود را کنترل کنید و این کنترلر را تبدیل به کنترل تلویزیون کنید.

کنسول اکس باکس وان S دارای یک دریافت کننده مادون قرمز در جلوی کنسول است و این اجازه را به شما می‌دهد تا از کنترلر آن روی تلویزیون یا دستگاه گیرنده دیجیتال خود استفاده کنید.




39. کنسول خود را به صورت عمودی قرار دهید

کنسول اکس باکس وان آنقدر بزرگ و حجیم است که گذاشتن آن در حالت عمودی چندان امن و مطلوب نیست. اما کنسول اکس باکس وان S، چهل درصد کوچک‌تر از کنسول اکس باکس وان است و می‌توانید با خیال راحت آن را به صورت عمودی قرار دهید.

این کنسول، دارای یک استند عمودی است که به صورت جداگانه توسط مایکروسافت فروخته می‌شود و البته در باندل 2 ترابایت این کنسول نیز وجود دارد و راه خوبی است که از وضعیت عمودی کنسول خود مطمئن شوید و نگران افتادن آن نباشید.




40. کنسول اکس باکس وان S سریع‌تر است

همه می‌دانیم که کنسول اکس باکس وان S از HDR بهره می‌برد و رنگ‌های بیشتر و بهتری را به نمایش می‌گذارد.

اما اگر چه مایکروسافت چندان روی این موضوع تمرکز نکرده، اما عملکرد بازی‌ها روی کنسول اکس باکس وان S بهتر از کنسول اکس باکس وان است.

البته این بهبود عملکرد به بهبو فریم ریت بازی‌ها محدود می‌شود و در بازی‌هایی چون Hitman یا Project Cars چندان به چشم نمی‌آیند، اما ممکن است این بهبود را در بازی‌هایی چون Rise of Tomb Raider، Gears of War 4 و Forza Horizon 3 به خوبی مشاهده کنید و بازی را روان‌تر بازی کنید.



41. بازی‌های خود را روی اکس باکس و کامپیوتر بازی کنید

همانطور که مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 اعلام کرده بود، بازی‌های کنسول اکس باکس وان S، دیگر منحصر به این کنسول نیستند.

مایکروسافت که قصد دارد ویندوز 10 و اکس باکس را با هم متحد کند، به شما اجازه می‌دهد تا از طریق ویندوز 10 به بازی‌های اکس باکس وان که به صورت دیجیتالی خریداری کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

از طریق سیستم Play Anywhere، فایل‌های سیو شما نیز بین دو کنسول به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توانید بازی Gears of War 4 خود را در محل کار خود، روی ویندوز 10 ادامه دهید. تمام بازی‌های انحصاری اکس باکس وان در آینده از این سیستم پیروی خواهند کرد.

برای خرید کنسول‌های اکس باکس، به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: کنسول اکس باکس وان
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.