کارگردان بازی Baldur’s Gate 3 اعلام کرد که با وجود چالشهایی که در طرح ایده برای محتوای دانلودی این بازی وجود دارد، استودیو Larian همچنان این گزینه را مد نظر قرار میدهد.
سون وینک (Swen Vincke) در مصاحبه با کانال رسمی دنیای Dungeons and Dragons در یوتیوب اعلام کرد که ساخت محتوای دانلودی برای بازی Baldur’s Gate 3 «غیرممکن نیست اما بسیار سخت خواهد بود.»
وینک با اشاره به اینکه ساخت محتوای دانلودی بر پایه اتفاقات پایانی بازی Baldur’s Gate 3 کار دشواری است، گفت:
«در محتوای گسترش دهنده بازی هم میتوانید کارهای مختلفی انجام دهید، پس این محتوای دانلودی نباید لزوما به انتهای بازی اضافه شود. راههای مختلفی برای انجام آن وجود دارد.»
او در این مصاحبه درباره بخشهای مختلف روند ساخت بازی Baldur’s Gate 3 و تصمیم سازندگان برای محدود کردن سطح بازیکنان به 12 هم صحبت کرد. به گفته وینک، دلیل این محدودیت افزایش تصاعدی قدرت شخصیتها بعد از سطح 12 و همخوانی نداشتن آن با اتفاقات داستان است.
وینک پیش از این هم درباره چالشهای احتمالی ساخت بسته گسترش دهنده بازی Baldur’s Gate 3، مخصوصا چالشهایی که برای تعادل قدرت بازیکنان وجود دارد صحبت کرده بود و با وجود اینکه همین 12 سطح هم برای افزایش قدرت بازیکنان قابل توجه است، هر بسته گسترش دهندهای که در آینده منتشر شود اجازه رسیدن بازیکنان به سطوح دیوانهواری را میدهد.
بازی Baldur’s Gate 3 هماکنون برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 در دسترس است. نسخه ایکس باکس سری ایکس و اس این بازی هم در دست ساخت قرار دارد.