چگونه خطای عدم اتصال به وای فای در کنسول PS5 را رفع کنیم؟

چگونه خطای عدم اتصال به وای فای در کنسول PS5 را رفع کنیم؟

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
3 سال و 2 ماه و 26 روز پیش

یکی از خطاهایی که ممکن است برای شما حین تجربه کنسول PS5 و به خصوص حین دانلود بازی و یا محتواهای مختلف پیش بیاید، عدم دسترسی به وای فای است. این خطا با متن: Cannot Connect to the Wi-Fi Network برایتان نمایان می‌شود. رو به رو شدن با این خطا هیچ جای نگرانی ندارد؛ زیرا به سادگی قابل رفع است.

 

نکته‌ای که در ابتدا پیرامون این خطا باید بدانید این است که مشکل از طرف شماست، نه از سرور‌های سونی! البته منظور قطعی در اینترنتتان نیست؛ بلکه فقط کنسول نمی‌تواند شبکه بی‌سیم مودم را پیدا کرده و بشناسد.

 

دلایل خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network چیست؟

 

دلایل مختلفی برای این خطا وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کنسول در فاصله بسیار دوری نسبت به مودم قرار دارد

 

  • ممکن است تداخل سیگنالی بین دستگاه‌ها اتفاق افتاده باشد

 

  • مشکلات مربوط به روتر

 

  • مشکلات مربوط به مودم

 

  • مشکلات مربوط به سخت افزار داخی کنسول PS5

 

 

البته خطاهای دیگری نیز در رابطه با مشکلات اینترنتی وجود دارد. برای مثال، خطای PS5 Cannot Connect To Server از قطع بودن سرور‌هایِ سرویس موردنظرتان خبر می‌دهد.

 

راهنما: برای رفع مشکلات مربوط به وای فای، می‌توانید از کابل LAN و اتصال آن به جایگاه مربوطِ به پلی استیشن 5 کمک بگیرید.

 

 

چگونگی رفع خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network در کنسول پلی استیشن 5

 

برای رفع این ارور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. اگر هر کدام از موارد زیر توانست مشکلتان را حل کند، از امتحان دیگر راه‌ها بپرهیزید.

 

  • از صحیح بودن رمز وای فای‌ اطمینان حاصل کنید. اگر هنگام تنظیم اتصالات اینترنت روی کنسول با خطا رو به رو شدید، از صحیح بودن رمزِ وای فای اطمینان حاصل کنید. به طور معمول، رمز در داخل صفحه اینترنتی مربوط به مودم قابل مشاهده است.

 

  • کنسول PS5 را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. از عدم ورود کنسول به حالت Rest Mode و خاموشی کامل کنسول نیز اطمینان حاصل کنید.

 

  • راه اندازی مجدد روتر و مودمی که استفاده می‌کنید. اگر مشکل عدم اتصال به وای فای را با دیگر دستگاه‌های هوشمند نیز دارید، حتما مودمتان را دوباره راه اندازی کنید.

 

  • مودم را در فاصله نزدیک‌تری نسبت به پلی استیشن 5  قرار دهید. بعضی اوقات دلیل اصلی پدیدار شدن خطای یاد شده، دور بودن مودم از کنسول PS5 است. زیرا در این حالت سیگنال‌های مودم نمی‌تواند با کیفیت مناسبی به کنسول برسد. پس در صورت امکان آن‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کنید. همچنین نگذارید مانعی مثل دیوار در راه سیگنال‌ها وجود داشته باشد.

 

  • از ابزار‌ وب PlayStation Fix and Connect برای رفع مشکل از طریق پرسش و پاسخ‌های شکل گرفته پیرامون کنسول PS5 کمک بگیرید.

 

  • اسم و یا شماره وای فای را تغییر دهید. شاید تداخل سیگنالی با یک مودم دیگر پیش آمده است.

 

نکته: اگر خطای PS5 DNS دارید؛ دی ان اس‌های کنسول‌ PS5 را تغییر دهید.

 

  • روتر و یا مودمتان را ریست کنید. این کار باعث می‌شود تا مودمتان به تنظیمات کارخانه برگردد. اگر آشنایی نسبت به تنظیمات روتر و یا مودم ندارید؛ ریست کردن مودم را به شخصی که در این حرفه تجربه دارد بسپارید. همچنین این راه برای زمانی است که نمی‌توانید هیچ دستگاه هوشمند دیگری را به مودم وصل کنید.

 

  • راه اندازی مجدد و بازگردانی پلی استیشن 5 به تنظیمات کارخانه آخرین راه و همچنین سخت‌ترین راهی است که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود. با این کار تمام اطلاعات، فایل‌های ذخیره و هرچیزی که روی حافظه کنسول ذخیره شده است، پاک می‌شود. بنابر این قبل از راه اندازی مجدد کنسول، از فایل‌هایتان روی سرور‌های کلاد سونی پشتیبانی تهیه کنید.

 

نکته: بازی‌هایی که از طریق فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده‌اید، روی حساب کاربریتان باقی می‌ماند.

 

در آخر اگر هیچکدام از مراحل بالا نتوانست مشکل شما را حل کند، پلی استیشن 5 را باید به نزدیک‌ترین تعمیرگاه معتبر و آن را تعمیر کنید. از آن‌جایی که مشکل یاد شده می‌تواند یک مشکل سخت افزاری است، شامل گارانتی نیز می‌شود.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.