اگر از کسانی هستید که در بازیهای سبک نقش آفرینی، یا مخفی کاری ترجیح میدهند که کسی را نکشند و در کمال صلح طلبی بازی را به اتمام برسانند، پس شاید بازی Avowed استودیو Obsidian چندان به مذاقتان خوش نیاید. کارگردان بازی Avowed کری پیتل (Carrie Patel) میگوید که بازی Avowed برخلاف عنوان قبلی این استودیو یعنی بازی The Outer Worlds، به بازیکن اجازه نخواهد داد که یک صلح طلب تمام عیار باشد و با کسی وارد درگیری نشود.
البته با این حال باز هم قرار نیست در انتخاب شیوه گیمپلی خود با محدودیتهای زیاد رو به رو شوید و بازی شما را مجبور به استفاده از جادو، چاقو، یا سلاحهای قتلعام نخواهد کرد، چون بازی Avowed در هر صورت جزوی از دنیای بازی Pillars of Eternity است که انتخابهای زیادی پیش روی بازیکن قرار میدهد. در توضیحات بازی گفته شده: «بازیکنان میتوانند انتظار یافتن راه حلهای مختلف از طریق دیالوگ، شخصیتهایی که به آنها کمک کردهاند و… را داشته باشند.» گزینه مخفی کاری نیز در دسترس بازیکن خواهد بود، اما گویا تمرکز اصلی روی مبارزات خواهد بود که البته با وجود شیوههای گیمپلی مختلف داخل بازی، احتمالا چندان هم نگران کننده نیست.
نکته مثبت دیگر این است که بازی Avowed شما را محدود به یک راه نخواهد کرد و اجازه میدهد که از طریق راههای متفاوت، به هدفتان برسید: «ما قصد نداریم بازیکن را در یک مسیر خطی محدود کنیم. تلاشمان این است که مکانهای متفاوتی در مناطق مختلف داشته باشیم، تا بازیکن با خود بپرسد که در آنجا چه خبر است و به سراغشان برود.» با توجه به این گفتهها شاید بتوان برداشت کرد که گرچه نکشتن دشمنان غیرممکن نیست، اما شاید بتوان تعداد قتلها را حداقل نگه داشت.
بازی Avowed در پاییز 2024 برای رایانههای شخصی و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه خواهد شد. این عنوان از روز اول در سرویس گیم پس حضور خواهد داشت.