با وجود اینکه بازی Prey مانند دیگر بازیهای استودیو مورد ستایش قرار نگرفت، اما همچنان بازی بسیار خوبی بود که در میان عناوین سال 2017 میدرخشید. یکی از مشکلات این بازی که درنهایت به این بازی و استودیو Arkane ضربه زد، نام Prey بود. کارگردان بازی Prey در گذشته بارها توضیح داده که این نام توسط کمپانی بتزدا به استودیو تحمیل شده و انتخاب آن برای این بازی یک اشتباه بزرگ بوده است. قبل از این عنوان، یک بازی Prey دیگر در سال 2006 توسط کمپانی بتزدا منتشر شده بود که طرفداران زیادی دارد و همین تشابه اسمی باعث شد تا بازیکنان نسبت به بازی استودیو Arkane علاقه زیادی نشان ندهند.
رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، یکی از موسسین استودیو Arkane و کارگردان بازی Prey، اندکی بعد از انتشار این بازی در سال 2017 استودیو Arkane را ترک کرد و حالا در استودیو WolfEye حضور دارد. او اخیرا در پادکست AIAS دوباره درباره نام بازی Prey، نحوه تحمیل آن به استودیو توسط کمپانی بتزدا و مخالفت او با این کمپانی صحبت کرده است.
«من نمیخواستم نام این بازی را Prey بگذاریم و مجبور بودم به خبرنگاران بگویم که این نام انتخاب من بوده است. از دروغ گفتن متنفرم... بخاطر حمایت از پیامی که در اصل به آن اهمیت نمیدادم حس بدی داشتم.»
کولانتونیو در ادامه میگوید که او تنها عضو استودیو Arkane نبوده که چنین حسی داشته و بسیاری از اعضا با او همنظر بودند. با وجود اینکه او از کمپانی بتزدا بهخاطر حمایت و اعتماد برای ساخت این بازی قدردان بود، مشکلاتی که نام بازی بهوجود آورد او را ناامید کرده بود.
کولانتونیو اضافه میکند: «بازی ما هیچ ارتباطی با بازی Prey (2006) نداشت.» به عقیده او، وقتی کمپانی بتزدا به تیم سازنده گفت که این بازی باید با نام Prey شناخته شود، سازندگان احساس کردند به آنها توهین شده است. او به بتزدا گفته بود که انتخاب این نام برای بازی اشتباه است و درنهایت به آن ضربه خواهد زد. کولانتونیو باور داشته که انتخاب نام Prey برای این بازی به فروش آن ضربه خواهد زد و همانطور که انتظار میرفت، تشابه اسمی این عنوان با بازی سال 2006 باعث شد تا طرفداران از دیدن یک بازی با نام Prey که هیچ ارتباطی با آن بازی قدیمی ندارد ناامید شوند.
از طرف دیگر، کولانتونیو و بقیه اعضای تیم سازنده بازی Prey بهخاطر انتخاب این نام احساس میکردند که درحال خیانت به سازندگان بازی اصلی هستند. کولانتونیو بارها تلاش کرده که از آنها بهخاطر استفاده از نام این بازی عذرخواهی کند اما موفق به انجام این کار نشده است. او در اینباره میگوید: «ما هیچوقت نمیخواستیم IP آنها را بدزدیم و تصاحب کنیم. این هرگز هدف من نبوده و نیست.»
به گفته کولانتونیو، ماجرای تمیل نام Prey توسط کمپانی بتزدا یکی از دلایل اصلی او برای ترک این استودیو بود. پس از ترک استودیو Arkane، کولانتونیو استودیو WolfEye را تاسیس کرد که اخیرا بازی Weird West را به بازار عرضه کرده است.
کولانتونیو در گذشته هم بارها به اینکه انتخاب نام بازی Prey از دست او و استودیو Arkane خارج بوده و کمپانی بتزدا برای زنده کردن دوباره نام Prey آنها را مجبور به استفاده از این نام کرده، اشاره کرده بود.