ابتدای ماه جاری اخباری منتشر شد که اطلاع میداد یوبیسافت با ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity در حال تغییر رویه سری Assassins Creed است. بعد از اخبار نیمه مرموز در نهایت مشخص شد که آنها قصد دارند انتشار بازیها را به صورت سالانه تغییر دهند و به جای اینکه هر سال یک استودیو داخلی یوبی سافت به سراغ ساخت یک نسخه جدید از سری Assassins Creed برود، با ادغام دو استودیو کبک و مونترئال که در ساخت این بازی تبحر خاصی دارند، عنوانی سرویس محور به نام بازی Assassin’s Creed Infinity تولید کنند. این بازی قرار است به صورت فصلی پشتیبانی شود و مانند بسیاری دیگر از بازیهای آنلاین سرویس محور تا چندین سال پشتیبانی شود. اما چیزی که باعث نگرانی طرفداران شده، این است که آیا همان تجربه لذت بخشی که از عناوین قبلی سری به دست میآوردند را همچنان تجربه خواهند کرد؟ متاسفانه نگرانیها بسیار زیاد شد و سوالات زیادی در رابطه با این عنوان سرویس محور جدید ایجاد شد.
بزرگترین سوالی که برای کاربران بازیهای یوبی سافت شکل گرفته است این است که آیا کمپانی با بازی Assassin’s Creed Infinity همچنان روی بخش تکنفره تمرکز خواهد داشت، یا مانند بسیاری از عناوین سرویس محور دیگر صرفا یک عنوان آنلاین خواهد بود. بدون شک مهمترین بخش بازیهای سری Assassins Creed بخش داستانی آنهاست. اینکه چگونه با هر بازی جدید، بازیکنان با داستانی کاملا نو و فضاسازی بینظیر مقطعی خاص از تاریخ را مشاهده میکردند و با فضای آن دوره آشنا میشدند.
خوشبختانه به نظر میرسد یوبی سافت آ قصد تغییر بنیادین سری را ندارد چرا که در رابطه با نگرانیهای جدید طرفداران صحبتهایی منتشر کردهاند و اشاره کردهاست که بهتر است هیچ کس در رابطه با بخش داستانی بازی نگران نباشد.
پس از پخش شدن واکنشهای منفی در رابطه با وضعیت بازی Assassin’s Creed Infinity، مدیر مالی شرکت یوبی سافت فردریک یوگو (Frédérick Duguet) اشاره کرد که بازی Assassin’s Creed Infinity بخش داستانی خوبی خواهد داشت و DNA اصلی سری را حفظ خواهد کرد. البته او اشارهای مستقیم به نام اصلی بازی نکرد و بازی Assassin’s Creed Infinity را با عنوان پروژه جاهطلبانه خطاب کرد:
«جدای از این که نام رمز بازی Assassin’s Creed Infinity است، به طور کلی ما نقشههای بزرگ و جاهطلبانهای برای این بازی داریم. ما قصد داریم روند جدیدی را برای این پروژه پیش بگیریم و علاوه بر آن به اصول و ریشههای اصلی سری Assassins Creed پایبند باشیم و این کار را با نگه داشتن تجربه بخش داستانی خوب، به سرانجام خواهیم رساند. پروژه هنوز مراحل ابتدایی تولید را طی میکند و به زودی اطلاعات بیشتری از آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.»
دوگو اضافه کرد که همکاری دو استودیو بزرگ که سابقه ساخت بازیهای سری را دارند بسیار برای بازی Assassin’s Creed Infinity مفید خواهد بود. چرا که ایدهها مدام بین این افراد رد و بدل میشود و میتواند موجب شکل گیری ترکیبی جدید شود:
«به جای این که هر سال از بازی قدیمی به یک بازی جدید برویم، اینبار روند جدیدی را پیش خواهیم گرفت و با افتخار معتقدیم که این فرصت باعث خواهد شد تا یکی از مهمترین فرانچایزهایمان با پیوستگی و همکاری بیشتری تولید شود. اینبار بازی تنها در دست یک استودیو و یک رهبری خاص نیست که باعث شود ایدههای یکطرفه در بازی اجرا شود. اینبار اهمیتی ندارد که بازی توسط کدام استودیو در حال توسعه است»
در هر حال مشخص است که بازی Assassin’s Creed Infinity سالهای زیادی با ما فاصله دارد و حتی اگر یوبی سافت باز هم بتواند طرفداران را شگفت زده کند، این بازی حداقل سه سال تا عرضه فاصله دارد، چرا که در حال حاضر مراحل ابتدایی تولید را پشت سر میگذارد.
به طور کلی به نظر میرسد یوبی سافت قصد ندارد مانند بسیاری از شرکتها، طرفدارانش را ناراحت کنند، اینطور که پیداست آنها قدم به قدم با دوست داران سری Assassins Creed پیش خواهند رفت و آنها را در جریان آنچه قرار است افتاق بیفتد خواهند گذاشت.
برای دنبال کردن اخبار مربوط به بازی Assassin’s Creed Infinity با ما همراه باشید. نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.