صنعت بازیهای ویدیویی در چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده است. مایکروسافت به طور باورنکردنی مشغول جمعآوری استودیوهای شخص اول از طریق ساخت آنها از هیچی، مانند استودیو The Initiative تا خرید استودیوهای موجود مانند استودیو Bethesda و خرید گسترده اخیر استودیو Activision Blizzard بوده است. حتی سونی نیز از این روش پیروی کرده و استودیوهایی مانند Insomniac ،BluePoint Games و قرارداد اخیر با استودیو بانجی و فرنچایز موفق آن، سری بازیهای Destiny را جذب کرده است.
با توجه به اینکه بسیاری از استودیوها توسط شرکتهای بزرگتر جذب میشوند، طرفداران به دنبال این هستند که چه کسی باقی مانده است و آینده آنها احتمالاً چه خواهد بود. گمانه زنیهای طرفداران حتی تلاش بر این داشته تا توسعه دهندگان خاصی را به شرکتهایی مانند سونی و کونامی مرتبط کنند که حقوق IPهای سنتی پلی استیشن مانند بازیهای Metal Gear و حتی Silent Hill را در اختیار دارند. برخی از شرکتهای بزرگتر که هنوز مستقل ماندهاند، شرکتهای Electronic Arts و یوبیسافت هستند که هر دو اخیراً به آینده خود و حتی ایده خریداری شدن پرداختهاند.
در رابطه با یوبی سافت، مدیر عامل ایو گیمو (Yves Guillemot) و فردریک دوگت (Frédérick Duguet) ، مدیر مالی شرکت، اخیراً یک کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران، برگزار کردند که در آن به سوالاتی پاسخ دادند، به ارائه گزارش فروش پرداختند و برای بازیهایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند، مانند بازی Skull & Bones، بازی Mario + Rabbids: Sparks of Hope، و بازی Avatar: Frontiers of Pandora برنامه زمانی انتشار چیدند. با این حال، از گیمو به طور خاص در مورد افزایش اخیر خریدها در این صنعت و اینکه دیدگاه این شرکت چه خواهد بود، سؤال شد.
در کمال تعجب، گیمو نسیتا از این سوالات استقبال کرد. اگرچه او تأیید کرد که شرکت یوبیسافت قصد دارد تا حد زیادی به لطف مقیاس مالی و همچنین مجموعه بزرگ IPهایش، یک شرکت مستقل باقی بماند. با این حال، هر پیشنهادی که برای خرید یوبیسافت ارائه شود، به جای رد شدن، توسط هیئت مدیره بررسی میشود. هنگامی که از او پرسیده شد که چرا شرکت هنوز هیچ پیشنهادی برای خرید ندیده است، گیمو و دوگت از اظهار نظر خودداری کردند و صرفاً به تکرار ارزش دارایی و مقیاس شرکت برای «ایجاد ارزشهای بسیار معنادار در آینده» پرداختند.
نکته جالب در مورد این اعتراف این است که به نظر میرسد که شرکت یوبیسافت اکنون آماده خریداری شدن است، چیزی که این شرکت تنها چند سال پیش به شدت با آن مخالف بود. درگیری چند ساله بین شرکتهای یوبیسافت و Vivendi در سال ۲۰۱۶ باعث افزایش خصومت بین این دو شرکت در مورد خریداری شدن آنها شد. شرکت Vivendi در ابتدا خواهان حضور بیشتر در صنعت بازی بود، بنابراین شروع به خرید سهامهای بیشتری از یوبیسافت کرد. از ترس تصاحب خصمانه، شرکت یوبیسافت شروع به خرید مجدد سهام کرد تا شرکت Vivendi را از تبدیل شدن به مالک اکثریت سهام و آغاز یک پیشنهاد خرید باز دارد. در نهایت، شرکت Vivendi عقب نشینی کرد، سهام خود را فروخت و یوبیسافت مستقل باقی ماند.