بخش سرگرمیهای تعاملی سونی درخواست حق ثبت اختراع را برای سیستمی ثبت کرد که به بازیکنانی که دچار مشکل شدهاند کمک کرده و آنها را فورا به متخصصان مربوط متصل میکند. این درخواست در Patent Scope ثبت شده و سونی با اشاره به اینکه بازیهای ویدیویی در حال پیچیدهتر شدن هستند و برخی از بازیکنان برای پشت سر گذاشتن چالشهای این بازیها به مشکل برمیخورند، این سیستم را مطرح کرده و فواید آن را به نمایش درمیآورد. با اتصال بازیکنانی که به مشکل برخوردهاند به مختصصان در دسترس در حین بازی، این سیستم اطمینان حاصل میکند که کسی از بقیه جا نخواهد ماند.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی با زمینهسازی برای این سیستم میگوید:
«با افزایش قدرت پردازش، بازیهای ویدیویی در حال پیچیدهتر و گستردهتر شدن هستند. اما با افزایش پیچیدگی بازیها، ممکن است برخی از کاربران در یافت مسیر خود یا به پایان رساندن بازیها به مشکل برخورده و آن را سخت بدانند. به عنوان مثال، ممکن است بازیهای ویدیویی گسترش پیدا کرده و شامل میلیونها و یا حتی تریلیونها گزینه در دسترس برای کاربران شوند. به همین دلیل، امکان ندارد که یک کاربر موفق به امتحان کردن تمام گزینههای موجود شود و یا حتی بفهمد که کدام از این گزینهها در دسترس هستند. در نمونههای دیگر، ممکن است یک کاربر به نقطهای در بازی برسد که یافت مسیر درست یا حل کردن معمای بازی در آن نقطه غیرممکن به نظر برسد. چنین اتفاقی به نسبت زیاد رخ داده و سختی بازی و یا ناتوانی کاربران در پیشرفت در آن، آنها را سرخورده کرده و در نهایت باعث میشود که بازی را ترک کنند.»
سونی برای شفافسازی ایدهاش، در مثالی به بازیکنی اشاره کرد که در پیشرفت در بازی به مشکل برخورده است چرا که نمیتواند از در ورودیای که به دنیای بعدی بازی راه پیدا میکند سر در بیاورد. سونی ادعا میکند که اگر این بازیکن راهنمایی لازم را دریافت نکند، ممکن است از شدت سرخوردگی بازی را ترک کند. با کمک یک متخصص، بازیکنان نه تنها در بازی جلو میروند بلکه به بازی کردن ادامه خواهند داد.
یادآوری میکنیم که تمامی اختراعات به نتیجه نمیرسند ولی با توجه به تاکید سونی روی کمک به کاربران پلی استیشن 5، از دیدن چنین ایدهای از سوی سونی غافلگیر نشدهایم.
نظر شما در مورد این ایده چیست؟ به نظر شما چنین سیستمی برای بازیکنان فعلی لازم است؟