استودیو Playdead معمولا در ساخت بازیها عجله نمیکند. بازی Limbo در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و بازی Inside شش سال بعد از آن، یعنی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. پنج سال از آخرین پروژه استودیو Playdead گذشته است و اکنون در حال شنیدن جزییات بیشتری درباره پروژه بعدی آنها هستیم. کاربری به نام MauroNL3 در توییتر با استخراج اطلاعاتی از فراخوان استخدام این استودیو ایدههایی درباره این بازی به ما میدهد؛ عنوانی که احتمالا سومشخص و علمیتخیلی خواهد بود.
این عنوان اولینبار در سال ۲۰۱۸ تایید شد. در آن زمان نیز میدانستیم که این یک بازی «آزادتر» و بزرگتر از بازیهای دوبعدی پلتفرمر ساخته آنها است. پس از مدتی اولین کانسپتآرتها و ویدیوهای کوتاه این بازی منتشر شد که به فضای علمیتخیلی و میان ستارهای آن اشاره داشت. اما در این دو سال گذشته اطلاعات بیشتری از این بازی به گوش نرسید. این بازی هنوز به صورت رسمی توسط Playdead معرفی نشده است. هرچند با توجه به جزییات توییت اخیر، میتوان انتظار داشت که این بازی یک عنوان ماجراجویی Open-World خواهد بود. در کنار لیست استخدام شغلی این بازی، کانسپتآرتهای جدیدی از آن نیز منتشر شده است.
یکی از دلایلی که میان بازیهای این استودیو بازههای زمانی طولانیای وجود دارد، خودداری کردن این استودیو از عمل بحثبرانگیز کرانچ است که اخیرا به لطف عجله و آشوب در مراحل توسعه بازی Cyberpunk 2077 توجه زیادی به خود جلب کرده است. برای مثال در یکی از آگهیهای استخدام استودیو Playdead نوشته شده بود: «تیمی ۵۰ نفره از افراد خلاق و حرفهای. رویکرد ما در مراحل توسعه شامل کرانچ و فشردهسازی زمانهای کاری در روزهای آخر نمیشود. به جای آن، ما دنبال افرادی میگردیم که از مدیریت کردن زمان کار خود لذت میبرند و میتوانند در محیط دوستانه با ما همکاری کنند.»
این بازی از موتور بازیسازی Unreal Engine بهره میبرد و برای چند پلتفرم منتشر خواهد شد. همچنین Epic Games مسئولیت انتشار این عنوان را بر عهده دارد. این باعث میشود استودیو Playdead تمرکز خود را روی جهانی کاملا جدید بگذارند و در عین حال ایدههای خلاقانه و استقلال خود را حفظ کنند. در کنار آن Epic Games مسئولیت پرداخت هزینههای تولید، حقوق توسعهدهندگان و بازاریابی را بر عهده خواهد داشت.