جاستین ماسوگیل (Justin Massongill)، مدیر رسانههای اجتماعی کمپانی Sony Interactive Entertainment America در یک پست در US PlayStation Blog در مورد چگونگی وفادار ماندن سیستم مبارزه نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy VII نسبت به نسخه اصلی صحبت کرده است. بعد از انتشار یک تریلر از گیمپلی این بازی در طول کنفرانس خبری استودیو Square Enix در رویداد E3 2019 که شامل تعداد زیادی صحنه مبارزهای بسیار سریع بود، بازیکنان در فضای مجازی نگرانیهای خود را در این مورد بیان کردند. ماسوگیل به این طرفداران اطمینان داد که مبارزات نسخه بازسازی شده همانند نسخه اصلی خواهد بود، و این مبارزات در برخی از وضعیتهای آشفته بازی هنوز به عناصر نوبتی (turn-based elements) وابسته خواهند بود.
ماسوگیل وارد جزئیات این مسئله شد و گفت:
«بگذارید دقیقتر بگویم، یک نوع حمله استاندارد داریم که شما میتوانید با فشردن دکمه مربع انجام دهید، و با فشردن دکمه دایره جاخالی دهید یا با فشردن دکمه R1 از خود دفاع کنید. مطمئنا این حرکات خیلی سریع به نظر میآیند، ولی یاد گرفتن این مهارتها تاثیری روی سریعتر شدن مبارزات شما نخواهد داشت. نکته مهم در مورد مبارزات نسخه بازسازی شده حالت تاکتیکی (Tactical Mode) آن است، که شما در هر لحظه با فشردن کلید ضربدر میتوانید وارد این حالت شوید. وقتی وارد این حالت شوید، زمان تقریبا از حرکت میایستد و شما به یک منو با قابلیتها، ابزارها و وردهای جادویی دسترسی خواهید داشت و زمان کافی برای برنامهریزی یک حرکت اکشن در دسترس شما خواهد بود. شما میتوانید به این حالت به عنوان یک نسخه سینمایی از صحنههای مبارزه نوبتی (turn-based combat) از نسخه اصلی بازی نگاه کنید.»
سپس ماسوگیل به توضیح در مورد دیگر راههایی که بازی پیش روی شما قرار میدهد، پرداخت. راههای کلاسیک و تاکتیکی بازی Final Fantasy VII که طرفداران در طول این سالها انتظار آن را میکشیدند. او اشاره کرد که تجهیز کردن یک کاراکتر با متریا (Materia) هنوز هم به بازیکنان، اجازه استفاده از وردهای مختلف را میدهد، که با توجه به تمرکز نسخه بازسازی شده روی نقاط ضعف، به بازیکنان اجازه میدهد در مبارزه با دشمنهای خاص برگ برنده در دستشان باشد. او همچنین اشاره کرد که در هنگام مبارزه با Scorpion Sentinel او بهطور مکرر از سیستم مبارزه از نزدیک کاراکتر کلاود (Cloud) استفاده میکرد تا او را همواره تحت فشار قرار دهد و سپس به کاراکتر برت (Barret) سوییچ میکرد تا بتواند از قابلیت مبارزه از راه دور او به نام Thunder attack استفاده کند، تا سرانجام Scorpion Sentinel را از پا در بیاورد. مطمئنا بازیکنان بهترین ترکیبهای تاکتیکی برای غلبه بر دشمنان سخت جان خود را خواهند یافت. سیستم مبارزه نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy VII به تواناییهای خود بازیکنان وابسته خواهد بود نه فشردن چند دکمه ساده.
بازی Final Fantasy VII Remake در تاریخ سوم مارس ۲۰۲۰ (۱۱ اسفند ۱۳۹۸) برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.