چگونه در بازی Devil May Cry 5 بهترین امتیاز را بدست آوریم؟

چگونه در بازی Devil May Cry 5 بهترین امتیاز را بدست آوریم؟

احمدرضا آوار احمدرضا آوار
5 سال و 1 ماه و 18 روز پیش

بازی Devil May Cry 5 برای اولین بار کنترل سه کاراکتر از بازی را به دستان شما می‌سپارد. هر کدام از این کاراکترها سبک و سیاق مبارزه منحصر به خود را دارند و نحوه کنترل آن‌ها با دیگری متفاوت است. در این مقاله سعی داریم نکات مهم بازی کردن با هر کاراکتر را بازگو کرده و نگاهی به قابلیت‌های هر کاراکتر داشته باشیم.



نکات مهم در مبارزه



همیشه در حال حرکت باشید و ضربه نخورید!

اگر از دشمنی ضربه‌ دریافت کنید، نه تنها میزان سلامت شما کاهش می‌یابد، بلکه کمبو‌های شما کم شده و امتیاز مرحله بازی شما افت شدیدی می‌کند. بهتر است همیشه در حال حرکت باشید و تنها زمانی که دست دشمن به شما نمی‌رسد، به آن‌ها حمله کنید. بهتر است همیشه نیم‌نگاهی به دیگر دشمنان داشته و به موقع جاخالی بدهید. همچنین بسیاری از دشمنان قدرت حمله به شما روی هوا را ندارند و بهتر است همیشه مبارزات را روی هوا دنبال کنید.


همیشه از یک کمبو استفاده نکنید

استفاده از یک حرکت تکراری، کمکی به دریافت امتیازات نمی‌کند و بهتر است ترکیبی از چند حرکت مختلف را روی دشمنانتان اجرا کنید. استفاده از حرکات مختلف با کاراکتر V بسیار راحت‌تر از دیگر کاراکترهاست و استفاده از چند کمبوی مختلف با کاراکتر Nero یا Dante، نیاز به تمرین بیشتری دارد.


از Taunt استفاده کنید

با کلیک روی تاچ‌پد کنترلر پلی‌استیشن 4، می‌توانید Taunt تمامی کاراکترها را فعال کرده و امتیاز کمبوی خودتان را بالا ببرید. دقت داشته باشید که در هنگام اجرای انیمیشن Taunt نمی‌توانید مبارزه کنید و بهتر است از دشمنان فرار کنید.


نکات مهم مبارزه با Nero



پریدن با Nero را یاد بگیرید!

با توجه به اینکه کاراکتر Nero در بازی Devil May Cry 5 نسبت به دیگر کاراکترها اندکی ضعیف‌تر است، بهتر است تمامی حرکت‌های این کاراکتر را یاد گرفته و از آن‌ها استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها،‌ قابلیت پرش روی سر دشمنان است. برای استفاده از این ترفند، باید قابلیت Enemy Step را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تا آخرین لحظه روی هوا بمانید و دشمنانتان را از روی آسمان، مورد هدف قرار دهید. این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید کمبو‌های روی هوا کاراکتر Nero بسیار قوی‌تر از روی زمین آن است.


نحوه استفاده از Devil Breaker و Exceed را یاد بگیرید

Exceed یکی از آن قابلیت‌هایی است که در ابتدای استفاده، کاملا بی‌اثر به نظر می‌رسد. اینکه دکمه L2 را نگه داشته تا شمشیرتان قرمز شود و چند ضربه مهلک به دشمن وارد کند، چندان شگفت انگیز به نظر نمی‌رسد. این موضوع به این خاطر است که از این قابلیت به درستی استفاده نمی‌کنید. بهتر است زمانی که چند ضربه به دشمن وارد کرده‌اید، از این قابلیت استفاده کرده و کمبو‌های خود را با Exceed به پایان برسانید؛ همین موضوع باعث می‌شود که تمامی ضربات بعدی شما قدرتمندتر باشند.

همچنین دست Nero با وسایلی به نام Devil Breaker کامل می‌شود که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.


Overture: در حالی که ظاهر این Devil Breaker بسیار جالب‌ است، اما کار خاصی انجام نمی‌دهد و تنها به نزدیک‌ترین دشمن یک شوک الکتریکی وارد می‌کند. بهترین قابلیتی که می‌توان از آن‌ استفاده کرد، انفجار کامل آن و گیج کردن دشمنان اطراف است.

Gerbera: این Devil Breaker برای فرار از مهلکه طراحی شده است و با استفاده از آن می‌توانید از میان دشمنان فرار کنید. هنگام استفاده از آن، تمامی دشمنان اطرافتان گیج می‌شوند و این دستگاه شما را به هوا پرتاب می‌کند!

Tomboy: این Devil Breaker برای افزایش قدرت شمشیر و اسلحه شما استفاده می‌شود.

Ragtime: این Devil Breaker برای کند کردن زمان به کار می‌رود و به شما برتری خوبی در برابر دشمنانتان می‌دهد. بهتر است زمانی که تعداد زیادی دشمن اطراف شماست از این دستگاه استفاده کرده و تمام آن‌ها را با یک کمبوی مناسب از بین ببرید.

Helter Skelter: این Devil Breaker به نزدیک‌ترین دشمن شلیک شده و درون بدن او را دریل می‌کند! زمانی که به بدن شیاطین متصل شدید، دوباره از آن‌ استفاده کنید، تا میزان ضربه بیشتری به دشمن وارد شود.

Rawhide: این Devil Breaker برای نابودی تعداد زیادی از دشمنان طراحی شده است و به شما اجازه می‌دهد که تعداد زیادی از آن‌ها را در کسری از ثانیه مورد ضربه قرار دهید. طبیعتا بهتر است به همراه این دستگاه از شمشیر و اسلحه‌ خود برای وارد کردن بیشترین میزان ضربه استفاده کنید.

 

نکات مهم مبارزه با Dante



از تمامی سبک‌ها و اسلحه دانته استفاده کنید !

در اواخر بازی، Dante چهار شمشیر و چهار اسلحه برای مبارزات از راه دور خواهد داشت! بهتر است از تمامی آن‌ها استفاده کرده و به تمامی قابلیت‌های این کاراکتر مسلط بشوید. هر شمشیر قابلیت منحصر به خود را دارد و همچنین تمامی اسلحه‌های وی نیز می‌توانند مدل خاصی از ضربه را به دشمنان وارد کنند. بهتر است روی قابلیت تعویض اسلحه‌ و شمشیرهای این کاراکتر تمرین کرده و بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.


 استفاده از Gauntlets کاراکتر Dante را یاد بگیرید!

دانته دو دستکش فلزی به نام Balrog را با خودش حمل می‌کند. استفاده از آن‌ها به دو حالت Blow و Kick محدود می‌شود. با استفاده از قابلیت Blow، دستکش‌های Dante قابلیت انفجاری پیدا می‌کنند و در صورتی که در هنگام استفاده از آن‌ها، دست خود را روی کلید ضربه مشت نگه‌ دارید، قابلیتی به نام Welter Move را فعال می‌کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که به دل دشمنان زده و تمام آن‌ها را قلع و قمع کنید. همانند تمامی حرکات Dante، استفاده از این قابلیت نیز، نیاز به تمرین دارد.


نکات مهم مبارزه با V



استفاده همزمان از چند قابلیت را یاد بگیرید!

از آن‌جایی که کاراکتر V مستقیما وارد جنگ نمی‌شود، بهتر است انواع قابلیت‌های حیوانات وی را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید L2، به حیوانات خود فرمان حمله خودکار بدهید و خودتان از راه دور نظاره‌گر میدان نبرد باشید. جاخالی دادن به صورت افقی، Griffon را به نزد شما باز می‌گرداند و جاخالی دادن به سمت جلو، Shadow را به نزد شما باز می‌گرداند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که سطح سلامت حیوانات شما افت کرده و نیاز به نجات دادنشان دارید.


همیشه Nightmare را احضار کنید

پر شدن Devil trigger کاراکتر V از همه‌ی کاراکتر‌های دیگر سریعتر است و این موضوع باعث می‌شود که بتوانید در هر مبارزه ساده‌ای، Nightmare یا همان غول سنگی بزرگ خود را احضار کنید. برای پر شدن سریع Devil Trigger می‌توانید دکمه R2 را نگه داشته و کتاب شعر V را بخوانید. توجه داشته باشید که هیچ دشمنی نباید روند شعر خواندن شما را متوقف کند، چرا که روند پرشدن Devil Trigger را کندتر می‌کند.


نظر شما درباره بازی Devil May Cry 5 چیست؟ آیا تا به حال موفق به تجربه این عنوان شده‌اید؟

برچسب ها: Devil May Cry 5, بازی Devil May Cry 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.