باوجود اینکه چند سال از تایید در دست ساخت بودن بازی Dragon Age: Dreadwolf میگذرد، کمپانی EA و استودیو Bioware تقریبا هیچ اطلاعاتی از این بازی منتشر نکردهاند. هر چیزی از این بازی میدانیم به تریلرهای سینماتیک و تصاویر هنری محدود میشود و هنوز هیچ جزئیاتی از گیمپلی و داستان این بازی بهصورت رسمی منتشر نشده است. البته بهنظر میرسد که اطلاعاتی که اخیرا از این بازی لو رفته دید بهتری نسبت به گیمپلی و داستان این بازی به طرفداران میدهد.
در حال حاضر، گزارش منتشر شده در وبسایت Insider Gaming و اطلاعات منتشر شده توسط یکی از کاربران ردیت که ادعا میکند 20 دقیقه از گیمپلی بازی را در مرحله پری آلفا مشاهده کرده، تنها منابعی هستند که به گیمپلی و داستان بازی Dragon Age: Dreadwolf اشاره میکنند.
مهمترین بخش اطلاعات لو رفته از این بازی مربوط به سیستم مبارزات آن است و بهنظر میرسد که این بخش بازی Dragon Age: Dreadwolf تفاوت بسیار زیادی با بازیهای قبلی این مجموعه دارد. با استناد بر اطلاعات لو رفته در ردیت، سیستم مبارزات بازی Dragon Age: Dreadwolf برخلاف بازیهای قبلی هک اند اسلش (Hack-and-Slash) و کاملا همزمان خواهد بود. البته مبارزات بازی Dragon Age 2 هم رویکرد اکشن و سریعی داشت، اما با توجه به ادعاهای منابع مستقل بهنظر میرسد که قسمت جدید این مجموعه رویکردی مشابه بازی God of War 2018 اتخاذ کرده است و سیستم مبارزات Dreadwolf شباهت زیادی به اولین ماجراجویی کریتوس و اتریوس خواهد داشت.
Parry، Counter و بلاک کردن بهعنوان مکانیکهای اصلی مبارزه این بازی عملخواهند کرد و البته مانند عناوین قبلی بازی Dragon Age، قابلیتهای مخصوص هم در مبارزات نقش کلیدی ایفا میکنند. این قابلیتهای مخصوص شامل یک نوع حمله خاص هم میشوند که برای انجام آن باید نوار قابلیت مخصوص بازیکن کاملا پر باشد. علاوه بر این، بازی Dragon Age: Dreadwolf احتمالا یکی دیگر از ویژگیهای مهم مبارزات این مجموعه را هم از گیمپلی حذف خواهد کرد. براساس این گزارشات، این بازی احتمالا اجازه کنترل کامل شخصیتهای همراه را به بازیکن نخواهد داد و تعامل بازیکن با همراهان در مبارزات تنها محدود به دستوراتی مربوط به قابلیتهای ویژه میشود.
درکنار اطلاعات بالا، این منبع ردیت ادعا میکند که انیمیشنهای بازی Dragon Age: Dreadwolf نسبت به بازیهای قبلی این مجموعه به شدت بهبود یافتهاند و کنترل شخصیتها اصلا به خشکی عناوین قبلی نبوده و حالت مصنوعی نخواهند داشت. این منبع اضافه کرد که قابلیت پرش بازی Dragon Age: Inquisition هم در گیمپلی نسخه جدید باز میگردد.
گزارشی که در وبسایت Insider Gaming منتشر شده به محیط Hub بازی اشاره میکند. بازیکن میتواند در هاب بازی با دیگر همراهان خود یا NPCها مکالمه کند و برای مراحل بعدی آماده شود. البته این چیز جدیدی در سری بازی Dragon Age نیست و آخرین نسخه منتشر شده از این مجموعه یعنی بازی Dragon Age: Inquisition هم هاب مشابهای داشت. پیدا کردن و استخدام شخصیتهای همراه جدید قرار است مانند بازیهای قبلی نقش کلیدی در گیمپلی بازی Dragon Age: Dreadwolf ایفا کند.
هر دو منبع به وضعیت حال حاضر این بازی هم اشاره میکنند. بهنظر میرسد که با وجود دیالوگهای ضبط نشده، رابط کاربری ناقص، طراحی نشدن تمام بخشهای بصری، متون موقت و چندین مشکل دیگر، هنوز زمان زیادی تا پایان روند توسعه بازی Dragon Age: Dreadwolf باقی مانده است. وبسایت Insider Gaming ادعا میکند که برخلاف اطلاعات لو رفته قبلی، بسیار بعید است که این بازی در سال 2023 منتشر شود و احتمالا باید تا سال 2024 منتظر قسمت جدید سری بازی Dragon Age بمانیم. کمپانی EA و استودیو Bioware هم هنوز اشارهای به پلتفرمهای مقصد بازی Dragon Age: Dreadwolf نکردهاند اما احتمالا این بازی یک عنوان میان نسلی نخواهد بود و تنها برای کامپیوتر و کنسولهای نسل نهمی عرضه خواهد شد.