بازی Demon’s Souls Remake چه دستاوردی برای بازی Bloodborne 2 خواهد داشت؟

بازی Demon’s Souls Remake چه دستاوردی برای بازی Bloodborne 2 خواهد داشت؟

مصطفی محدث مصطفی محدث
3 سال و 10 ماه و 9 روز پیش

در رویداد PS5 Future of Gaming که از ظاهر کنسول پلی استیشن 5 نیز رونمایی شد، با بازی Demon’s Souls Remake نیز آشنا شدیم. عنوانی که قرار است برای پلی استیشن 5 عرضه شود و اگرچه طرفداران قدیمی و وفادار مجموعه سولز بدون شک برای این بازی هیجان‌زده هستند، اما وجود آن روی کنسول‌های نسل بعد می‌تواند به معنای اخبار خوبی برای بازی احتمالی Bloodborne 2 نیز باشد. نسخه ریمیک بازی Demon’s Souls اولین بازی سولزبورن برای کنسول‌های نسل بعد محسوب می‌شود و به عبارتی، راه را برای دیگر عناوین باز خواهد کرد. آیا این می‌تواند اولین نشانه‌ها برای دنباله موردانتظار یکی از محبوب ترین عناوین شرکت From Software باشد؟

 

بازی Bloodborne نوعی جدایی از تریلوژی فرنچایز Dark Souls محسوب می‌شد و بازیکنان را به دنیای جدیدی می‌فرستاد که البته همچنان از فضای وهم‌آلود و تیره مجموعه Souls نیز بهره می‌برد. با این حال و اگرچه که بیش از 5 سال از عرضه این بازی می‌گذرد، هنوز صحبتی از دنباله آن نشده است. بازی Demon’s Souls Remake قرار است که از نو توسط شرکت Bluepoint Games بازسازی و برای پلی‌استیشن 5 عرضه شود. اگرچه این نتیجه‌گیری شاید کمی خوش‌بینانه به نظر بیاید، اما عرضه نسخه ریمیک بازی Demon’s Souls می‌تواند به معنای افزایش احتمال عرضه بازی Bloodborne 2 برای پلی‌استیشن 5 هم باشد.

 

 

شرکت Bluepoint Games: انتخابی درست

اگرچه نسخه اصلی بازی Demon’s Souls توسط FromSoftware ساخته شده بود، اما نسخه ریمیک آن را شرکت Bluepoint Games می‌سازد. به خاطر همین موضوع، نمی‌توان با قطعیت گفت که وجود بازی Demon’s Souls روی پلی‌ استیشن 5 به معنای بازگشت FromSoft به دنیای Bloodborne است. شاید بتوانیم این اتفاق را بیشتر شبیه به یک آزمایش برای نحوه عملکرد یک بازی سولز روی کنسول‌های نسل بعد بدانیم. شرکت FromSoftware احتمالا به دقت عملکرد این بازی را بررسی خواهد کرد تا ببینند فرمول سنتی و قدیمی خود روی کنسول‌های نسل جدید همچنان جواب بدهند.

 

شرکت Bluepoint Games در کارنامه خود، ساخت بازی Shadow of the Colossus برای پلی استیشن 4 را هم دارد. در آن زمان، این شرکت تحسین‌ها و بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد چون توانسته بود هم فضای تاریک و لحظه‌های احساسی بازی را حفظ کند و هم ویژگی‌های منفی بازی از زمان دوره پلی استیشن 2 را یا به طور کلی حذف کند یا آن‌ها را به شکل قابل‌توجهی ارتقا دهد. بازی Demon’s Souls البته آن‌قدر قدیمی نیست و اولین بار برای پلی استیشن 3 عرضه شده بود. آن‌هایی که نسخه اول بازی Dark Souls را تجربه کرده‌اند، حتما به یاد دارند که چقدر کنترل‌های بازی عجیب و سخت بود و کنترل‌های بازی Demon’s Souls حتی از آن هم بدتر است. شرکت Bluepoint Games احتمالا تمامی ویژگی‌ها و کنترل‌های قدیمی و بد بازی را از بین خواهد برد و تجربه‌ای روان و بدون مشکل ارائه می‌دهد.

 

 

بازی Bloodborne نیز همانند بازی Demon’s Souls، یک عنوان انحصاری پلی استیشن است. عده‌ای فکر می‌کنند که سونی با نحوه عرضه اولیه بازی Demon’s Souls اشتباهاتی مرتکب شد و اکنون، فرصت مناسبی برای اصلاح آن اشتباه و بهبود روابط با FromSoftware است. در واقع سختی بازی Demon’s Souls به حدی بود که سونی فکر نمی‌کرد این بازی موفقیت تجاری چندانی داشته باشد و در ابتدا، آن را فقط در داخل ژاپن عرضه کرد. البته بازی Bloodborne به شدت محبوب بود و در سال اول، فروش بالای 2 میلیون کپی را تجربه کرده بود. پس عرضه یک دنباله برای آن کاملا منطقی و شاید حتی اجتناب‌ناپذیر به نظر برسد و تنها دلیلی که FromSoft هنوز به سراغ آن نرفته، وجود پروژه‌های دیگر بوده است.

 

 

شرکت FromSoftware فعلا در حال کار روی بازی Elden Ring است و آخرین عنوانی که عرضه کرده، بازی Sekiro: Shadows Die Twice بود که بسیار هم محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود. وقتی که مراحل تولید و عرضه بازی Elden Ring تمام شود، FromSoftware فرصت و انگیزه لازم برای بازگشت به دنیای Bloodborne را خواهد داشت، مخصوصا اگر بازی Demon’s Souls Remake موفق و محبوب شود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که پلی استیشن 5 اخبار بسیار خوبی برای طرفداران فرنچایز سولزبورن خواهد داشت.

 

برچسب ها: Demon’s Souls Remake
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.