بازی Godfall جدیدترین ساخته استودیوی گیرباکس خواهد بود که قرار است در سبکی متفاوت منتشر شود. اثری که ساعاتی پیش طی رویداد State of Play نمایش نسبتا کاملی از گیمپلی آن پخش شد. نمایشی که در آن میتوانید با بسیاری از سیستمهای درون بازی آشنا شوید. کیث لی (Keith Lee)، کارگردان بازی نیز، همزمان با پخش نمایش اطلاعات جالبی درباره نحوه عملکرد سلاح و همچنین مکانیزمهای بازی به اشتراک گذاشت.
لی به طور کلی وجود هرگونه پرداخت درون برنامه را در بازی Godfall رد کرد. همچنین وی از وجود قابلیت Co-Op صحبت به میان آورد. قابلیتی که با استفاده از آن میتوانید به همراه دو بازیکن دیگر به انجام بازی بپردازید. بازی قرار است سبک متفاوتی را که Looter-Slasher نام گذاری شده است، به تصویر بکشد. همانطور که از اسم این سبک برمیآید، جمع کردن غنیمت (Loot) یکی از پایههای اساسی بازی خواهد بود که به شما برای ارتقا سلاح و تجهیزات کمک شایانی خواهد کرد.
سازندگان در نمایش State of Play بازی Godfall، از سیستم و عملکرد سلاحها نیز اطلاعات جالبی به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال شما در بازی میتوانید به پنج سلاح دسترسی داشته باشید که با نامهای Longsworlds، Dual Blades، Polearms، Warhammers دو دستی و Greatswords دو دستی شناخته میشوند. هر کدام از این نوع سلاحها از کلاس و همچنین قابلیت خاصی بهره میبرند. نمایش ساعاتی پیش بیشتر روی دو سلاح Dual Blades و Longswords تمرکز داشت.
همچنین سازندگان سعی دارند تا در کلاس و سطحهای مختلف درون بازی Godfall، سپری مهم را در دسترسی همه بازیکنان قرار دهند. وسیلهای که تنها به درد دفاع کردن نمیخورد و با آن میتوانید مهارتهای منحصر به فردتان را به نمایش بگذارید. مهارتهایی مانند ایجاد موج حمله و یا پرتاب آن به اطراف، کاری که شباهت بسیاری به سپر شخصیت کاپیتان آمریکا (Captain America) دارد.
کیث لی انتشار اطلاعات بیشتر از بازی را به روز و ماههای آینده موکول کرد. بازی Godfall قرار است به عنوان بازی روز عرضه کنسول پلی استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی منتشر شود. همچنین نسخه رایانه شخصی آن نیز دردست ساخت است.