در یک مصاحبه با مدیرعامل استودیو The Parasight، بارتوز کاپرون (Bartosz Kapron)، او نظر خود را درباره تفاوتهای پردازندههای گرافیکی استفاده شده در کنسولهای پلی استیشن۵ و ایکس باکس سری ایکس، بیان کرد. کاپرن همچنین درباره چیزهای دیگری نیز، همچون شکبرانگیز بودن سخت افزار ایکس باکس سری اس نظراتی داد که در پستهای قبل به آن پرداختیم.
بارتوز باور دارد که تفاوتهای بین پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، حداقل در بحث پردازنده گرافیکی، آنچنان چشمگیر و قابل توجه نیستند. او همچنین درباره اختلافات سختافزاری بین پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز صحبت کرد و توضیح داد که چگونه نسل قبلی کنسولها هزینههایی را به توسعه دهندگان بازی، اعمال کردند.
من فکر میکنم که تفاوت بین پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس خیلی قابل توجه نیست. در نسل قبلی تفاوتهای سخت افزاری چشمگیری را بین پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان شاهد بودیم که هزینههای زیادی را به توسعه دهندگان بازی وارد کرد. ولی در نسل نهم کنسولها، شرایط قبل وجود ندارد و مطمئنم که توسعه دهندگان بازی، از این بابت خوشحال هستند. به خاطر داشته باشید که، اگر قرار باشد ما یک بازی را برای پلتفرمهای مختلف بسازیم، همیشه باید ضعیفترین سخت افزار را در اولویت قرار دهیم.
همانطور که بارتوز گفت، در نظر گرفتن ضعیفترین سخت افزار در حین ساخت یک بازی برای پلتفرمهای مختلف، اهمیت زیادی دارد. استودیو CD Project Red با درنظر نگرفتن این فلسفه در نسخههای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بازی CyberPunk 2077، یک اشتباه بزرگ کرد، که باعث به وجود آمدن مشکلات مالی برای این استودیو شد که تا به امرو درگیر آن است.