در طول یک دهه اخیر، استودیوی Larian Studios گسترش زیادی یافته. آنها در سال 2014 بازی Divinity: Original Sin را منتشر کردند و بعد از موفقیت این عنوان، برای توسعه نسخه دوم تیم بزرگتری جمع کردند و آن بازی هم توانست موفقیتهای بسیاری به ارمغان بیاورد؛ برای همین افراد بیشتری مایل به کار در استودیو Larian Studios شدند و بازیهای این شرکت هم توجه بیشتری به خود جلب میکردند. حال نیز بازی Baldur’s Gate توسط آنان ساخته میشود و همانطور که انتظار میرفت استودیو باز هم بزرگتر شده تا بتواند محصولی بهتر و عظیمتر از عناوین قبلی خود بسازد.
سون وینک (Swen Vincke)، موسس و رئیس استودیو در مصاحبهای با PC Gamer اعلام کرد که هماکنون 400 نفر در حال کار روی بازی Baldur’s Gate هستند:
«تمام جوانب ساخت بازی را در نظر گرفته بودیم؛ حتی تعداد افرادی که باید روی آن کار کنند! هیچوقت فکر نمیکردم به 400 نفر آدم نیاز داشته باشیم اما برای ساخت بازی این رقمی بود که به آن اجتیاج داشتیم. ما یک انتخاب داشتیم. لحظهای بود که فکر کردیم فهمیدیم برای ساخت این بازی به چه چیزی نیاز داریم. فکر کردیم که فهمیدیم. بعد از آن واقعا فهمیدیم! در آن زمان دو انتخاب داشتیم: خودمان را کوچکتر کنیم یا بزرگتر، که بزرگتر شدن را انتخاب کردیم.»
جالب است بدانید که این 400 نفر در هفت شعبه مختلف از استودیو Larian Studios پخش شدهاند که هر یک در نقطهای از جهان قرار دارد. در سال 2014 و شروع کار توسعه بازی Divinity: Original Sin تعداد کارمندان این استودیو به رقم 150 میرسید که حالا چند برابر شده است. بازی Baldur’s Gate هماکنون در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد و در سال 2023 به شکل کامل برای رایانههای شخصی از طریق استیم و گوگل استدیا منتشر خواهد شد.