تجربه نسخهای جدید از سری بازی Ratchet and Clank همیشه هیجان انگیز است؛ اما عنوان جدید این سری، از همیشه مهیجتر بهنظر میرسد. بازی از اولین لحظه رونمایی آن چشمگیر به نظر میرسید و اخیراً نیز، استودیو Insomniac و سونی ویژگیهای بیشتری از بازی را به نمایش گذاشتند که همچنان عالی بهنظر میرسند. جزئیات جدید زیادی درباره بازی فاش شده است و در این مطلب، در مورد برخی از نکات برجسته این جزئیات صحبت خواهیم کرد.
سلاحهای جدید
سلاحهای جالب با طرز استفاده مبتکرانه، همیشه یکی از اصلیترین نکات درهر نسخه از سری بازی Ratchet and Clank بوده است. در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart نیز، استودیو Insomniac مجموعهای گسترده از سلاحهای جدید را برای استفاده بازیکنان معرفی کرده است.
برای مثال، Topiary Sprinkler یکی از این سلاحهای جدید است که دشمنان را به گیاه تبدیل میکند. شاتگان Enforcer که دارای دو حالت شلیک است، یکی برای شلیک از یک لوله و دیگری برای شلیک از هردو لوله آن استفاده میشود. سلاح کمری Burst Pistol، که میتوان آنرا بین دو حالت تکتیر و سهتیر نتظیم کرد.Shatterbomb ، که شبیه نارنجک است و خسارات زیادی را به دشمنان وارد میکند. سلاحهای دیگری نیز در جریان نمایش اخیر گیمپلی بازی دیده شده است، مواردی مانند NegaTron Collider ،Ricochet و Mr. Fungi. هنوز جزئیاتی از روش کار موارد آخر فاش نشده است، اما واضح است که دو شصخیت Ratchet و Rivet هر دو انبار بزرگی از سلاحهای مختلف برای استفاده در بازی خواهند داشت.
ویژگیهای مربوط به کنترلر DualSense
به عنوان یک بازی انحصاری مهم برای پلی استیشن 5، انتظار میرود که بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از قابلیتهای سخت افزاری منحصر به فرد کنسول بهره ببرد و به نظر میرسد که این کار از چند طریق انجام شده است. بعنوان مثال، بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق پذیر کنترلر، فاکتورهای مهمی برای استفاده از چندین سلاح هستند. فشار دادن تریگر تا نصفه، به شما امکان شلیک از طریق یک لوله و تعویض خشاب سریعتر را میدهد، در حالی که اگر تا آخر فشار دهید، از هر دو لوله اسلحه برای شلیک استفاده میشود که خسارت بیشتری را وارد میکند. همچنین هنگام استفاده از Burst Pistol ، تریگرهای تطبیق پذیر به شما امکان تعویض حالت شلیک بین تکتیر و سهتیر را میدهد. انفجارهای حاصل از Shatterbomb نیز، بهدلیل وجود بازخورد لمسی در کنترلر، تأثیرگذارتر احساس میشوند.
تحرک کاراکترها
سلاحها و مبارزات، ستون های اصلی هر بازی Ratchet and Clank است، اما این عنوان همچنان یک بازی پلتفرمر است. استودیو Insomniac با معرفی مکانیکهای جدید حرکت در محیط، سعی در تحرک همیشگی دو شخصیت Ratchet و Rivet دارد. برای مثال، یکی از مکانیکها، حرکتی برای جاخالی دادن بهنام Phantom Dash است، که هم در هنگام مبارزات و هم در مراحل پلتفرمر بازی استفاده میشود. همچنین کاراکترها میتوانند روی دیوارها بدوند که برای این سری مکانیکی جدید بهحساب میآید. در این بین، دستکش Rift Tether که برای جابهجایی بین دنیاها استفاده میشود نیز، میتواند نقش یک قلاب برای حرکت در محیط بازی را داشته باشد. استودیو Insomniac به بازیکنان وعده داده است، که استفاده از این تواناییهای جدید، بازیکنان را قادر به انجام حرکتهای پیچیدهتری در مراحل پلتفرمر بازی خواهد ساخت.
مکانهای بازی
گشتوگذار بین سیارههای مختلف، از سنتهای قدیمی سری بازی Ratchet and Clank است. بنابراین میتوان انتظار وجود سیارههای زیادی را در این بازی نیز داشت. به نظر میرسد که بازی قرار است ترکیبی از مکانهای جدید و قدیمی را به نمایش بگذارد. از مکانهای جدید موجود در بازی میتوان به شهر Nefarious اشاره کرد، که به نظر می رسد در این نسخه، پایتخت امپراطوری نفاریوس خواهد بود. شهری با طراحی پیشرفته، وسایلهای نقلیه پرنده و ازدحام جمعیت زیاد که گردش در آن تجربهای بهیادماندنی برای بازیکنان خواهد بود. بااینکه دنیای بازی Ratchet and Clank: Rift Apart کاملا باز نیست، اما بهنظر میرسد محیطهای مختلف بازی بزرگتر از نسخههای قبل این سری خواهند بود. استودیو Insomniac، بااینکه محیط بازی به طور کلی بزرگتر از قبل به نظر میرسد، این مسئله را تأیید کرده است که فضاهای باز اختصاصی برای جستوجوی بیشتر در بازی، برای بازیکنان در نظر گرفته است.
خانم Zurkon
این شخصیت جدید، در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart فروشنده اسلحه است که جایگزین فروشندگان Gadgetron شده است. خانم Zurkon نهتنها به طور منظم با شخصیتهای بازی تعامل دارد و در داستان بازی نقش مهمی ایفا میکند ، بلکه اسلحهها و ابزارهای جدیدی را نیز به فروش میرساند و به در بهروزرسانی آنها نیز به شما کمک میکند.
نبردهای هوایی
سری بازی Ratchet and Clank همیشه در تنوع گیمپلی عملکردی عالی داشته است. وعدههای بزرگی توسط استودیو سازنده این بازی، درباره تنوع گیمپلی بازی به بازیکنان داده شده است. یکی از مواردی که اخیراً از بازی فاش شد، نبردهای هوایی بود که در قسمت مختصری از گیمپلی نمایش داده شده، شاهد اژدها سواری Ratchet بودیم. هنوز تعداد نبردهای هوایی موجود در بازی مشخص نیست، اما بازیکنان قطعا از این تنوع استقبال خواهند کرد.
ستهای زره و حالت عکاسی
بااینکه حالت عکاسی در بازیها تأثیر زیادی در گیم پلی ندارند، اما درک محبوبیت گسترده آنها در بازیها دشوار نیست. بازی Ratchet and Clank: Rift Apart به دنبال بهره بردن از این محبوبیت است و اولین بازی در این مجموعه خواهد بود که از حالت عکاسی برخوردار خواهد بود. تغییر لباسها و زرههای دو شخصیت Ratchet و Rivet، با استفاده از برچسب و قابهای متفاوت، فیلترهای مختلف و موارد دیگر، نوید حالت عکاسی قابل تنظیمی را میدهند.