مدیر شرکت Take-Two میگوید اطمینان دارد که ارزش بازیهای نسل بعد، افزایش قیمت آنها را توجیه میکند.
اشتراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر Take-Two، شرکت مادر دو استودیوی بزرگ Rockstar و 2K Games، در مورد افزایش قیمت بازیهای نسل بعدی سخنانی گفته و از آن دفاع کرده است. استودیو 2K Games این افزایش قیمت را با بازی NBA 2K21 آغاز کرده و زلنیک میگوید که مسیری طولانی برای قیمت گذاری در پیش است.
استدلال مدیر این شرکت بزرگ این است که با افزایش هزینه ساخت بازیهای نسل جدید که کسی در آن بحثی ندارد، قیمت نهایی این بازیها مدتهاست افزایش نداشته تا هزینههای صرف شده را تامین کند.
زلنیک در گفتگویی گفته: « حرف آخر این است که حدود ۱۵ سال است که قیمت بازیها افزایشی را به خود ندیده است. این در حالی است که هزینه ساخت بازیها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»
او همچنین اعتقاد دارد این افزایش قیمت چیزی نیست که مصرفکنندههای عمومی و حرفهای به آن اهمیتی بدهند. به نظر زلنیک، آن چه در نهایت مهم است، کیفیت و ارزشی است که بازیکنان امروزی نسبت به بازیهای ده سال پیش دریافت میکنند و اگر ارزش بازیها بالا باشد این افزایش قیمت را توجیه میکند.
او اضافه میکند که : « نکته مهمتر این است که هیچکس واقعا به هزینههای محصول و تولید شما اهمیت نمیدهد. کاری که مخاطبان با محصول شما انجام میدهند چیزی است که تغییر کرده است. ما بازیهایی بسیار بسیار بزرگتر از بازیهای ۶۰ دلاری ۱۰ سال پیش را با قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلاری اما با کیفیت امروزی تحویل میدهیم.»
زلنیک همچنین به استدلال مخالفان افزایش قیمتها نیز پرداخت. استدلال این افراد این است که تراکنشهای درون بازی و خرده تراکنشها و سایر عناصر درآمدزایی در بازی پس از انتشار آن، قیمت پایه ثابت آن را جبران میکند. در پاسخ به این استدلال، زلنیک میگوید: « فرصتهای خریدهای آنلاین درون بازی کاملا اختیاری است و این بازیها، عنوانهای F2P نیستند.» او استدلال میکند که این بازیها، یک تجربه کامل و به طور شگفتانگیزی قوی هستند حتی اگر شما ذرهای بعد از خرید اولیه بازی، برای آن خرج نکنید.»
از زمان انتشار اخبار مرتبط با بازی NBA 2K21، شرکت Take-Two گفته است که نمیخواهد به قیمت ۷۰ دلاری وابسته بماند. واکنش دیگر بازیسازان و شرکتها به افزایش قیمت متفاوت بوده است. به عنوان مثال شرکت اکتیویژن، قیمت ۷۰ دلاری بازی Call of Duty: Black Ops Cold War برای کنسولهای نسل بعدی را تایید کرد. با این حال شرکتهایی مثل الکترونیک آرتز و یوبیسافت و دیگر شرکتها تاکنون خبری از افزایش قیمت بازیهای نسل بعدی خود ندادهاند.