روایتی زیبا و احساسی از یک پسر و دوست بالدارش؛ استقبال از بازی The Last Guardian چگونه بوده است؟

روایتی زیبا و احساسی از یک پسر و دوست بالدارش؛ استقبال از بازی The Last Guardian چگونه بوده است؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 4 ماه و 23 روز پیش

بازی The Last Guardian، پس از 9 سال انتظار، سرانجام فردا عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان بازی‌های فومیتو یودا، می‌توانند اثر جدید سازنده Shadow of the Colossus را بازی کنند؟ اما آیا بازی توانسته نظر منتقدان و طرفداران را به خود جلب کند؟ 

در فاصله یک شب مانده به عرضه رسمی بازی، نقدهای بازی The Last Guardian منتشر شده و اکثریت منتقدان عرصه بازی‌های ویدیویی، به ستایش بازی، جلوه‌های صوتی و بصری، داستان و رابطه میان دو کاراکتر اصلی بازی پرداخته‌اند. در حال حاضر، این بازی امتیاز 82 را از وبسایت متاکریتیک به خود اختصاص داده است. در ادامه، چکیده نقدهای بازی را مرور می‌کنیم.




The Daily Dot 100

بازی The Last Guardian داستانی را به جلوه‌های درگیر کننده و احساساتی نافذ تعریف می‌کند. نتیجه، تجربه‌ای است بی‌نقص و ماهیت رازآلود پروسه تولید بازی، تنها باعث شده تا داستان محشر آن، پخته‌تر شود. تصور کنید که اگر بازی شتاب زده و ناقص عرضه شده بود، با چه افتضاحی روبرو می‌شدیم! اما The Last Guardian در تعریف یک شاهکار احساسی بی‌نظیر، در عصر بازی‌های مدرن، آنقدر موفق است که بتوانیم عذابی که بابت 9 سال انتظار برای عرضه بازی کشیده‌ایم، فراموش کنیم.

Time 100

در بازی The Last Guardian، فومیتو یودا به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بخشی از احساسات انسان را لمس کرد، که پیش از این فکر می‌کردید وجود ندارد! این بازی به یادماندنی از نظر طراحی آن چنان متمایز و برجسته است که انتظارش را ندارید و حتما گذر زمان را دوام آورده و یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ خواهد بود. این بازی به تمام مشکلات صنعت بازی‌های ویدیویی امروزه اشاره کرده و به ماه راهی جدیدی برای پیشرفت در عرصه بازی‌سازی نشان می‌دهد و دیگران باید از فومیتو یودا الهام بگیرند.

Hardcore Gamer 100

بازی The Last Guardian شاهکار استودیو Team Ico است. آن‌ها از دو بازی قبلی این نیمچه فرانچایز درس گرفته و بزرگترین ماجراجویی خود را ساخته و تحویل داده‌اند. داستان ترایکو، داستانی است سرشار از غم و خوشحالی، و هر کس که از دو بازی قبلی این استودیو لذت برده، بر او واجب است که این بازی را تهیه کند. کسانی که بار اول است با بازی‌های این استودیو روبرو می‌شوند، لازم است که با ذهنی باز برای اکتشاف و حل کردن معما سراغ این بازی بروند و در ازای آن، با بهترین تجربه دوران بازی خود روی پلی استیشن 4 روبرو می‌شوند. بازی از نظر عظمت هیچ رقیبی ندارد و شامل بهترین گرافیکی است که روی یک کنسول می‌توانید پیدا کنید. البته ایرادات کوچکی نیز وجود دارند اما مشکلی برای بازی ایجاد نمی‌کنند و شما با یک شاهکار مواجه هستید.

Digitally Downloaded 100

آنقدر از نظر احساسی درگیر بازی شدم که گذر زمان را فراموش کردم. به نظرم بازی طولانی نیست، بلکه طول آن به میزان درک شما از منطق و معماهای بازی بستگی دارد. اما اگر بازی پس از یک ساعت هم تمام می‌شد، هیچ مشکلی نبود.این بازی عمیق، بامعنا، از نظر احساسی پرقدرت و بازتاب دهنده، متفاوت و زیباست. شاید واکنش‌ها به این بازی، از دو بازی قبلی یودا متفاوت‌تر باشد، اما این واکنش‌ها دلیلی بر شاهکار نبودن بازی نیستند. این بازی را بازی کنید، حتی اگر از آن متنفرید، زیرا می‌تواند افق‌های دید شما را درباره ظرفیت‌های یک بازی، گسترش دهد.

Gameblog.fr 100

فومیتو یودا و گروه او نشان دادند که این 9 سال دردناک و طولانی پروسه تولید بازی The Last Guardian نکاسته است. بازی پیش روی ما، یک بازی محشر، با کاراکترهای مدهوش کننده و معماهایی هوشمندانه است، یک قطعه هنری شاهکار که یکی از تأثیرگذارترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را تعریف می‌کند.

Areajugones 93

بازی The Last Guardian کامل نیست، اما در مقایسه با گیم پلی فوق‌العاده و پس زمینه زیبای بازی، ایرادات آن به چشم نمی‌آیند. این بازی و ساندتراک آن تا ابد در دنیای بازی‌ها جاودان خواهند بود.

Eurogamer Poland 90

بازی The Last Guardian با هر چیزی که تا کنون دیده‌اید متفاوت است و نمی‌توان آن را با دیگر بازی‌ها مقایسه کرد، به غیر از بازی Ico در پلی استیشن 2. شما می‌توانید ردپای سازندگان را که پیش از این توانسته‌اند عناوینی منحصر بفرد و خاص ارائه دهند، در این بازی ببینید. این ماجراجویی شما را به درون دنیایی شگفت انگیز دعوت می‌کند و با هر قدم که برمی‌دارید، شما را مدوش می‌کند، حتی اگر گاهی صبر شما را آزمایش کند.

ZTGD 90

بدون شک می‌توان گفت که 9 سال انتظار، ارزش این بازی را داشته است. موجود زنده‌ای خیره کننده‌ای به نام ترایکو، برگ برنده این بازی است که یک بازی معمایی پتلفرمر خوب را تبدیل به یک شاهکار کلاسیک کرده که بارها ارزش بازی کردن دارد.

NZGamer 90

بازی The Last Guardian، جای زخم‌های پروسه طولانی و پر از دست انداز تولید خود را یدک می‌کشد. فریم ریت بازی در مواقعی فاقد ثبات است و کنترل بازی سخت است، اما بازی داستانی دلگرم کننده و دلنواز را از یک دوستی تعریف می‌کند. داستان چنان قوی و با اعتماد به نفس تعریف شده که نقاط منفی آن به چشم نمی‌آیند.

LaPS4 90

بازی The Last Guardian سرانجام عرضه شده و این همه سال تولید بازی در نتیجه نهایی مشهود است. فومیتو یودا بار دیگر نشان می‌دهد که بازی‌ها می‌توانند احساسات شما را برانگیزند و نسل امروزی به گونه‌ای به عناوین پوچ و توخالی عادت کرده است. بدترین قسمت بازی دوربین آن است، که دشمن اصلی شماست، مخصوصا هنگامی که ترایکو، مرکز توجه بازی است. ترایکو موجودی است که شما از همان ابتدای بازی عاشق او خواهید شد، جدایی از او برای شما سخت، و دیدن او باعث آسایش خاطر و در عین حال تکه تکه شدن قلب شما خواهد شد.

LevelUp 90

یک رویای جسورانه با پیامی خاص! در دریای بازی‌های پر از انفجار و سر و صدا و خشونت امروزی، The Last Guardian مانند تعطیلاتی خوش برای دنیای بازی‌های ویدیویی است، هر چند که در مواردی، طراحی آن ممکن است شما را آزار دهد.

3DJuegos 90

پس از دو بازی ICO و Shadow of Colossus، شاهد شاهکاری جدید و یک بازی ماجرایی بی نظیر و خوش ساخت از استودیو Team Ico هستیم. تنها مشکلات بازی، مشکلات فنی هستند.

PlayStation Universe 90

علیرغم انتظارات فراماورایی، بازی The Last Guardian، یک محصول موفق است. داستان ترایکو و پسربچه عمیق است و سفر آن‌ها زیبا و متأثر کننده است که به لطف رابطه میان این دو، کاملا ملموس است.

VideoGamer 90

برای عده‌ای، کنترل گیج کننده، دوربین عجیب و باگ‌های بازی شاید غیر قابل تحمل باشند. اما دیگران به این مشکلات اهمیت نداد، زیرا یکی از بهترین روابط تاریخ بازی‌های ویدیویی را تجربه می‌کنند.

Attack of the Fanboy 90

بازی The Last Guardian از چند جنبه یک دستاورد شگفت انگیز است. داستان آن ساده، اما زیباست. دنیای آن شگفت انگیز و رازآلود است. و ترایکو قطعا یکی از بهترین کاراکترهای دنیای بازی‌های ویدیویی است. گیمرها با یک بازی بی نظیر مواجه هستند اما این کیفیت، هزینه‌هایی هم دارد. بازی در مواقعی، دچار مشکلات فنی می‌شود و کنترل بازی می‌تواند برای عده‌ای سخت باشد.

GamesRadar+ 90

یک ماجراجویی تأثیرگذار با یک همراه فوق‌العاده و شگفت انگیز. مشکلات فریم ریت آزاردهنده هستند، اما نگذارید که مانع تمام کردن این بازی بی‌نظیر شوند.

Meristation 90

بازی The Last Guardian شاهکاری است که تقریبا فراموش کرده بودیم. شاهکاری که فومیتو یودا پیشتر در رابطه میان آیکو و یوردا را مبارزه در برابر غول‌های عظیم‌الجثه نشان داده بود. ترایکو دستاوردی جدید است و به همان خوبی است که انتظار می‌رود. تعدادی مشکل فنی در بازی وجود دارند اما، این جوهره بازی است که آن را بالا کشیده است.

GameSpot 90

هنگامی که داستان بازی را تمام می‌کنید، بازگشت به اول و دوباره بازی کردن آن کار ساده‌ای است. ماجراهایی که از سر می‌گذارنید، باعث نزدیکی شما به هر دو کاراکتر می‌شوند، اما احساساتی که ترایکو نشان می‌دهد، باعث می‌شوند تا نتوانید در برابر این بازی مقاومت کنید.

IGN Italia 89

بازی The Last Guardian، سفری شگفت انگیز با دوستی فراموش نشدنی است که متأسفانه از دوربین بعد و لحظاتی سرخورده کننده رنج می‌برد.

Multiplayer.it 86

بازی The Last Guardian توانسته ماجرای بزرگ و لحظات به یاد ماندنی میان دو کاراکتر را، همان طور که وعده داده بود، ارائه کند. ساعات اولیه بازی چندان چشمگیر نیستند، دوربین می‌توانست بهتر باشد و گرافیک بازی هم مشکلات خاص خود را دارد.

GRYOnline.pl 85

بازی به شدت مورد انتظار The Last Guardian سرانجام عرضه شده و مشکلات فنی آن شاید باعث شوند تا عده‌ای تصمیم به پس دادن بازی بگیرند. اما، پس از 12 ساعت بازی، مطمئن خواهید بود که زمان سپری شده با ترایکو، تأثیر گذار و خاص بوده است. لحظاتی از بازی از نظر روانی گیم پلی و مشکلات فنی واقعا عذاب آور هستند، اما این بازی آنقدر زیبا و منحصربفرد و خاص است که بتوانید مشکلات آن را نادیده بگیرید.

Post Arcade 85

بازی The Last Guardian، در انتها یک بازی به شدت جاه طلبانه، با اهدافی خاص و به شدت مخاطره جویانه است. این بازی به هیچ وجه نخواسته کامل باشد. اما ارزش تحمل مشکلات را دارد. سالی که گذشت، به لطف بازی The Last Guardian، به یکی از غنی‌ترین و بهترین سال‌های بازی‌های ویدیویی تبدیل شد و این بازی، مانند دیگر بازی‌های آقای یودا، مانند روزنه امید برای بازی سازانی است که می‌خواهند جسور باشند. این بازی بی نقص نیست و شاید به مذاق همه خوش نیاید، اما دنیای بازی‌های ویدیویی، به لطف آن، دنیای غنی‌تری است.

IGN Spain 85

بازی The Last Guardian پس از 10 سال انتظار، عرضه شده است. فومیتو یودا موفق شاده تا یک بازی با روح و شخصیت عرضه کند اما مشکلاتی مختص بازی‌های ده سال پیش، مانند دوربین و دقت کم کنترل بازی نیز مشاهده می‌شوند.

GamesBeat 85

محصول نهایی مانند یک بازی سال 2016 به نظر نمی‌رسد، اما ماجرای عجیب آن شما را دعوت می‌کند تا در دنیای آن گم شوید. هر کس که بازی‌های قبلی استودیو Team Ico را دوست داشته، قطعا از این بازی نیز لذت خواهد برد و آن را ستایش خواهد کرد.

Destructoid 85

با قاطعیت می‌توان گفت که هر چند، The Last Guardian، بهترین کار فومیتو یودا نیست، اما کارگردانانی مانند او، نایاب هستند و امیدواریم که او باز هم بازی بسازد.

Vandal Online 84

یک بازی خاص و منحصر بفرد، زیبا و جذاب، اما ناقص؛ در هر صورت، هر کسی که عاشق بازی‌های ویدیویی است، باید آن را بازی کند.

JeuxActu 80

علیرغم مشکلات فنی بازی از جمله دوربین بد و کنترل بدقلق آن، بازی The Last Guardian یک بازی معمایی داستان محور بسیار خوب است که شما را در رابطه میان پسربچه و ترایکو، غرق می‌کند.

SpazioGames 80

بازی The Last Guardian، سه گانه یودا را با یک پیام مهم به پایان می‌رساند: شعر پیش از محتوا، اما شعری که شما را در خود فرو می‌رد، در نتیجه با تصویری زیبا برای دیدن روبرو هستید که برای زندگی کردن چندان خوب نیست.

Lazygame 80

علیرغم مشکلات و سرعت بعضا اعصاب خرد کن، بازی The Last Guardian، با ارائه ماجرایی غنی، فراتر از حد انتظارات ظاهر می‌شود. استودیو Team Ico از تمام اندوخته‌های خود از دو بازی قبلی استفاده کرده تا داستانی دلنشین را در قالب یک بازی پلتفرمر که گاها شما را مستأصل می‌کند، تعریف کند؛ حتی اگر ساخت آن تقریبا 10 سال طول کشیده باشد.

Metro GameCentral 80

هرچند که بازی در حد و اندازه‌های عناوین قبلی این استودیو نیست، اما همچنان داستانی تعریف می‌کند که احساسات شما را بلعیده و به خوبی یک دوستی را به چالش می‌کشد.

The Sixth Axis 80

بازی The last Guardian با دقت زیاد به هم وصله شده و یکی از بهترین عناوین انحصاری پلی استیشن 4 است. این بازی ریسکی و غیر متعارف است و روش‌های طراحی امروزی را به گونه‌ای به سخره می‌گیرد که تنها یک بازی درجه یک جرأت آن را دارد. هر چند که بازی کامل نیست و کمی کهنه به نظر می‌رسد، اما یکی از تجربه‌های منحصر بفردی است که امیدواریم باز هم از فومیتو یودا، شاهد آن‌ها باشیم.

Game Informer 80

بازی The Last Guardian درباره کشیدن کلیدها و پریدن از دره‌ها نیست، بلکه درباره لبخندی است که پس از سر زدن کاری مسخره از سوی ترایکو، روی لب شما می‌نشیند، احساس همدردی و دلسوزی که نسبت به او هنگامی که جایی گیر کرده، احساس می‌کنید، و احساس آرامشی که وقتی او به موقع سر می‌رسد، به آن دست پیدا می‌کنید. این همان چیزی است که جایی دیگر پیدا نخواهید کرد و باعث شده تا بازی The Last Guardian، ارزش بازی کردن داشته باشد.

Gamer.no 80

زیباترین و اثرگذارترین رابطه دوستی امسال، هر چند که مکانیزم گیم پلی بازی، ثابت چندانی ندارد.

M3 80

پس از بیش از 7 سال، بازی کردن The Last Guardian، حس و حالی سوررئالیتسی دارد. آیا این بازی ارزش این همه انتظار را داشته است؟ ما نمی‌توانیم به این سوال جواب دهیم؛ عده‌ای از کنترل کهنه بازی، گرافیک و دوربین بد آن شکایت دارند. از طرف دیگر، داستان بازی آنچنان زیبا و دنیای بازی به قدری مدهوش کننده است که شما را یاد Ico و Shadow of the Colossus می‌اندازند. این یکی از بهترین بازی‌های ماجرایی چند سال اخیر است.

Forbes 75

درست است که برخی المان‌های بازی اعصاب خرد کن، غیر ضروری و نامناسب هستند، اما این بازی ارزش تحمل این مشکلات را دارد. بر خلاف دیگر بازی‌ها، Ico، Shadow of the Colossus و اکنون، The Last Guardian، هر کدام به شما این حس را القا می‌کنند که قبلا در دنیای آن‌ها حضور داشته‌اید و احساس غریبی نمی‌کنید. در این دوران، بازی مانند این، بسیار غیرعادی و خاص است و امیدواریم که برای بازی آقای یودا، مجبور نباشیم یک دهه دیگر صبر کنیم.

Polygon 75

بازی The Last Guardian، در بهترین لحظات خود توانسته لحظاتی را خلق کند که تنها روی یک سخت‌افزار بسیار پیشرفته می‌توانیم شاهد آن‌ها باشیم. در بدترین لحظات، مانند یک بازی نیمه کار و پر از مشکل پلی استیشن 2 به نظر می‌رسد که هرچند یادآور بازی‌های قبل از خود است، اما نمی‌تواند حس و حال آن‌ها را دوباره خلق کند.

EGM 75

یک داستان دلگرم کننده، دنیای رازآلود و رابطه‌ای میان دو همراه غیر عادی که کم کم به دل شما می‌نشیند، حتما طرفداران بازی‌های قبلی استودیو Team Ico را راضی خواهد کرد. اما کنترل پر ایراد و مشکلات گرافیکی بازی، به این معنی هستند که بازی The Last Guardian، ممکن است برای همه لذت بخش نباشد. البته در هر صورت، ترایکو بسیار دوست داشتنی است.

Trusted Reviews 70

درست است که کنترل بازی The Last Guardian در برخی لحظات منسوخ یا حتی غیر قابل استفاده به نظر می‌رسد، اما پس از اتمام بازی، داستان آن به یاد شما خواهد ماند. استودیو SIE Japan باز هم نشان داده که می‌توان با کمترین کلمات، حرف‌های بی‌شماری زد. محیط بازی، کاراکترها و داستان بازی، شما را اسیر خود خواهند کرد. هر چند که کنترل بازی مشکل دارد، اما بازی باز هم لذت بخش است. داستان بازی بسیار ساده، اما بسیار قدرتمند است.

IBTimes UK 70

در بازی The Last Guardian، گیمر رابطه‌ای شگفت انگیز با Trico برقرار خواهد کرد که در ماجرایی که تنها می‌تواند زاده ذهن فومیتو یودا باشد، به آزمایش گذاشته می‌شود. چالش بازی، تنها حل معماهای پلتفرمینگ بازی نیست، بلکه باید این موجود فرازمینی را درک کرده و رابطه‌ای را خلق کنید که احتمالا تا کنون در هیچ بازی ویدیویی دیگری ندیده‌اید. هر آنچه که لازم بوده تا این بازی را از پیشینیان خود بهتر کند، در این بازی وجود دارد، اما خود بازی، همیشه به خوبی ستاره جذاب آن نیست. ما امیدواریم که سازندگان بازی چاره‌ای برای مشکلات فنی بازی بیاندیشند زیرا این مشکلات قابل چشم پوشی نیستند.

The Game Machine 70

هرچند که The Last Guardian در قلب ما می‌نشیند، اما نمی‌توانیم از گیم پلی آزاردهنده آن چشم پوشی کنیم. داستان آن نیز در درگیر کردن مخاطب شکست می‌خورد و مکانیزم بازی از القای حس تمرکز و همدردی، عاجز است.

Game Rant 70

بازی از نظر داستان و جلوه‌های بصری عالی است، اما از نظر فنی، جدا مشکل دارد. همه چیز سر جای خودش است، اما هیچ چیز آن گونه که باید بی‌نقص نیست و گاهی کمبود اصلاحات، به تجربه کلی شما آسیب وارد می‌کند. بازی The last Guardian قطعا یک بازی به یاد ماندنی خواهد بود، اما میراث آن، چیزی که طرفداران انتظار دارند، نخواهد بود.

IGN 70

تقابل نقاط مثبت و منفی بازی The Last guardian، سرسام آور است. به ازای هر لحظه زیبا و شگفت انگیز و احساس تعلق خاطر به همراه جاندار قهرمان بازی، یک نقطه مقابل وجود دارد که حال شما را با کنترل و زوایای دوربین اعصاب خرد کن، خراب می‌کند. اما لحظات زیبا و به یادماندنی بازی، ارزش تحمل این مشکلات را دارند.

XGN 70

بازی The Last Guardian، معماهایی خوبی ارائه می‌کند. اما گیم پلی بازی کمی قدیمی است و بازی به آن خوبی که باید، نیست.

The Jimquisiton 65

کاش می‌توانستم بگویم که مشکلات بازی ناچیز هستند و من باز را دوست دارم. اما از بازی لذت نبرد و اکثر وقت خود را صرف کلنجار رفتن با بازی و پیدا کردن یک نقطه مثبت کردم. بسیاری خواهند گفت که بازی یک شاهکار است و شاید این بازی می‌توانست در گذشته یک شاهکار باشد، اما امروز این چنین نیست.

God is a Geek 65

دنیای بازی شگفت انگیز است و رابطه میان پسر و ترایکو، مثال زیبایی از دوستی است و داستان بازی نیز درگیر کننده است، اما متأسفانه مشکلات فنی بازی، مانع لذت بردن از آن می‌شوند.

CGMagazien 65

جای در زیر گیم پلی خراب و دوربین بد بازی، یک بازی با ظرفیت تبدیل شدن به یک شاهکار وجود دارد.

Stevivor 60

هرچند که بخش‌هایی از داستان بازی شما را از نظر احساسی درگیر رابطه میان پسر و غول می‌کنند، اما گیم پلی شکسته بازی باعث فراموشی این لحظات می‌شوند. حتی گاهی ترایکو کاملا شما را نادیده می‌گیرد و شما مجبورید به تنهایی با جهان بازی تعامل داشته باشید. هر چند که بازی The Last Guardian، ظرفیت‌های بالقوه دارد، اما متأسفانه مشکلات زیادی دارد که مانع از رسیدن به ظرفیت‌های آن شده‌اند.

Slant Magazine 60

حل کردن معماهای The Last Guardian کار سختی نیست و آسان‌تر از ارتباط با ترایکو هستند. قسمت‌های زمان‌بندی شده، از همه بدتر هستند و اگر غفلت کنید، ترایکو ممکن است تصمیم دیگری بگیرد و کل نقشه‌های شما را به هم بریزد. بازی در تعریف اهداف خود نیز ضعیف است و گاهی کافی است از ترایکو بالا بروید تا او شما را به جایی دیگر ببرد.

Gaming Trend 60

بازی The Last Guardian، داستانی زیبا و تأثیر گذار دارد، اما اجرای آن، خوب نبوده و گیم پلی آن کهنه است و نمی‌گذارد که بازی، به خوبی پیشینیان خود باشد.

همانطور که خواندید، داستان و ماهیت و دنیای بازی و رابطه میان ترایکو، غول عجیب‌الخلقه و دوست داشتنی بازی با پسربچه داستان، نکات مثبت بازی هستند که باعث شده‌اند تا با یکی از به یادماندنی ترین بازی‌های سال و حتی شاید تاریخ بازی‌های ویدیویی روبرو باشیم. باید اشاره کنیم که نقدهای نشریات Stevivor و Slant Magazine نیز به ایراداتی اشاره می‌کنند که نه تنها تا کنون توسط کسی به آن‌ها اشاره نشده، بلکه بعضی از آن‌ها، مانند پیچیدگی برقراری رابطه با ترایکو، هسته اصلی گیم پلی بازی و از عوامل جذابیت و خاص بودن بازی هستند و اشاره به آن‌ها، تنها باعث شده تا صلاحیت نقدهای این دو نشریه و منتقدان آن‌ها را زیر سوال ببریم. در هر صورت، اشاره کردن به ایراد فنی، کاملا با عدم توانایی درک یک کاراکتر و هدف از خلق آن، دو موضوعی متفاوت هستند.




در پایان بهتر است که به شما پیشنهاد کنیم که این بازی خاص و به یادماندنی را به هیچ وجه از دست ندهید.

این مطلب در آینده، با نظرات کاربران و دیگر منتقدان، بروز خواهد شد.

برچسب ها: بازی The Last Guardian
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.