بازی Astro's Playroom کنترلر دوال سنس را به بهترین شکل ممکن معرفی می کند

بازی Astro's Playroom کنترلر دوال سنس را به بهترین شکل ممکن معرفی می کند

آرمان دانه واش آرمان دانه واش
3 سال و 4 ماه و 23 روز پیش

بازی Astro’s Playroom به صورت پیشفرض روی تمام کنسول‌های پلی استیشن 5 نصب شده است و در واقع نقش معرفی کنترلر دوال سنس جدید سونی را دارد. این بازی به زیبایی هر چه تمامتر دکمه‌های مقاومتی و بازخورد حسی این کنترلر را به نمایش می‌گذارد. این عنوان نه تنها نامه‌ای عاشقانه به نسلی از هواداران پلی استیشن است، بلکه بیانیه‌ای قدرتمند در مورد دیدگاه سونی به آینده‌ دنیای بازی‌سازی به حساب می‌آید. در ابتدا چندان از این کنترلر مطمئن نبودیم ولی با گذر زمان مشخص شد که کنترلر دوال سنس واقعا چیزی هیجان‌انگیز است. می‌توان گفت که بازی Astro’s Playroom از بعضی جهات شبیه بازی Wii Sports برای پلی استیشن 5 است: سیستم کنترل این بازی به نظر جدید و خاص می‌آید و این عنوان به خوبی از پس نشان دادن قابلیت‌ها و نقاط قوت کنسول جدید سونی به دارندگان پلی استیشن 5 برمی‌آید.

 

 

البته این بازی به خودی خود هم لایق ستایش است، شاید بازی Astro’s Playroom به طور رایگان در تمام کنسول‌های پلی استیشن ۵ موجود باشد ولی نمی‌توان آن را تنها یک دمو یا بازی‌ای تمرینی در نظر گرفت؛ این عنوان بازی‌ای واقعی است و گذراندن آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در بازی Astro’s Playroom علاوه بر مشاهده بازخورد حسی قابل توجه کنترلر دوال سنس، شاهد خلاقیت بی‌نظیری در نمایش دنیای بازی خواهید بود. در این بازی با استفاده خلاقانه از کنترلر دوال سنس مکانیک‌ها و ترکیب‌های جالبی به بازیکنان معرفی می‌شوند که به سرعت باعث آشنایی آن‌ها با قابلیت‌های دوال سنس خواهند شد. تیم توسعه در انجام چنین کاری مهارت بالایی دارد، ربات Astro مخاطبان را با هدست واقعیت مجازی PSVR آشنا کرد و در آخر بالاخره صاحب بازی اختصاصی خود شد؛ احتمالا همانطور که انتظار می‌رفت اعضای تیم تولید زحمت زیادی برای تولید این بازی جدید کشیده‌‌اند.

 

نکته خنده‌دار در مورد بازی Astro’s Playroom این است که با وجود اینکه این عنوان بازی‌ای برای معرفی قابلیت‌های کنسول PS5 است، از ویژگی‌های دیداری خاصی بهره نمی‌برد؛ ولی چنین موضوعی اصلا اهمیت ندارد. بازی Playroom همچنان عنوانی زیباست که از رزولوشن 4K روی نرخ 60 فریم برثانیه بهره می‌برد و از کیفیت HDR پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، در هر گوشه از این بازی می‌توان جزئیات جالبی پیدا کرد، آبی که هنگام عبور بازیکنان از آن می‌لرزد و واکنش نشان می‌دهد، اشیای فیزیکی‌ای که اغلب راه شما را آلوده می‌کنند و با دویدن سمتشان تکان می‌خورند و دشمنان و اجسامی که به بهترین شکل ممکن ساخته شده‌اند.

 

همچنین در محیط بازی اشارات زیبا و جالبی به گذشته پلی استیشن پیدا خواهید کرد، به عنوان مثال می‌توانید شاهد یک دوربین EyeToy باشید که با پلاستیک ساخته شده است و حتی در پایه خود دارای لگوهای کوچک پلی استیشن است. در این بازی حتی یک پلی استیشن 3 کامل وجود دارد که کاور کارتی سالمی هم برای حافظه خود دارد. در واقع اشاراتی که به سخت‌افزار کلاسیک پلی استیشن می‌شود یکی از جالب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ویژگی‌های بازی Playroom است. در بخشی از بازی، با صدای روشن شدن پلی استیشن 3 ظاهر می‌شوید، برمی‌گردید و می‌بینید که XMP سونی آسمان را احاطه کرده است، واقعا لحظه شگفت‌انگیزی است. در واقع، تمام بازی با سخت‌افزار و سرویس‌های مختلفی برای هواداران پلی استیشن پر شده است؛ بازی Astro’s Playroom به تجلیل دوره کاملی از تاریخ پلی استیشن می‌پردازد.

 

اما با در نظر گرفتن تمام این موارد، بازی Astro’s Playroom کاملا در مورد کنترلر دوال سنس است. صفحه جدید این کنترلر بزرگتر و سنگین‌تر است و به نظر کیفیت بهتری نسبت به کنترلر قبلی پلی استیشن دارد، ولی ویژگی‌ای که این کنترلر را تبدیل به کنترلری نسل جدید می‌کند بازخورد آن است. همه چیز با دکمه‌های سازگار آن شروع می‌شود: در واقع این کنترلر می‌تواند میزان مقاومت متفاوتی در دکمه‌های خود داشته باشد که باعث می‌شوند حس و تنش برای لازم کشیدن آن‌ها تغییر کند. طی بازی Astro’s Playroom، می‌توانید داخل یک لباس فنری بپرید و حس کنید که دکمه‌های کنترلر به خوبی با این اتفاق هماهنگ می‌شوند. می‌توانید با کشیدن دکمه آماده پرش شده و با رها کردن آن بپرید. میزان مقاومتی که این دکمه‌ها در مواقع خاصی به خود می‌گیرند مخاطب را غافلگیر می‌کند. این قابلیت مانند قابلیت فرمانی با بازخورد مقاومتی است که برای دکمه‌های دوال سنس به کار رفته باشد. این تنش ساده تاثیر زیادی روی مکانیک‌های عملکردی خاص خواهد داشت، به عنوان مثال در مورد این بازی می‌توانید احساس کنید که انرژی پتانسیل در فنر‌های فشرده جمع می‌شود.

 

 

این قابلیت با بازگشت قابلیت چرخش‌نمای این کنترلر هماهنگ می‌شود. می‌توانید همان طور که در پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 استفاده از این قابلیت را تجربه کرده بودید، از آن برای کنترلر مکانیک‌های خاصی در بازی استفاده کنید، البته این قابلیت به خاطر تغییری در ویژگی جدید لرزش حسی دوال سنس، همانند کنترلرهای قبلی نخواهد بود. چنین چیزی مشابه ویژگی HD Rumble در نینتندو سوییچ است، ولی تلاش شده که چنین ویژگی‌ای در کنسول PS5 بیشتر به نسل جدید تعلق داشته باشد. میزان دقت و تنوع‌های ممکن این کنترلر واقعا باورنکردنی است. با چرخاندن کنترلر می‌توانید حس کنید که جسمی فیزیکی داخل صفحه کنترلر در حال قل خوردن است.

 

لرزش‌ها و احساسات ظریفی در این کنترلر وجود دارند که توصیف آن‌ها سخت است، در واقع می‌توانید حس کنید که قدم‌های Astro Bot با توجه به سطحی که روی آن‌ها پا می‌گذارد احساس متفاوتی دارند. می‌توانید حس کنید که پریدن در آب و شنا کردن احساس متفاوتی با پریدن روی زمین سفت دارد. هنگامی که Astro در گل خیس گیر می‌کند، می‌توانید در حالی که او به جلو فشار می‌آورد مقاومتی حس کنید. هنگامی که باران می‌برد، می‌توانید حس کنید که قطرات باران به شما برخورد می‌کنند. تمام این اتفاقات به کمک بلندگوی داخلی این کنترلر ممکن شده‌اند: صدا و احساسات با هم کار می‌کنند تا اثری چشمگیر روی بازیکنان بگذراند.

 

و به همین دلیل ربات Astro Bot زوج خوبی برای پلی استیشن ۵ است. این ربات به زیبایی هر چه تمامتر با خلاقیتی که از استودیوی Asobi Team انتظار دارید هماهنگ است، ولی علاوه بر آن تمام قابلیت‌های کنترلر دوال سنس را به شکلی جالب نشان می‌دهد و به مخاطبان کمک می‌کند که به سرعت آن‌ها را بفهمند. این بازی بهترین معرفی به سیستمی جدید از زمان Wii Sports است، و مانند همان بازی هم جالب است و هم در حالی که قابلیت‌های سیستم پلی استیشن 5 را نشان می‌دهد قابل ارتباط است. بدون شک بازی Astro’s Playroom یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر سه بعدی تمام دوران است.

 

برچسب ها: Astro's Playroom
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.