نسخه دوم بازی انتظارات هواداران را به شدت بالا برده بود. در حالی که این بازی بخش داستانی خوبی را در خود جای داده بود اما به دلیل انتشار بین بازی Call of Duty: infinite Warfare و بازی Battlefield 1 در پاییز سال 2016، از لحاظ فروش بسیار فاجعهآمیز عمل کرد.
نسخه سوم بازی در استودیو Respawn در دست ساخت قرار داشت تا این که ادامه روند توسعه آن کنسل شد تا استودیو بتواند روی بازی بتل رویال Apex Legend متمرکز شود. این بازی هم بدون اطلاع قبلی و کاملاً ناگهانی اوایل سال 2019 منتشر شد و توانست هواداران زیادی را بهدست آورد.
به مناسب 10 سالگی تاسیس استودیو Respawn، وبسایت IGN مصاحبهای را با مدیر عامل استودیو؛ آقای وینس زمپلا (Vince Zampella) ترتیب داد و از او راجع به فراموش شدن فرانچایز Titanfall سوال کرد. زمپلا با امیدواری به سوال پاسخ داد، البته تاریخی را برای ساخت نسخه جدید بازی تعیین نکرد. او گفت:
در حال حاضر چیزی در دست توسعه قرار ندارد. اما همیشه احتمال آن وجود دارد. شما در بازی Apex Legend و اطلاعات داستانی آن اشارات ما به Titanfall را شاهد هستید. در یک مقطع، خوشحال میشوم زنده شدن مجدد این مجموعه بازی را به چشم ببینم و تلاش خواهم کرد که چنین اتفاقی رخ دهد.
البته هواداران بازی فعلاً باید صبر کنند چرا که آقای زمپلا در حال حاضر مشغول توسعه عنوان جدیدی در استودیو Dice LA است. اطلاعات منتشر شده نشان میدهند که این بازی یک عنوان اکشن تیراندازی است که با انجین Frostbite ساخته خواهد شد.
این تیم جدید در حال کار روی یک بازی شوتر است. احتمالاً این بازی در همین سبک و سیاق ساخته میشود. افراد تیم استعداد بالایی در ساخت چنین بازیهایی دارند. البته نمیخواهم بگویم قطعاً ما یک بازی شوتر خواهیم ساخت چون باید ببینیم چه چیزی در آن زمان حس بهتری میدهد. همان کاری که در استودیو Respawn انجام دادیم و سعی کردیم چیزی نوآورانه بسازیم را در این استودیو هم پیاده خواهیم کرد. دنبال انجام کاری جالب هستیم. در واقع هدف ما این است که چیزی که میسازیم لزوماً به سایر عناوین EA شباهت نداشته باشد چون دلیلی بر رقابت وجود ندارد. ما ایدههای بسیار خوبی داریم. میدانید که استودیو DICE با موتور Frostbite کاملاً آشناست و برای ساخت یک بازی باید انجین مناسب آن را انتخاب کنید. احتمالاً ما همین انجین را انتخاب کنیم چون استودیو کاملاً بر این انجین تسلط دارد و در کمترین زمان ممکن میتواند هر چیزی را در آن توسعه دهد. البته اگر تصمیم بگیریم عنوانی بسازیم که انجین دیگری را طلب کند، قطعاً به گزینههای دیگر فکر خواهیم کرد. اما انجین Frostbite پتانسیل گرافیکی خیرهکنندهای دارد بنابراین استفاده نکردن از آن میتواند تا حدودی شرمآور باشد.