استودیو Haven در حال ساخت یک بازی انحصاری برای پلی استیشن است

استودیو Haven در حال ساخت یک بازی انحصاری برای پلی استیشن است

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
2 سال و 11 ماه و 19 روز پیش

در جریان ماه گذشته، جید ریموند (Jade Reymond) اعلام کرد که پس از فروپاشی استودیو Stadia Games and Entertaiment که به عنوان یکی از استودیوهای داخلی سرویس گوگل استادیا شناخته میشود، او از حضور در جایگاه نایب رئیس استویو مذکور کناره گیری کرده و به منظور توسعه بازیهای انحصاری، با همکاری شرکت سونی استودیو جدیدی را تحت عنوان Haven Studios تاسیس کرده است. حال امروز اعلام شد که شش توسعه دهنده بازیهای ویدیویی دیگر نیز از ساخت عناوین جدید برای سرویس گوگل استادیا کناره گیری کرده و به استودیو Haven پیوستهاند.

 

جید ریموند استودیو Haven را به همراه سباستین پوئل (Sebastien Puel) تاسیس کرده، اما پوئل طی یک ماه گذشته فعالیتی را در این استودیو نداشته و به تازگی کارش را در این تیم آغاز کرده است؛ پیش از این، سباستین پوئل به عنوان مدیر کل سرویس گوگل استادیا فعالیت داشته است. بنابر اعلام ریموند، او قصد دارد تا در این استودیو با توسعه دهندگان مستعدی که در گذشته نیز سابقه همکاری با آنها را داشته، کار کند.

 

کوری می (Corey May) رئیس بخش خدمات خلاقانه و انتشار بازیها در سرویس گوگل استادیا به عنوان مدیر IP و جهان استودیو Haven، به این تیم پیوسته است. جاناتان دانکوف (Jonathan Dankoff) هماکنون به عنوان مدیر بخش بینشها و بررسی ایدههای این استودیو شناخته میشود، او پیش از این به عنوان محقق UX در سرویس مذکور فعالیت داشته است. پیر مارک بروبی (Pierre-Marc Berube) دیگر عضو جدید این استودیو تازه تاسیس محسوب میشود که به عنوان مهندس نرم افزار در این تیم فعالیت خواهد داشت. درنهایت، اروان لو روزیک (Erwann Le Rouzic) و فرانسیس دنونکورت (Francis Denoncourt) دیگر ورودهای تازه استودیو Haven هستند که مسئولیت طراحیهای بصری را برعهده گرفتهاند؛ ایندو نیز همانند سایر اشخاص ذکر شده، پیش از این در سرویس گوگل استادیا کار میکردهاند.

 

استودیو Haven در حال ساخت یک بازی انحصاری برای پلی استیشن است

 

پیش از کار کردن برای سرویس گوگل استادیا، جید ریموند فعالیتش در زمینه بازیهای ویدیویی را در شرکت سونی آغاز کرده است. او سپس به شرکت EA رفته و پس از جدایی، به استودیو یوبیسافت مونترآل پیوسته است؛ در قدم بعد او شعبه جدید استودیوهای یوبیسافت را در شهر تورنتو تاسیس کرد و به عنوان تهیه کننده اجرایی در پروژه تولید بازیهای جدید سری Assassin’s Creed، سری Splinter Cell و سری Watch Dogs حضور یافته است. همچنین براساس اطلاعات موجود، میدانیم که ریموند پیش از جدایی از یوبیسافت قصد توسعه بازی جدید سری Splinter Cell را داشته است، اما متاسفانه تا به امروز شاهد ساخت و عرضه این عنوان نبودهایم.

 

پس از جدایی از یوبیسافت، جید ریموند مجددا به شرکت EA بازگشت و روی مجموعههای مختلفی نظیر سری Star Wars و سری Mass Effect کار کرد؛ در این بازه زمانی نیز او در حال پیشبرد مراحل تولید یک IP کاملا جدید بوده است که این پروژه نیز هیچگاه به پایان نرسید. سرانجام، پس از دومین جدایی از شرکت EA، او به سرویس گوگل استادیا پیوسته و تا پیش از تاسیس استودیو Haven در آنجا فعالیت داشته است. همانطور که ذکر شد، استودیو Haven در حال کار روی یک IP معرفی نشده برای پلی استیشن است و درحالیکه اطلاعات بسیار کمی پیرامون این پروژه وجود دارد، جید ریموند صحبت تازهای را در مورد آن انجام داده که گفتههای او به شرح زیر است:

 

«من خواهان خلق دنیاهایی هستم که در آنها بازیکنها میتوانند از شرایط مختلف زندگیشان فرار کنند، اوقاتشان را به بهترین شکل بگذرانند، خودشان را تخلیه و یک جامعه واحد را پیدا کنند. علاوهبر این، من قصد دارم تا بازیهایی را تولید کنم که به عنوان یک پناهگاه برای بازیکنها محسوب میشوند. هیچگونه مانع یا مشکلی در مسیر من و افراد حاضر در این استودیو برای توسعه چنین عنوانی وجود ندارد.»

 

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.