در لیست استخدام جدید منتشر شده توسط استودیو Cloud Chamber Games اشارهها و جزییات جدیدی نسبت به گیم پلی و روند طراحی بازی BioShock 4 دراختیار مخاطبان قرار گرفته است. و آنطور که بهنظر میرسد، قرار است نسخه بعدی این فرنچایز اول شخص تیراندازی تغییرات بسیار زیادی را نسبت به ایده ابتدایی آن و سهگانه خلق شده توسط کارگردان نامآشنا دنیا بازیهای ویدیویی یعنی کن لوین (Ken Levine) تجربه کند.
در جزییات این آگهی استخدام برای جذب سرپرست طراحان صدا درج شده است که بازی BioShock 4 یک عنوان جاهطلبانه، عظیم و با روایتی مملو از شخصیتها و کاراکترهای متنوع خواهد بود که در داستانی پیچیده و چند وجهی بهکار گرفته خواهند شد. اما بهطور کلی این لیست استخدامی منتشر شده اشارات زیادی به توسعهدهندگانی دارد که در گذشته تجربه کار روی عناوین سبک RPG داشتهاند، و همچنین سیستم دیالوگهای انتخابی نیز بیشتر از همیشه قرار است تا در این مجموعه وجود داشته باشد و شباهتهای زیادی را به بازی Fallout خواهد داشت.
در جایگاه استخدامی بعدی طراح هوش مصنوعی قرار دارد و در جزییات این بخش نیز درج شده است که جهان بازی BioShock 4 قرار است پرجمعیت و شلوغتر از گذشته باشد و همچنین NPCها قرار است تا با اهدافی در شهر تردد داشته باشند و حضور آنها معنادار باشد. اما این تنها لیست استخدامی نیست که استودیو Cloud Chamber Games در ماههای گذشته منتشر کرده، بلکه در آبان ماه نیز آگهی استخدامی برای جذب یک طراح المانهای محیطی نیز در سطح فضا رسانهها پخش و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با این اتفاق مشخص شد که ماجراجویی بعدی این فرنچایز قرار است تا به احتمال زیادی یک عنوان در سبک RPG و در دنیایی کاملا جدید و ناشناخته روایت شود و همچنین این بازی نیز بهصورت جهان باز خواهد بود که باتوجه به بازخوردهای دریافت شده مشخص است که این المان برای مخاطبان از ارزشهای بسیار بالایی برخوردار است.
بازی BioShock 4 همچنان در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و به احتمال بسیار فراوان مخاطبان با معرفی رسمی بازی فاصله زیادی دارند. اما پیشبینی میشود که در همایش E3 2021 عاشقان فرنچایز BioShock قادر خواهند بود تا برای اولینبار نگاهی را به نخستین نسخه توسعه یافته از این فرانچایز بدون حضور کارگردان افسانهای آن یعنی کن لوین داشته باشند.