استودیو Insomniac اعلام کرد که سرعت بارگزاری مراحل بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در محصول نهایی حتی سریعتر از تریلرهای منتشر شده از این بازی خواهد بود.
در تریلر معرفی شخصیت ریوت (Rivet) یکی از این صفحههای بارگزاری مشاهده میشود. حدودا در ثانیه 44 این تریلر، ریوت به یک کریستال بنفش رنگ ضربه میزند و دنیای اطلافش به کلی تغییر میکند. بارگزاری این دنیای جدید را میتوان به شکل یک مکث بسیار کوتاه و سیاه شدن صفحه در یک چشم به هم زدن مشاهده کرد.
اما به نظر میرسد این سرعت بارگزاری برای استودیو Insomniac کافی نبوده و به گفته مدیر روابط عمومی استودیو Insomniac، جیمز استیونسون (James Stevenson)، زمان بارگزاری در نسخه نهایی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart اندکی سریعتر از چیزی خواهد بود که در تریلرهای منتشر شده مشاهده میکنیم.
پیش از این استودیو Insomniac بارها از تاثیر حافظه SSD پلی استیشن 5 روی ساخت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart و غیرممکن بودن اجرای ایده جا به جایی میان دنیاها در این بازی بدون کمک حافظه SSD این کنسول سخن گفته بود. به نظر میرسد با گذر زمان و آشنایی بیشتر بازیسازان با سخت افزار پلی استیشن 5، با استفاده از توان حداکثری این کنسول، تشخیص زمان بارگزاری بازیها با چشم غیر مسلح غیرممکن شود.