اخیرا در رویداد بازیهای ایکس باکس و بتسدا، اطلاعات خوبی از بازی Forza Motorsport بهدست آوردیم که توسط استودیو Turn 10 توسعه خواهد یافت. با اینکه گرافیک و جلوههای بصری بازی چشم نواز بهنظر میرسند، اما برای بسیاری از بازیکنان سؤال پیش آمده است که آیا طرز استفاده از فناوری رهگیری پرتو (Ray-Tracing) در این بازی همانند بازی Gran Turismo 7 خواهد بود یا خیر. در بازی Gran Turismo 7، از این فناوری تنها در گاراژ و فیلمهای مسابقات محدود بود. به همین منظور، چیس اساکی (Chis Esaki) اخیرا در آخرین بهروزرسانی ماهانه Forza اظهاراتی در این زمینه ارائه کرده است.
اولین تریلر گیمپلی بازی Forza Motorsport منتشر شد
اساکی مصمم رهگیری پرتو بخشی از بازی خواهد بود و در طول گیمپلی بازی بهصورت لحظهای فعال خواهد بود. او همچنین تصریح کرد که این فناوری تنها به حالتهای خاصی مانند حالت عکاسی یا فیلمهای مسابقات محدود نخواهد شد. در هرصورت، بهنظر میرسد نیازی به نگرانی نیست و رهگیری پرتو بهطور کامل در بازی وجود خواهد داشت.
اساکی در ادامه افزود:« من میخواهم این را شفاف سازی کنم که وقتی که میگوییم «رهگیری پرتو در مسیر»، به این معنا نیست که این فناوری فقط در بازپخش مسابقات یا حالت عکس در مسیر است. ما بههیچ وجه قصد گمراهی شما را نداریم. هنگامی که در حال مسابقه هستید، یا بهتر است بگویم زمانی که در حال انجام بازی هستید، رهگیری پرتو همواره روشن خواهد بود.
بازی Forza Motorsport در بهار سال 2023 برای کنسولهای اکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.