مکانیک ریفت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از همان اولین نمایش این بازی تبدیل به تمرکز اصلی سازندگان برای تبلیغ این بازی روی پلی استیشن 5 بود. استودیو Insomniac بارها اعلام کرد که به دلیل نقش اساسی که این مکانیک در گیمپلی و داستان بازی ایفا میکند، ساخت این بازی تنها با استفاده از سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 ممکن است و هیچ کنسولی در تاریخ نمیتوانسته این بازی را به این شکل اجرا کند. آنها بارها اعلام کردند که یکپارچگی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart و عدم وجود هیچ صفحه بارگذاری میان دنیاهای این بازی فقط با استفاده از حافظه SSD پرسرعت پلی استیشن 5 رنگ واقعیت به خود دیده است.
جان برتون (Jon Burton)، رئیس و موسس استودیو TT Games، این ادعاها را گمراه کننده و گول زننده میداند. به عقیده برتون، پیاده سازی و اجرای مکانیک ریفت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart حتی روی پلی استیشن 3 هم ممکن بوده و استودیو Insomniac برای تبلیغ بازی خود اطلاعات غلط را به مخاطبین خود ارائه کرده است. برتون ادعای خود را ذکر این موضوع که سکانسهای ریفت این بازی تنها یک مسیر برای رفت و آمد بازیکنان هستند و بازیکن نمیتواند با بخش اعظم دنیاهای جدید تعامل داشته باشد، اثبات میکند.
البته بسیاری از عناوین قدیمی مجموعه Ratchet and Clank (حتی نسخههای پلی استیشن 2) هم تقریبا هیچ صفحه بارگذاری خاصی در جریان مراحل خود ندارند و این موضوع مشخصا تنها به خاطر سرعت بالای انتقال اطلاعات در حافظه SSD پلی استیشن 5 میسر نشده است.
نظر شما درباره ادعاهای جان برتون چیست؟ آیا ساخت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart روی کنسولهای نسل هشتمی و نسل هفتمی امکان پذیر است؟