تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد دنباله بازی Ghost of Tsushima در دسترس نیست، زیرا سونی و استودیو Sucker Punch هیچ کدام به صورت رسمی این بازی را معرفی نکردهاند. با این حال، با توجه به موفقیتی که این بازی برای استودیو و ناشر به همراه داشته و پتانسیل زیادی که دنبالهای برای عنوان اکشن ماجراجویی سامورایی سال ۲۰۲۰ دارد، این احتمال وجود دارد که بازیکنان در مقطعی به بازی Ghost of Tsushima 2 دست پیدا کنند. با این حال، برای درک کامل پتانسیل، شاید بهتر باشد که این دنباله، شخصیت اصلی جدیدی را به نمایش بگذارد.
بازی Ghost of Tsushima در موقعیتی خاتمه مییابد که جین ساکای (Jin Sakai)، یا باید هویت جدید خود را به عنوان روح جزیره توشیما قبول کرده و عقیده ساموراییاش را دور بیاندازد، یا به خواستههای عمویش احترام بگذارد، که در نهایت به یک خداحافظی دلخراش و مرگبار ختم میشود. در پایان بازی، اکثر نیروهای متجاوز مغول شکست خوردند و با اینکه هنوز تعدادی از سربازان مغول در جزیره حضور دارند، اما تهدیدی جدی محسوب نمیشوند که بخواهند به عنوان دشمن در دنبالهای از این بازی حضور داشته باشند. برخی از طرفداران بر این باورند که دنباله آینده میتواند بر یک حمله تاریخی دقیق دیگر از مغولها تمرکز داشته باشد که تنها پس از چند سال از حمله آنها به جزیره توشیما، شکل گرفته بود. اما از آنچایی که روایت و گیمپلی جدیدی برای ارائه وجود ندارد، چنین چیزی میتواند باعث شود که دنباله حسی تکراری را به بازیکنان القا کند و کهنه به نظر آید
حضور یک شخصیت اصلی جدید در بازی Ghost of Tsushima 2 میتواند پتانسیل بالایی داشته باشد
در حالی که بازی 2 Ghost of Tsushima میتواند شیوه مبارزات را در چهارچوب تعیین شده جین ارتقا دهد، اما شاید معرفی یک شخصیت اصلی جدید قانع کنندهتر باشد. این پروتاگونیست جدید میتواند حتی یکی از متحدان جین از بازی اول باشد، مثل شخصیتهایی مانند یونا (Yuna) یا ماساکو (Masako). علاوه بر آن، شخصیت منحصر به فرد این پروتاگونیست میتواند درهای جدیدی را برای گیمپلی و داستان بازی، باز کند. از طرفی دیگر، عنوان بعدی میتواند به سادگی یک شخصیت کاملا جدید را معرفی کند که از شخصیتهای عنوان اصلی متمایز است.
همچنین، اگر استودیو Sucker Punch بخواهد جسورانهتر عمل کند، ممکن است گنجاندن عناصر نقش آفرینی، مانند اجازه دادن به بازیکنان برای ساخت شخصیت را، در دنباله آینده در نظر داشته باشد. این شخصیتها میتوانند کاملا توسط بازیکنان خلق شوند یا مانند شخصیتهایی مثل گرالت (Geralt) یا شپرد (Shepard) از سری بازی The Witcher و سری بازی Mass Effect، نقطه شروعی مشخص داشته باشند که بازیکنان میتوانند آن را تغییر دهند. چنین چیزی میتواند بازی Ghost of Tsushima 2 را جالبتر کند، اما ممکن است به نسبت چیزی که باعث جذابیت بازی اول شده بود، خیلی تغییر کند.
بازی Ghost of Tsuhima میتواند به یک سری بازی آنتولوژی تبدیل شود
استودیو Sucker Punch حتی میتواند در حرکتی جسورانهتر، بازی Ghost of Tsushima را به یک آنتولوژی تبدیل کند و با هر عنوان جدید، بازیکنان را به محیطی جدید منتقل کنند. بازی اصلی میتواند عنوانی پایه برای این نوع فرنچایز باشد، زیرا مکانیکهای اکشن ماجراجویی و مخفی کاری آن میتواند در مکانها و دورههای زمانی دیگری جریان داشته باشد. علاوه بر این، با توجه به اینکه داستان اصلی پایانی قطعی و خوبی را به نمایش گذاشت، ممکن است که گنجاندن محیطی غیر از جزیره سوشیما در عنوان بعدی، همه چیز را تازه و هیجانانگیز نگه دارد.
وقتی بحث درباره سری بازیهای مجموعهای ماجراجویی اکشن و تاریخی میشود، تنها سری بازی Assassin’s Creed کمپانی یوبیسافت به ذهن میآید که واقعا هیچ رقیبی در این دسته ندارد، اما اگر استودیو Sucker Punch چنین کاری را انجام دهد، این وضعیت میتواند تغییر کند. اگر مقایسههایی بین بازی Ghost of Tsushima و سری بازی Assassin’s Creed انجام دهیم، متوجه میشویم که استودیو Sucker Punch میتواند با تقلید و قرار دادن بازیکنان به صورت دورهای در محیطیهایی جدید و نمادین، به انتشار عناوین جدیدی در این سری ادامه دهد. در صورت چنین کاری، عناوین سری بازی Ghost of Tsushima میتوانند به برخی از انتقادات وارد شده به سری بازی Assassin’s Creed، رسیدگی کنند و در عین حال، داستانهایی هیجانانگیز و غیرقابل پیشبینی را به بازیکنان ارائه دهند.