استودیوی Crytek امروز تایید کرد که بازی Crysis Remastered از فناوری رهگیری پرتو روی پلی استیشن 4 پرو پشتیبانی میکند. این توسعهدهنده اهل فرانکفورت توانسته است رهگیری پرتو را به صورت نرمافزاری درون بازی Crysis Remastered پیادهسازی کند و دارندگان پلی استیشن 4 قادر هستند جلوههای بصری حاصل از رهگیری پرتو نرمافزاری را در این بازی مشاهده کنند. این خبر توسط حساب توییتر Digital Foundry اعلام شد:
برای اولین بار بازیای ساخته Crytek از فناوری رهگیری پرتو در کنسولهای پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی میکند که توسط رهگیری پرتو نرمافزاری موتور گرافیکی CRYENGINE ممکن شده است.
در گذشته باور بر این بود که رهگیری پرتو نرمافزاری وابستگی زیادی به سختافزار دارد و فشار زیادی به آن وارد میکند. اکنون به نظر میرسد که Crytek توانسته است این فناوری را به صورت نرمافزاری پیاده کند و در عین حال باعث تحمیل فشار زیاد به سختافزار نشود. علیرغم اینکه رهگیری پرتو نرمافزاری یک پیشرفت فنی بزرگ محسوب میشود، لازم به ذکر است که رهگیری پرتویی که به کمک سختافزار مخصوص آن در پلی استیشن 5 پیادهسازی شده، بسیار پیشرفتهتر است. بازی Gran Turismo 7 و بازی Ratchet & Clank: A Rift In Time از جمله عناوین پلی استیشن 5 هستند که از رهگیری پرتو پشتیبانی میکنند.
بازی Crysis Remastered برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی در تاریخ 28 شهریور (۱۸ سپتامبر) عرضه خواهد شد.