با وجود بازیهای نقش آفرینی بزرگی که قرار است در چند هفته آینده منتشر شوند، شور و شوق برای تجربه بازی Dragon’s Dogma 2 نیز بسیار زیاد است. این عنوان که دنباله بازی نخست در سال 2012 خواهد بود، توسط هیدئاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) کارگردانی میشود و جهانی چهار برابر بزرگتر از نسخه اول خواهد داشت. در هر حال، کسانی که میخواهند بازی را با چندین فایل ذخیرهسازی تجربه کنند بهتر است بدانند که بازی این امکان را نمیدهد و فقط یک جایگاه ذخیرهسازی (Save Slot) خواهد داشت.
وبسایت IGN Japan اخیرا مصاحبهای با سازندگان بازی داشت و در خلال صحبتها مشخص شد که سیستم ذخیرهسازی به چه نحو خواهد بود: «فقط یک جایگاه ذخیرهسازی در این بازی وجود دارد، و ذخیرهسازیهای دستی و خودکار (manual and auto save) هر دو در همان یک جایگاه ذخیرهسازی قرار میگیرند.» با توجه به اینکه بازی تمرکز زیادی روی گشت و گذار در محیط دارد و با سیستم سفر سریع (fast travel) هم رابطه خوبی ندارد، احتمالا مشکلاتی برای برخی کاربران که به بازیهای جهانباز معروف عادت کردهاند بهوجود خواهد آورد.
البته بازی Dragon’s Dogma هم از همین قاعده پیروی میکرد و فقط یک جایگاه ذخیرهسازی در اختیار کاربر میگذاشت. کاربران رایانههای شخصی میتوانستند با عوض کردن محل ذخیرهسازی بازی خود این محدودیت را دور بزنند، حال باید دید که آیا دنباله بازی هم اجازه چنین کاری را میدهد یا نه.
بازی Dragon’s Dogma 2 در تاریخ 22 مارس برابر با سه فروردین 1403 برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5، و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. این بازی نخستین بازی ویدیویی 70 دلاری کپکام خواهد بود، و با وجود اینکه دنباله نسخه قبل است، گفته شده که کاربران تازهوارد هم میتوانند بدون دانش قبلی از بازی Dragon’s Dogma از بازی لذت ببرند.