دو شخصیتی بودن بازی GTA 6 به دلایل مختلفی میتواند کار توسعه این بازی را برای استودیو راک استار سخت کند. اول از همه، این دو شخصیت باید میراثی که شخصیتهای بازیهای قبلی این فرنچایز به جای گذاشتهاند را یدک بکشند که به اندازه کافی سخت است. اما تمام مشکل فقط همین موضوع نیست، طراحی این دو شخصیت باید به گونهای باشد که استودیو راک استار بتواند این دو را به عنوان شخصیتهای برتر سری بازی GTA عنوان کند، پس این دو شخصیت باید از موانع اضافی موجود در این راه هم گذر کنند. اما احتمالات نشان میدهند که بازی GTA 6 میتواند بهتر از عناوین قبلی این فرنچایز باشد. برای تحقق این امر هم، شخصیتهای اصلی باید نشان دهند که میتوانند از پس بازی برآیند و در نقش خود عالی باشند.
مطالب مرتبط: بهترین شخصیتهای اصلی سری بازی GTA
از زمانی که اولین شایعات در مورد شخصیتهای اصلی بازی GTA 6 منتشر شد، حدس گمانهای زیادی برای این دو شخصیت شکل گرفت که مهمترین آنها، این بود که این دو شخصیت، دزدهایی به سبک شخصیتهای بانی (Bonnie) و کلاید (Clyde) از بازی GTA 3 خواهند بود. اما مطمئنا تا زمانی که استودیو راک استار چیزی در این باره منتشر نکند، طرفداران به خوبی متوجه هویت شخصیتهای اصلی این بازی نخواهند بود. اگر اطلاعات فاش شده درست باشند، استودیو راک استار مجبور است که این شخصیتها را به شکلی طراحی کند که در تاریخ این فرنچایز، بهترین باشند. زیرا جدای از بازی GTA Online، این اولین بار است که شخصیت اصلی یکی از عناوین سری بازی GTA، یک شخصیت زن است. جدای از اینها، انتظار میرود داستانی که روایت میکنند هم جالب باشد.
بازی GTA 6، اولین عنوان این فرنچایز با حضور چند شخصیت اصلی داستانی نیست. میتوان گفت که سه شخصیتی بودن بازی GTA 5 راه را برای بازی GTA 6 هموار کردهاند. همچنین میتوان استدلال کرد که بازی GTA 4 زودتر به این مفهوم نزدیک شد و داستان اصلی و کمپینهای بستههای گسترشی، همگی دارای شحصیت های قابل بازی متفاوتی بودند. اینکه استودیو راک استار یکبار دیگر در بازیهای خود، سناریو چند شخصیت اصلی را قرار داده است، چیز عجیب و تازهای نیست. با این حال، بازی GTA 6 باید با چالشی روبرو شود که شخصیتهای اصلی عناوین قبلی با آن مواجه نشده بودند. بازی GTA 6 در دورهای منتشر میشود که داشتن چندین شخصیت اصلی در داستان بازی، به چیزی رایج تبدیل شده است.
در دست داشتن کنترل چند شخصیت اصلی در بازیها، یک ترند رو به رشد در صنعت بازی است. چند نمونه از این عناوین که احتمالا در ذهن همه ما به تازگی جای گرفتهاند، عبارتند از:
چنین رویکردی به منظور گسترش بازی با بیان داستانهای مختلف با هر شخصیت قابل بازی یا کاوش در آنها از جنبههای مختلف، در بازیها استفاده میشوند. این مکانیکی است که در بسیاری از بازیها عملکرد خوبی از خود نشان داده و پتانسیلهایی برای بازی GTA 6 نیز دارد.
رابطه بین شخصیتهای اصلی بازی GTA 6، تاثیر زیادی بر بازیکنان خواهد داشت. مثل رابطه پیتر پارکر و مایلز مورالز در بازی Marvel’s Spider-Man 2، با این تفاوت که حالا به جای دو ابر قهرمان، دو تبهکار در بازی قرار دارند. البته چیزی که واضح است، این است که این دو شخصیت باید به نسبت شخصیتهای اصلی عناوین قبلی سری بازی GTA، عملکرد بهتری را به منظور موفق شدن از خود نشان دهند، زیرا ایده شخصیتهای دوگانه قبلا در دیگر بازیها پیادهسازی شده است و بازیکنان با این مفهوم، به طور کامل آشنا هستند. بازی GTA 6 رقابت زیادی را در این مفهوم دارد و مهم این است که استودیو راک استار بتواند در بازی، به بهترین شکل ممکن این مکانیک را به بازیکنان ارائه دهد.
حضور دو شخصیت اصلی در بازی GTA 6 چیزی جدید در صنعت بازی نیست و این دو شخصیت باید استانداردهای زیادی را برای موفق شدن رعایت کنند. علاوه بر نیاز بهتر بودن این دو شخصیت به نسبت شخصیتهای بازی GTA 5، این بازی باید با دیگر بازیهایی که این از این مفهوم استفاده کردهاند، رقابت کند. با در نظر گرفتن سایر عناوین آینده، مانند بازی Like a Dragon: Infinite Wealth با دارا بودن دو شخصیت کیریو (Kiryu) و ایچیبان (Ichiban)، میتوان استدلال کرد که تعداد بازیهایی با چند شخصیت اصلی، در حال زیاد شدن است. بازی GTA 6، فقط با خوب بودن موفق نمیشود، بلکه باید از پویایی قهرمان خود به خوبی استفاده کند.