اینکه استودیو ناتی داگ در حال توسعه بخش چند نفره بازی The Last of Us Part 2 است بر کسی پوشیده نیست. این استودیو به صورت رسمی در دست ساخت بودن این عنوان را تایید کرده است و تنها دلیل منتشر نشدن آن تا این لحظه، رشد بیش از اندازه این عنوان و تصمیم سازندگان برای عرضه یک بازی چند نفره مستقل، بزرگ و کامل است. با توجه به جدیدترین لیست موقعیتهای شغلی در دسترس این استودیو، به نظر میرسد پروژه توسعه این بازی چند نفره در حال پیشرفت بسیار بیشتری است.
برخی از این موقعیتهای شغلی مانند «طراح سیستم اقتصادی / کسب درآمد» از ماه مارچ گذشته (فروردین) در دسترس هستند. با توجه به جایگاه این استودیو در صنعت بازی سازی که طبیعتا افراد زیادی را برای استخدام ترغیب میکند، به نظر نمیرسد عدم جذب نیرو در این پست به خاطر کمبود افراد متقاضی باشد و احتمالا این استودیو هنوز فرد مناسبی را برای این مقام پیدا نکرده است.
وینیت اگاروال (Vinit Agarwal)، یکی از کارگردانهای استودیو ناتی داگ، اخیرا گفته است که این استودیو به منظور تسریع پروژه توسعه این بازی چند نفره، با سرعت و شدت بسیار بیشتری (نسبت به ماههای گذشته) افراد مورد نیاز خود را استخدام میکند. او در ادامه اضافه کرد:
«افرادی که در این پروژه استخدام میشوند فرصت کار روی یک بازی چند نفره سینماتیک را پیدا میکنند.»
با توجه به گفتههای اگاروال، استودیو ناتی داگ قصد دارد تا امضای همیشگی عناوین خود را روی این پروژه چند نفره هم بزند و حال و هوای سینمایی بازیهای اخیر خود را در این بازی چند نفره هم پیاده سازی کند. تجربهای که کمتر کسی انتظار داشت در یک بازی چند نفره مشاهده کند و تاکید اگاروال روی اهمیت بخش سینمایی این بازی چند نفره، سوالات زیادی را در ذهن طرفداران بازیهای این استودیو ایجاد میکند. مشخص نیست منظور اگاروال از «تجربه سینمایی» تنها به تلفیق کاتسینهای سینمایی ختم میشود یا اینکه باید انتظار سکانسهای گیمپلی از پیش کارگردانی شده در بخشهای مختلف بازی باشیم.
در بخش توضیحات مشاغل در دسترس استودیو ناتی داگ میتوان عبارت «اولین بازی چند نفره مستقل استودیو» را مشاهده کرد. در ادامه این توضیحات ذکر شده است که: «این بازی مانند دیگر عناوین استودیو یک عنوان با کیفیت و جاه طلبانه، مانند عناوین داستان محور و منحصر به فرد ناتی داگ خواهد بود.»
موقعیتهای شغلی مهمی که برای توسعه بازی چند نفره بدون نام استودیو ناتی داگ در دسترس هستند شامل «طراح مراحل و محیط» و «برنامه نویس گیمپلی» میشوند. اولی به صورت دائمی و دومی به صورت موقت به استودیو ناتی داگ ملحق خواهند شد.
با توجه به اینکه این بازی روز به روز درحال بزرگتر شدن است، احتمال اینکه حالتهای بازی مختلف برای آن طراحی شده باشند بسیار بالاست و ممکن است این ویژگیهای سینمایی در برخی از حالتهای بازی، مانند حالت احتمالی PvE (علیه کلیکرها) پررنگتر باشند.
هنوز هیچ اطلاعات رسمیای درباره بازی چند نفره در دست ساخت استودیو ناتی داگ منتشر نشده است و با توجه به بزرگ شدن پروژه توسعه این عنوان، احتمال اینکه با نام The Last of Us Part 2: Factions عرضه شود پایین است.