تمام اطلاعاتی باید قبل از خرید بازی The Last of Us Part 2 Remastered بدانید

تمام اطلاعاتی باید قبل از خرید بازی The Last of Us Part 2 Remastered بدانید

محمد مسعودی محمد مسعودی
3 ماه و 10 روز پیش

با گذشت بیش از سه سال از زمان انتشار بازی The Last of Us Part 2 برای کنسول پلی استیشن ۵، بالاخره نسخه مخصوص کنسول پلی استیشن ۵ این بازی معرفی شد و طبق برنامه ریزی‌های استودیو ناتی داگ، قرار است که این ریمتسر تمام عیار در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی ۱۴۰۲)، منتشر شود. در حالی که شکی نیست که بازی The Last of Us Part 2، از نظر بصری و فنی، نیازی به ساخت یک نسخه ریمستر نداد، اما در عین حال، شکی هم نیست که استودیو ناتی داگ از جنبه‌های مختلفی، این نسخه را برای کنسول پلی استیشن ۵ تقویت کرده است. برای این منظور، ما قصد داریم که در این مطلب، درباره برخی از جزئیات کلیدی بازی The Last of Us Part 2 Remastered و تمام چیز‌هایی جدیدی که با خود به همراه خواهد داشت، صحبت کنیم.

 

حالت No Return

حالت No Return یکی از چیزهای جدید اضافه شده به بازی اصلی The Last of Us Part 2 در نسخه ریمستر خواهد بود که به گفته استودیو ناتی داگ، یک حالت بقای Rougelike در دنیای The Last of Us خواهد بود. در حالت No Return، بازیکنان در هر دور، در برابر موجی از حملات منحصر به فرد قرار خواهند گرفت که هر کدام در مکانی متفاوت از جهان بازی، ازجمله منطقه Jackson و ایستگاه خبری کانال ۱۳ در سیاتل، جریان خواهند داشت. علاوه بر این، استودیو ناتی داگ سعی بر این داشته که در حالت No Return، هر دور شامل ترکیبی تصادفی از مکان‌ها، دشمنان و باس‌فایت‌های مختلفی باشد. 

 

ساختار حالت No Return

در ابتدای هر دور از حالت No Return، به بازیکنان امکان انتخاب انواعی از مبارزات داده شده و پس از هر رویارویی، بازیکنان به مخفی‌گاه خود منتقل می‌شوند، جایی که بازیکنان می‌توانند مبارزه بعدی و چیزی که در انتظارشان است را انتخاب کنند. هر دور از این حالت، با یک باس فایت، که شش نوع از آن‌ها در بازی گنجانده شده است، به پایان می‌رسد. در پایان هر دور، جدای از موفقیت یا شکست خوردن در آن، بر اساس عملکرد بازیکنان، امتیاز و رتبه‌ای به آن‌ها اعطا می‌شود.

 

انواع مبارزات در حالت No Return

حالت No Return دارای چهار نوع مبارزه اتس که هرکدام چالش‌ها، پاداش‌ها و چیزهای منحصر به خود را دارند. حالت Capture بازیکنان را موظف می‌کند که به دنبال یک گاو صندوق شدیدا محافظت شده توسط دشمنان حمله کرده و آن را غارت کنند. حالت Hunted بازیکنان را در برابر موجی از حملات دائمی دشمنان قرار می‌دهد و آن‌ها باید تا حداکثر زمان ممکن زنده بمانند. در حالت Holdout، بازیکنان به همراه یک NPC (که در بازی با عنوان Boddy خطاب می‌شوند)، باید با انبوهی از Infectedها مقابله کنند. در نهایت، حالت Assault هم انواع مختلفی از دشمنان را شامل می‌شود که بازیکنان باید آن‌ها را شکست دهند. 

 

مطالب مرتبط: دارندگان بازی The Last of Us Part 2 می‌توانند آن را به نسخه‌ی ریمستر ارتقاء دهند


شخصیت‌های قابل بازی حالت No Return

حالت No Return، ۱۰ شخصیت قابل بازی را به بازیکنان ارائه می‌‌دهد که در ابتدای کار، تنها دو شخصیت ابی (Abby) و ایل (Ellie) در دسترس خواهند بود. بازیکنان می‌توانند با صرف زمان بیشتر در این حالت و تکمیل چالش‌‌های آن، به شخصیت‌های جوئل (Joel)، دینا (Dina)، جسی (Jessie)، تامی (Tommy)، لو (Lev)، یارا (Yara)، مل (Mel) و منی (Manny)، دسترسی پیدا کنند. همانطور هم که انتظار می‌رود، هر شخصیت دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد بود. برای مثال، شخصیت ابی تخصصی در نبرد‌های نزدیک و استفاده از سلاح‌های سرد را دارد. این شخصیت می‌تواند با دسترسی به دستورالعمل‌هایی خاص، کیفیت مبارزاتش را بالا ببرد و با هر ضربه‌ای که به دشمنان وارد می‌کند، مقدار سلامت خود را افزایش دهد. از طرفی دیگر، سبک مبارزه شخصیت دینا بیشتر روی استفاده از بمب‌ها تمرکز دارد و از همان ابتدای کار، به دستورالعمل‌هایی برای ساخت تله‌های انفجاری و بمب‌های گیچ کننده (Stun Bomb)، دسترسی دارد. این شخصیت همچنین دارای مهارتی است که می‌تواند به ازای هر بار بمب ساختن، به دو بمب دسترسی پیدا کند که بازیکنان می‌توانند با پیشرفت در بازی، این قابلیت را برای این شخصیت باز کنند.

 

پیشرفت موقتی حالت No Return

از آن‌ جایی که حالت No Return یک حالت Rougelike محسوب می‌شود، بدیهی است که طراحی آن تاکید زیادی بر پیشرفت موقت داشته باشد. پیشرفت موقت به این معناست که پس از به پایان رساندن هر دور، بسیاری از ارتقا‌هایی که بازیکنان برای شخصیت خود انجام داده‌اند، از بین خواهند رفت و دور بعد، شخصیتی صفر کیلومتر به بازیکنان ارائه می‌شود. پیشرفت موقت نه تنها باعث از دست دادن آیتم‌ها و سلاح‌هایی که بازیکنان در طی هر دور، بدست آورده‌اند، می‌شود، بلکه هر مهارت یا ارتقا سلاحی که با استفاده از منابع پیدا شده در هر دور (که به صورت تصادفی در نقشه بازی قرار می‌گیرند)، شکل گرفته، نیز از بین خواهند رفت.

 

پیشرفت دائمی حالت No Return

جدای از پیشرفت موقتی کوتاه مدت گنجانده شده در هر دور در حالت No Return، این حالت دارای چندین هدف بلند مدت، دائمی و کلی نیز خواهد بود که با پیشرفت در بازی می‌توان به آن‌ها دست یافت. برای مثال، قفل باس‌فایت‌ها باید به صورت متوالی باز شوند. این بدان معناست که بازیکنان باید در کل پنج دور را با موفقیت انجام دهند تا بتوانند به تمامی شش باس‌فایت این حالت دسترسی پیدا کنند. پس از این کار، به صورت تصادفی در هر دور ظاهر می‌شوند. علاوه بر آن، بدیهی است که باز شدن قفل شخصیت‌ها و لباس‌هایی که بازیکنان می‌توانند با پیشرفت در بازی، آن‌ها را بدست آورند، نیز دائمی خواهد بود.

 

چالش‌های حالت No Return

چالش‌ها نقش مهمی در پیشرفت حالت No Return دارند. مهم‌ترین هدف از انجام دادن چالش‌ها، بازکردن شخصیت‌های جدید گنجانده شده در این حالت خواهد. در این حالت، تعدادی از چالش‌های مختلف وجود خواهند داشت که هر کدام مربوط به یک شخصیت خاص یا مربوط که حالت بازی خواهند بود. پیشرفت در پشت سر گذاشتن چالش‌های حالت No Return، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که علاوه بر باز کردن قفل شخصیت‌ها، به چیز‌هایی مربوط به آن‌ها مانند لباس‌ها، Buddy‌ها، گمبیت‌ها (Gambits) و موارد دیگر، دست یابند. 

 

مدها و گمبیت‌های حالت No Return

مدها و گمبیت‌ها، دو روش اضافی در حالت No Return بازی The Last of Us Part 2 Remastered هستند که بر غیر قابل پیش‌بینی کردن و تازه نگه داشتن تجربه بازیکنان در بین هر دور، تمرکز دارند. مدها چالش‌هایی تصادفی هستند که بازیکنان می‌توانند برای بدست آوردن پاداش‌هایی بیشتر، آن‌ها را تجربه کنند و  در هر یک از چهار نوع برخورد ذکر شده، انواع مختلفی از آن‌ها در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. برای مثال، مدها باعث می‌شود که دشمنان به سمت شما بمب پرتاب کنند یا کل نقشه بازی غرق در مه شود. در کل، مدهای حالت No Return مهارت‌های بازیکنان را به شکل‌های مختلفی به چالش می‌کشند. در همین حال، گمبیت‌ها چالش‌هایی اختیاری هستند در صورت انجام دادن آن‌ها، بازیکنان منابع بیشتری را در طول هر دور، بدست می‌آورند. برای مثال، داشتن تعداد معینی از هدشات‌ها یا جا خالی دادن از تعداد مشخصی از حملات دشمنان در حین مبارزات نزدیک، از جمله چالش‌هایی است که گمبیت‌ها ارائه می‌دهند. 

 

دور‌های سفارشی  و روزانه در حالت No Return

حالت No Return بازی The Last of us Part 2 Remastered، قرار است که یک تجربه صرفا تک‌نفره باشد، اما همچنان از برخی از عناصر چند نفره در قالب دور‌های روزانه (Daily Runs)، بهره خواهد برد. دورهای روزانه، همانطور که از نامش پیداست، هر روز در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت و چالش‌های منحصر به فردی را به آن‌ها ارائه خواهند داد. هر بازیکن می‌تواند تنها یک بار در روز، در این رویداد شرکت کرده و تمامی بازیکنان باید تنها از یک شخصیت برای شرکت در این دور، استفاده کنند، پس از پایان این دور، امتیازات بازیکنان در یک تابلوی امتیاز، که تمامی بازیکنان در سراسر جهان را در بر می‌گیرد، ثبت می‌شود. در همین حال، حالت No Return برای بازیکنانی که خواهان تصادفی‌سازی کمتری هستند و ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری روی تجربه خود باشند، دور‌های سفارشی شده (Custom Runs)، را ارائه کرده و امکان تغییر برخی از تنظیمات را به بازیکنان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط: یادداشت: در دفاع از بازی The Last of Us Part 2 Remastered


بسته گسترش دهنده Lost Levels

شاید حالت No Return، بزرگترین افزوده جدید در بازی The Last of Us Part 2 Remastered به حساب آید، اما مطمئنا تنها مورد افزوده شده نخواهدبود. استودیو ناتی داگ در این بازی، چیزی با عنوان Lost Levels را نیز ارائه می‌کند که به گفته توسعه‌دهنده، بخش‌هایی از مراحل اولیه توسعه بازی هستند که از بازی نهایی حذف شده‌اند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را در شکل ناتمام خود، کاوش کنند. در بسته گسترشی Lost Levels، بازیکنان به سه مرحله Sewers، Jackson Party و Boar Hunt دسترسی پیدا خواهند که هر سه آن‌ها مربوط به بخش داستانی شخصیت الی هستند. علاوه بر آن، توسعه‌دهنده برای هر یک از آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرده که اطلاعاتی در مورد آن‌ها و دلایلی که منجر به حذف شدن آن‌ها از بازی نهایی شده، را شامل می‌شود. 

 

توضیحات توسعه‌دهنده

استودیو نات داگ، برای آن دسته از بازیکنانی که به دنبال جزئیات بیشتری در مورد داستان، شخصیت‌ها و شیوه نویسندگی بازی The Last of Us Part 2 هستند، تمامی کات سین‌های بازی را به همراه توضیحاتی از کارگردان بازی، نیل دراکمن (Neil Druckmann)؛ ارشد بخش روایی، هالی گراس (Halley Gross) و بازیگران، توبی بیکر (Troy Baker) در نقش شخصیت جوئل، اشلی جانسون (Ashley Johnson) در نقش شخصیت الی و لارا بیلی (Laura Bailey) در نقش شخصیت ابی، را ارائه کرده است. 

 

Guitar Free Play

مینی گیم گیتار نوازی بازی The Last of Us Part 2 ا استقبال گسترده طرفدارن، بسیار موفق واقع شد و همچنان یکی از اجزای مورد علاقه در این بازی محسوب می‌شود. در نسخه ریمستر آینده، این مینی گیم نقش بزرگ‌تری را در قالب Guitar Free Play خواهد داشت، چایی که بازیکنان می‌توانند تا حد دلخواهشان به گیتار زدن بپردازند. بازیکنان می‌توانند علاوه بر انتخاب ساز‌های دیگری که قابل باز شدن هستند، می‌توانند با انتخاب شخصیت و مکان دلخواه خود، به انجام این بازی بپردازند و برای بالابردن عملکرد خود، حتی از پدال‌های صوتی FX، استفاده کنند.

 

دیگر محتوای جدید اضافه شده

جدا از تمامی موارد ذکر شده، بازی The Last of Us Part 2 Remastered دارای چندین افزونه جزئی دیگر خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به لباس‌های بیشتر برای شخصیت‌های ابی و الی، حالت باز شدنی Speedrun به ارث رسیده از بازی The Last of Us Part 1، گزیته‌های دسترسی جدیدتر در قالب صدا (Audio)، گفتار (Speech) و لرزش (Vibration)، گزینه‌های جدید Frame Forward، نور پردازی پویا، Gaze Direction، لوگو و قاب‌های جدید در حالت عکاسی (Photo Mode)، اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، استودیو ناتی داگ تایید کرده است که این عنوان از بازخورد هپتیک و تریگر‌های تطبیق پذیر کنترلر دوال‌سنس، پشتیبانی خواهد کرد. 

 

جزئيات فنی و گرافیکی 

نسخه پلی استیشن ۴ بازی The Last of Us Part 2، همچنان یکی از زیباترین بازی‌های موجود در بازار محسوب می‌شود، اما به گفته استودیو ناتی داگ، نسخه ریمستر این بازی دستخوش دریافت بهبود‌هایی فنی و بصری، خواهد بود که شامل همه چیز از جمله سطح جزئیات اشیا دور دست، نرخ نمونه برداری انیمیشن، کیفیت سایه‌ها و وضوح بافت، خواهد بود. این بازی همچنین از دو حالت گرافیکی نیز بهره می‌برد که اولی، با عنوان Fidelity، کیفیت وضوح 4K محلی را ارائه می‌دهد و دیگری، با عنوان Performance، کیفیت وضوح ارتقا یافته به 4K از وضوح 1440p را در دسترس قرار می‌دهد. احتمالا این دو حالت گرافیک، به ترتیب بازی را با نرخ فریم‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، اجرا خواهند کرد، اما این موضوع صریحا توسط استودیو ناتی داگ تایید نشده است. با این حال، این توسعه دهنده تایید کرده است که یک گزینه قفل فریم برای بازیکنانی که از صفحه ‌نمایش‌هایی با نرخ فریم متغیر استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود. 

 

قابلیت ارتقا بازی The Last of Us Part 2 به نسخه ریمستر

نسخه استاندارد بازی The Last of Us Part 2 Remastered در زمان راه‌اندازی، قیمتی معادل ۴۹.۹۹ دلار خواهد داشت. با این حال، بازیکنانی که از قبل این بازی را روی کنسول پلی استیشن ۴ خود داشتند، مجبور نیستند که برای تهیه این بازی، هزینه کامل را پرداخت کنند. کمپانی سونی تایید کرده است که این دسته از بازیکنان می‌توانند تنها با پرداخت ۹.۹۹ دلار، بازی خود را به نسخه ریمستر ارتقا دهند. علاوه بر این، این کمپانی همچنین تایید کرده است که قابلیت انتقال پیشرفت این دسته از بازیکنان به نسخه ریمستر نیز، در دسترس خواهد بود.
 

برچسب ها: The Last of Us Part 1, The Last of Us Part 2, The Last of Us Part 2 Remastered, The last of Us
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.