پس از گذشت سالیان بسیار از انتشار آخرین نسخه سری Armored Core، استودیو From Software در جریان سال گذشته از توسعه بازی جدید این مجموعه محبوب و انتشار آن طی سال 2023 خبر داد. این استودیو که بیشتر برای ساخت سری بازی Dark Souls و عناوینی نظیر بازی Bloodborne یا بازی Elden Ring میان بازیکنها شهرت دارد، اینبار قرار است تا یک عنوان متفاوت را نسبت به ساختههای پیشین در اختیار علاقهمندان قرار دهد. یکی از ویژگیهای جذاب بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon، عدم نیاز بازیکنها به تجربه بازیهای قدیمیتر فرنچایز و آشنایی با اتفاقات گذشته است. به همین منظور تمامی بازیکنها میتوانند این عنوان را بدون هرگونه مشکل تجربه کنند و با جهان تازهای در مدیوم بازیهای ویدیویی آشنا شوند. از طرفی، باید خاطر نشان کرد که این عنوان فاقد مکانیزمهای جهان باز است و بازیکنها امکان گشت و گذار آزادانه در مناطق مختلف بازی را دارا نخواهند بود. فاصله نسبتا اندکی تا فرا رسیدن موعد انتشار بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon زمان باقی مانده و به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی تمامی اطلاعات موجود پیرامون این دنباله بپردازیم.
تاریخ انتشار بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon مشخص شد + تریلر گیمپلی
مطابق انتظار، داستان بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon شامل تم ناراحتکننده و غمگینی خواهد بود. مشخصا این موضوع برای اکثریت بازیکنها یادآور بازیهای سالیان اخیر استودیو From Software است. اتفاقات بازی در آیندهای بسیار دور و زمانیکه بشریت در سیارات مختلف مستقر شده است، رخ میدهد. بازی کنترل یک شخصیت مزدور را در اختیار بازیکنها قرار میدهد. پروتاگونیست بازی در ماموریت جدیدش میبایست برای تصاحب یک ماده مرموز راهی سیاره روبیکان 3 شود. در این بین، شرکتهای برجسته و بزرگی به دنبال تصاحب ماده مذکور هستند و این موضوع سبب میشود تا چالشها و مشکلات مختلفی در مسیر شخصیت اصلی داستان بازی قرار بگیرد. درصورتیکه بازیهای قدیمیتر سری Armored Core را تجربه کرده باشید، قطعا میدانید که جهان این مجموعه شامل اتفاقات و شخصیتهای تاثیر گذار متعددی است. به همین منظور، بازیکنها و طرفداران قدیمی فرنچایز قطعا متوجه اشارات و نکات مرتبط با نسخههای پیشین در دنباله جدید این سری خواهند شد. با این حال مطابق اعلام تیم سازنده، بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon به نوعی یک سافت ریبوت برای این فرنچایز محسوب میشود و بازیکنها هیچگونه نیازی به تجربه نسخههای پیشین برای درک کامل داستان این دنباله نخواهند داشت!
بنابر اعلام عوامل استودیو From Software، بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon دارای چندین پایان بندی متفاوت خواهد بود. چگونگی رقم خوردن هریک از این پایان بندیها کاملا وابسته به تصمیماتی است که بازیکنها در طول تجربهشان اتخاذ میکنند. البته هنوز مشخص نیست که سیستم تصمیم گیری بازی چگونه است و چه گزینههایی را در مقابل اشخاص قرار میدهد. از طرفی با وجود عدم تایید شدن حالت نیو گیم پلاس، مشخصا وجود پایان بندیهای متفاوت به خودی خود میتواند ارزش تکرار و تجربه مجدد بازی را برای طرفداران بالا ببرد.
با توجه به نمایشهای متعدد منتشر شده از گیم پلی بازی Armored Core 6 با قطعیت میتوان گفت که استودیو توسعه دهنده با بهرهگیری از مکانیزمها و المانهای به کار رفته در نسخههای پیشین فرنچایز و ارتقا هرچه بیشتر آنها به منظور جلب رضایت بازیکنهای جدید، سیستم مبارزات این دنباله را طراحی کرده است. مبارزات بازی شدیدا سرعتی هستند و تمرکز قابل توجهی را روی واکنشهای لحظهای برای انجام امور مختلف دارد. از طرفی مشابه با بازیهای پیشین این مجموعه، در بازی مذکور نیز آپشنهای متعددی در زمینه شخصی سازی در اختیار بازیکنها قرار خواهد گرفت. در بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon امکان شخصی سازی سلاحها و ظاهر کلی پروتاگونیست وجود داشته و بازیکنها میتوانند حتی با توجه به قدرتها یا آیتمهای کسب شده، بیلدهای متفاوتی را بسازند.
بیشتر بخوانید: بازی Armored Core 6 میتواند فرام سافتور را دوباره جذاب کند
یکی از ویژگیها و مکانیزمهای جدید بازی Armored Core 6، تحت عنوان Impact Bar معرفی شده است. در قسمت بالایی هریک از دشمنان، یک نوار به خصوص تعبیه شده که با وارد شدن ضربات مختلف به تدریج پر میشود. هنگامیکه این نوار به صورت کامل پر شود، بازیکنها میتوانند ضربات بسیار سهمگینی را به دشمنان وارد کنند. این مکانیزم تقریبا مشابه با مکانیزمهایی است که در بازی Sekiro: Shadow Die Twice استفاده شده بود.
هنگامیکه نوبت به صحبت از باس فایتها در بازیهای ویدیویی میرسد، استودیو From Software همواره جز بهترین طراحها در این زمینه تلقی میشود. این استودیو در عناوین مختلفش، باس فایتهای متعددی را طراحی کرده که هریک از آنها علاوهبر ویژگیهای ظاهری، دارای مکانیزمها و شیوههای مبارزهای منحصر به فردی بودند. خوشبختانه بازی Armored Core 6 نیز از این قائده مستثنا نیست و طبق تایید عوامل این استودیو، مبارزه با باس فایتها جز یکی از موارد فراموش نشدنی در طول تجربه بازیکنها خواهد بود. البته برخلاف عناوینی نظیر سری Souls برای مقابله با باسهای فایت این بازی بیشتر از آنکه نیاز به تمرکز روی استراتژی و شیوه حملات آنها داشته باشید، میبایست از آیتمها و بیلدهای مناسب استفاده کنید.
یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در دنباله جدید سری Armored Core نسبت به نسخههای پیشین، اضافه شدن سلاحهای مناسب بیشتر برای انجام مبارزات از فواصل نزدیک است. در این عنوان بازیکنها قادر خواهند بود تا از سلاحهایی نظیر شمشیر یا اره برقی برای بازو سمت چپ شخصیتشان استفاده کنند. این دسته از سلاحها پیوستگی به خصوصی را با مکانیزم Impact Bar دارا بوده و میتوانند روی وارد سازی ضربات بسیار سنگین به دشمنان کاملا کارآمد باشند. در نقطه مقابل، بازی همچنان تنوع قابل توجهی از سلاحهای مناسب برای شلیک کردن به دشمنان از فواصل دورتر را نیز در مقابل بازیکن قرار میدهد. از جمله سلاحهای تایید شده میتوان به Plasma Rifles یا Split Missiles اشاره کرد.
مشابه با سایر ساختههای استودیو From Software، بازیکنها این سوال را در سر دارند که آیا بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon از درجه سختیهای رایج بازیهای ویدیویی و وجود امکان انتخاب آنها توسط بازیکن پشتیبانی میکند یا خیر. تیم سازنده در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی را در این زمینه به اشتراک نگذاشته و احتمالا میبایست تا روز انتشار بازی برای رسیدن به پاسخ این سوال منتظر ماند. همچنین باید خاطر نشان کرد که هریک از ماموریتهای این عنوان شامل چکپوینتهای به خصوصی خواهد بود. بنابراین بازیکنها دیگر نیازی به نگرانی برای از دست دادن میزان پیشرفتشان در بازی پس از هر بار مردن نخواهند داشت. مشخصا این مورد سبب میشود تا این بازی در قیاس با عناوینی همچون بازی Bloodborne تجربه سادهتری را برای بازیکنها رقم بزند.
خوشبختانه همانطور که طرفداران قدیمی سری Armored Core انتظار داشتند، بازی جدید این مجموعه شامل بخش چند نفره آنلاین خواهد بود. در حال حاضر، صرفا حالت 1v1 برای این عنوان تایید شده و بازیکنها در این بخش میتوانند در مقابل یک بازیکن دیگر قرار گرفته و مشغول مبارزه شوند. بیشک در این حالت، چگونگی طراحی بیلد انتخابی شخصیت و استراتژیهای مبارزهای مهمترین المانها برای پیروزی در مبارزات به شمار میروند. یکی دیگر از سنت شکنیهای بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon در میان بازیهای استودیو From Software، عدم پشتیبانی از حالت co-op است. در جریان بازیهای سری Souls بازیکنها میتوانستند برای شکست دادن باس فایتهای بازی، یکی از دوستانشان را احضار کنند. اما متاسفانه امکان انجام این امر در بازی Armored Core 6 وجود ندارد!
استودیو From Software ضمن رونمایی از سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی Armored Core 6 روی پلتفرم کامپیوتر، اطلاعات بسیار مهمی را نیز پیرامون این نسخه از بازی به اشتراک گذاشته است. طبق اعلام این استودیو، بازیکنها قادر خواهند بود تا در صورت دارا بودن سختافزار بسیار قوی این عنوان را با نرخ فریم ریت 90fps تا 120fps نیز تجربه کنند.
حداقل سیستم مورد نیاز:
شایان ذکر است که بنابر تایید استودیو From Software، بازیکنها برای تجربه بخش تک نفره بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon به مدت زمانی بین 50 تا 60 ساعت زمان نیاز خواهند داشت. این عنوان در تاریخ 25 آگوست 2023 (سه شهریور 1402) برای کامپیوتر و کنسولهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر میشود.