در ساخت بازی The Last of Us: Part II از داده های inFAMOUS: Second Son استفاده شد

در ساخت بازی The Last of Us: Part II از داده های inFAMOUS: Second Son استفاده شد

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
2 سال و 8 ماه و 4 روز پیش

همه ما چندین بار این خبر را در ساخت بازی‌های انحصاری سونی شنیده‌ایم و می‌دانیم که سازندگان بازی‌های انحصاری برای سونی، از بازی‌های یکدیگر الگوبرداری می‌کنند و حتی مستقیما برای ساخت یک عنوان خاص، به هم کمک می‌کنند. بدون شک این اتفاق بسیار جذابی است که می‌بینیم خانواده پلی استیشن تا این حد با هم همبسته هستند. اما همانطور که از کمک کردن ساندگان به یکدیگر با خبر هستیم، مثال‌های دقیق بسیار کمی را در رابطه با این موضع شنیده‌ایم. در آخرین اخبار مشاهده شده که سازندگان بازی The Last of Us: Part II در روند ساخت این عنوان از استودیو کمک گرفته‌اند.

 

اما حالا اخبار و جزئیات بسیار دقیق‌تر شده‌اند، در مصاحبه‌ای که رسانه Game Informer با استودیو ناتی داگ داشته است، مشخص شده اعضای این استودیو، برای ساخت بازی The Last of Us 2 از عنوانی انحصاری الگو‌برداری‌های مهمی کرده‌اند.

 

اوان والاس (Evan Wells) یکی از رئسای استودیو ناتی داگ در این مصاحبه اینگونه توضیح داده است:

«در ابتدای مراحل توسعه بازی The Last of Us: Part II  بودیم و به سراغ صحبت با سازندگان در استودیو Sucker Punch رفتیم. تمام اعضای استودیو می‌دانستند که بخش مهمی از بازی در شهر سیاتل جریان خواهد داشت و این شهر دقیقا همان شهری بود که برای بخش جهان باز بازی inFAMOUS: Second Son بازسازی شده بود. ما به آن‌ها توضیح دادیم که قصد نداریم عینا از داده‌‌های مربوط به شهر سیاتل در بازی استفاده کنیم، اما دوست داریم سریعا احساس قرار گرفتن در فضای شهر را حس کنیم و به آن‌ها گفتیم که آیا با این وضعیت می‌توانیم از داد‌های بازی بهره ببریم؟ در جواب آن‌‌ها پیشنهاد ما را قبول کردند و داده‌ها را برای ما فرستادند. همین موضوع بود که باعث شد ما به سرعت بتوانیم محیط‌های بخش سیاتل را طراحی کرده و آماده کنیم. کار آن‌ها کمکی بسیار بزرگ بود.»

همکاری استودیو‌های بازی‌سازی سونی، موضوعی بسیار هیجان انگیز و جذاب است و دیدن این نوع از همکاری‌ها برای طرفداران بسیار ارزشمند به حساب می‌‌آید. البته این تنها نمونه خاص از همکاری این دو استودیو دوست داشتنی نیست. چرا که نیل درکمن (Neil Druckmann) هم در صحبت‌هایش به همکاری دو استودیو اشاره کرده بود :

«ما در حال بحث و گفت و گو در رابطه با قرار دادن اسب در بازی The Last of Us Part II  بودیم و به دنبال راه و روش‌های قرار دادن اسب در بازی بودیم. در همین حین سازندگان در استودیو Sucker Punch  هم همراه ما بودند و نسبت به گفت و گوی ما واکنش نشان دادند و گفتند که آن‌ها هم قصد انجام چنین کاری را دارند. (برای بازی Ghost of Tsushima ) پس بیایید تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم و نتیجه را با هم به اشتراک بگذاریم. به این ترتیب مشکلات در توسعه و طراحی اسب در بازی را با همکاری هم پیش بردیم و در نهایت داده‌ای یکسان را در دو بازی استفاده کردیم، که به نظرمان بسیار هم خوب بود.»

 

همانطور که می‌دانید بازی Ghost of Tsushima و بازی The Last of Us Part II از عناوین مهم و موفق سونی در سال‌های اخیر بوده‌اند. همچنین بازی InFAMOUS: Second Son هم عنوانی موفق بود که در ابتدای نسل هشتم برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و توانست مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خرید کنسول جذاب سونی هدایت کند. متاسفانه این فرانچایز محبوب بعد از انتشار نسخه سوم دیگر ادامه دار نشد و سازندگانش به سراغ ساخت بازی Ghost of Tsushima رفتند.

 

نظر شما در رابطه با همکاری خاص استودیو ناتی داگ و استودیو Sucker Punch  برای ساخت بازی The Last of Us Part II چیست؟

 

برای دنبال کردن اخبار مربوط به بازی‌های انحصاری سونی با ما همراه باشید.

برچسب ها: The Last of Us: Part II, The Last of Us
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.