مایک فیتزجرالد (Mike Fitzgerald) مدیر بخش تکنولوژی استودیو بازیسازی Insomniac Games به تازگی اعلام کرده است که تا به این لحظه توسعه دهندگان بازیهای ویدیویی تنها از میزان بسیار اندکی از تواناییهای سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 استفاده کردهاند.
در گفت و گو با وبسایت IGN، فیتزجرالد به تمجید از قدرت سخت افزار کنسول پلی استیشن 5 پرداخت و افزود:
«استودیوهای بازیسازی برای بهره گیری کامل و ساخت یک عنوان متناسب با قدرت سخت افزار به کار رفته در این کنسول، به سالها زمان نیاز خواهند داشت و درنهایت اتفاقات دیوانه کنندهای رخ خواهد داد. اینگونه به نظر میرسد که شما تنها درصد بسیار اندکی از تواناییهای این کنسول را به کار میگیرید و این در حالی است که قدرت آن خیلی بیشتر از این مقدار است. با وجود بهره گیری بسیار کم از قدرت سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5، ما توانستیم که یک عنوان با گیم پلی بسیار سریع، نظیر بازی Spider-Man را تولید کنیم و حتی بازی Ratchet and Clank که در حال ساخت آن هستیم نیز از چنین ویژگیهایی بهرهمند خواهد بود و مشخصا با بهره گیری بهتر از قدرت این کنسول، قادر خواهیم بود تا چیزهای هیجان انگیز بیشتری را در این عنوان قرار دهیم.»
در ادامه اشاراتی به حالتهای مختلفی که بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به بازیکنها ارائه میکند، صورت گرفت که به عقیده فیتزجرالد این مسئله، یک نکته مثبت در محصول نهایی این پروژه بوده است.
راهنمای خرید پلی استیشن 5: نسخه دیجیتال یا نسخه استاندارد؟
«وجود حالتهای مختلف به این معنی است که ویژگیهای متفاوتی برای تمامی بازیکنها طراحی شده است و این احساس به ما دست میدهد که میتوانیم به انواع بازیکنها، سرویس ارائه کنیم. تا پیش از این بازی، ما هیچگونه آپشن یا حق انتخابی را به بازیکنها ارائه نکرده بودهایم و هر عنوانی که توسط ما ساخته شده، روی فریم ریت 30fps اجرا شده بود؛ بنابراین یادگیری این نکات و استفاده از آنها در پروژههای مختلف اتفاق بسیار خوبی است.»
بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales همزمان با عرضه کنسول پلی استیشن 5 در دسترس بازیکنها قرار گرفت.