روز گذشته گوگل از ۱۶ بازی جدید برای پلتفرم استریم بازی Stadia رونمایی کرد که پنج بازی در میان آنها بازیهای انحصاری این پلتفرم هستند.
بازی Outcasters یکی از بازیهای انحصاری است که توسط توسعهدهندگان بازیهای Gears Tactics و Brink، یعنی استودیو Splash Damage، ساخته شده است. بازی Outcasters یک بازی شوتر استراتژیک چندنفره است که برای مسابقات رسمی ساخته شده است.
بازی Orcs Must Die! 3 نیز یکی دیگر از بازیهای انحصاری است که توسط استودیو Robot Entertainment ساخته شده و هماکنون قابلخریداری است.
گوگل اعلام کرد که استودیوهای Harmonix سازنده بازی Rock Band، Uppercut Games سازنده بازی City of Brass و Supermassive Games سازنده بازی Until Dawn نیز مشغول توسعه بازیهای انحصاری پلتفرم استیدیا هستند. هرچند که گوگل از این بازیها رونمایی نکرد.
بازیهای جدیدی که برای پلتفرم Stadia خواهند آمد شامل: بازی Super Bmberman R Online (عرضه در پاییز امسال)؛ بازی One Hand Clapping (عرضه شده)؛ بازی کراسپلتفرم Dead by Daylight (عرضه شده)؛ فصل هشتم بازی PUBG (عرضه در ۹ مرداد)؛ بازی Hitman (عرضه در ۱۱ شهریور)؛ بازی Hitman 2 (عرضه در ۱۱ شهریور)؛ بازی Hitman 3 (عرضه در ژانویه ۲۰۲۱)؛ بازی Serious Sam 4 (عرضه در ماه آتی میلادی)؛ بازی Outriders (کریسمس ۲۰۲۰)؛ بازی WWE 2K Battlegrounds (عرضه در ۲۸ شهریور)؛ بازی PGA Tour 2k21 (عرضه در ۳۱ مرداد)؛ بازی NBA 2k21 (عرضه در پاییز امسال)؛ بازی Sekiro: Shadows Die Twice (عرضه در پاییز ۲۰۲۰)؛ بازی Hello Neighbor (عرضه در ۳۰ شهریور) و بازی Hello Neighbor: Hide & Seek (عرضه در کریسمس ۲۰۲۰) خواهند بود.
بیشک یکی از جذابترین عناوین موجود در این لیست، بازی Sekiro: Shadows Die Twice ساخته توسعهدهنده بازی Dark Souls، استودیو From Software است. در این بازی زمانبندی از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید دید تکنولوژی استریمینگ Stadia چگونه عملکردی در آن خواهد داشت.
یکی دیگر از بازیهایی که جلب توجه میکند، بازی Dead by Daylight است که برای Stadia همراه با دو ویژگی انحصاری به نام Crowd Play و Crowd Choice عرضه میشود. Crowd Choice به بازیکنان اجازه میدهد نقش Killer یا Survivor را برای یک استریمر یوتیوب تعیین کنند. Crowd Play نیز به استریمر اجازه میدهد تا بینندگان را به بازی خود دعوت کند.