خالق بازی Dead Space در حال کار روی یک پروژه جدید است

خالق بازی Dead Space در حال کار روی یک پروژه جدید است

محمد مسعودی محمد مسعودی
4 ماه و 6 روز پیش

گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، مدیر کل سابق استودیو Sledgehammer Games و مغز متفکر استودیو Visceral Games در زمان ساخت بازی Dead Space، در اوایل سال جاری، استودیو Striking Distance که وظیفه‌ی توسعه‌ی بازی The Callisto Protocol داشت را ترک کرد. دلیل اصلی جدا شدن گلن اسکوفیلد از این استودیو، عدم موفقیت تنها بازی ساخته شده‌شان عنوان شده است. اما گلن اسکوفیلد ، که یک نقاش حرفه‌ای نیز است،‌ در هفته جاری فاش کرد که در پشت صحنه خبرها در حال کار روی یک پروژه مرتبط با بازی است. 

اسکوفیلد گفت :«اگرچه مدتی به مرخصی رفته‌ام، اما شدیدا مشغول بودم و کارم تنها به نقاشی کشیدن مربوط نبود. فعلا در حال کار روی چیزی مربوط به یک بازی جدید و هیجان انگیز هستم. بی‌صبرانه منتظر جزئیات بیشتر پس از سال نو [میلادی] باشید.»


اسکوفیلد پس از تحصیل در رشته‌ی هنر و تجارت، در اوایل دهه ۹۰ میلادی حرفه کارگردانی هنری در بازی‌های الهام گرفته از فرنچایزهای Ren & Stimpy، The Simpsons و Home Alone، آغاز کرد. گلن اسکوفیلد بعدها به استودیو Crystal Dynamics پیوست و رهبری توسعه سری بازی Gex و سری بازی Legacy of Kain را بر عهده گرفت.


با این حال، اسکوفیلد خود را در استودیو Redwood کمپانی EA (که بعدها به استودیو Visceral Games تغییر نام داد)، بالا کشید و در ابتدا روی بازی Lord of The Ring، بازی Godfather و بازی 007 مشغول شد و بعد‌ها، سری بازی Dead Space را خلق کرد. 


اسکوفیلد در سال ۲۰۰۹ به استودیو جدید سازنده سری بازی Call of Duty کمپانی اکتیویژن، یعنی استودیو Sledgehammer Games، راه یافت و کارگردانی بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 و بازی Call  of Duty: Advanced Warfare، را بر عهده گرفت. 


او همچنین در سال ۲۰۱۹، استودیو Striking Distance، زیر مجموعه‌ای از کمپانی Krafton، را با هدف گنجاندن تجربه‌ای داستانی در دنیای بازی PUBG، تاسیس کرد. البته با گذشت زمان، این پروژه به یک بازی ترسناک وحشت و بقای علمی تخیلی تبدیل شد و از دنیای بازی PUBG فاصله گرفت.


بازی The Callisto Protocol در دسامبر گذشته، یک ماه قبل از انتشار نسخه بازسازی شده بازی Dead Space، منتشر شد و در همان ابتدا، بازخورد‌های مختلفی را از سوی بازیکنان و منتقدان دریافت کرد. در ماه ژانویه، یک تحلیلگر ادعا کرده بود که کمپانی Krafton انتظار فروش پنج میلیون نسخه‌ای از بازی The Callisto Protocol را داشته، اما با توجه به انتشار ضعیفی که این بازی تجربه کرده بود، ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳، در بهترین حالت، به آمار فروش دو میلیون نسخه‌ای برسد.


اسکوفیلد خروج «تلخ و شیرین» خود از استودیو Striking Distance را در ماه سپتامبر تایید کرد و هم‌زمان با آن، یکی از نمایندگان کمپانی Krafton اعلام کرد که گلن اسکوفیلد به دنبال فرصت‌هایی جدید، کمپانی Krafton را به صورت داوطلبانه ترک خواهد کرد. 

 

برچسب ها: Dead Space, The Callisto Protocol
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.