شرکت Ubisoft اعلام کرده است که برنامههایی اساسی برای
تغییر ساختار تیم تحریریه خود دارد. این گروه در واقع متشکل از افراد مختلفی است
که مسئول طراحی و جهتدهیهای داستانی تمام بازیهای کمپانی هستند. یوبیسافت میخواهد
با تغییر نحوه مدیریت این تیم، باعث متفاوت شدن بازیهایش شود.
یوبیسافت گفته است: «ما میخواهیم با تقویت کردن تیم سردبیری خود، چابکتر
باشیم و بتوانیم همراهان بهتری برای تیمهای توسعهدهنده خود در سراسر دنیا باشیم
تا آنها نیز بتوانند بهترین تجربههای بازی را برای بازیکنان خلق کنند.» برای
آشنایی بهتر با نحوه کار این گروه باید بگوییم که این تیم کم و بیش ۱۰۰ نفره،
طراحان، نویسندهها و تهیهکنندههایی بودند که تاثیر مستقیمی روی سبک و طراحی
بازیهای یوبیسافت میگذاشتند: بازیهای جهانباز با ماموریتهای جانبی بسیار،
مولتیپلیر یا عناصر آنلاین و خطوط داستانی الهام گرفته از اتفاقات واقعی.
یکی از منابع نزدیک به Ubisoft در مصاحبه با Video Game
Chronicles گفته است: «روشی که تیم سردبیری در گذشته داشت، در واقع ایدههای
فقط یک یا دو نفر بود که در نهایت تبدیل به بازی میشد. به همین خاطر بود که
بسیاری از عناوین یوبیسافت، کاملا شبیه به هم و گیمپلی یا حتی داستانهای مشابه
داشتند، زیرا همان عقاید و همان سلیقهها، دوباره و دوباره بازتولید میشدند.»
البته همین منش تکراری باعث موفقیتآمیز بودن برخی از عناوین اخیر یوبیسافت
مثل بازی Watch Dogs 2 و بازی Assassin’s Creed:
Odyssey بوده است، اما همانطور که گزارشهای سال ۲۰۱۹ به طور کامل این
قضیه را مشخص کرد، استفاده از یک طراحی و فرمول تکراری که برای برخی از عناوین
موفقیتآمیز بوده است، به این معنا نیست که قرار است برای تمام فرنچایزها و بازیها
جواب دهند. فروش بازی The Division 2 و بازی Ghost
Recon Breakpoint بسیار پایین و دور از انتظار بوده است. یکی از دلایل زیادی که Breakpoint فروش بسیار
پایینی را تجربه کرد، شباهت بیش از اندازه آن به The Division 2 بود. ایو گیمو
(Yves Guillemot)، مدیرعامل یوبیسافت گفته است: «اگرچه
بسیاری از عناوین ما به شدت متفاوت و متمایز از یکدیگر است، اما باید تضمین کنیم
که این تفاوت در تمام بازیها رعایت شود.»
یوبیسافت پس از انتشار گزارش فروش ناامیدکننده، اعلام کرد که عرضه بازی Watch
Dogs: Legion، بازی Rainbow Six Quarantine و بازی Gods &
Monsters با تاخیر مواجه شدهاند و هدف این تصمیم، اطمینان حاصل کردن از
ظاهر قابلقبول و محتوای متمایز از یکدیگر و دیگر بازیهای این شرکت در گذشته است.
طبق تغییرات جدیدی که رخ خواهد داد، سرژ هسکات (Serge Hascoet) که مدیر
اجرایی بخش خلاقیت یوبیسافت است، دیگر به تنهایی مسئولیت هدایت تیم سردبیری و
تحریریه را به عهده نخواهد داشت. در عوض، او صرفا فعالیت این گروه را نظارت خواهد
کرد و 7 فرد دیگر که قائممقام محسوب میشوند، مسئولیت تولید محتوا برای
فرنچایزهای مختلف را خواهند داشت. یوبیسافت امیدوار است که با این تصمیم،
فرنچایزهایش متحول شوند و هر کدام، ویژگیهای خاص و متمایز خود را داشته باشند.