بر خلاف چیزی که قبلا اعلام شده بود، نسخه بازسازی شده بازی Demon’s Souls برای پلی استیشن 5 از فناوری رهگیری پرتو استفاده نخواهد کرد.
کارگردان خلاق این بازی یعنی گوین مور (Gavin Moore) در مصاحبهای با سایت Level Up تایید که کرد بازسازی بازی Demon’s Souls از رهگیری پرتو پشتیبانی نخواهد کرد، او گفت که استفاده از این فناوری هزینه قابل توجهی داشت و قرار دادن آن در بازی باعث میشد که چیز دیگری از آن حذف شود.
همانند استفاده از هرگونه پیشرفت گرافیکی دیگر، قرار دادن فناوری رهگیری پرتو در هر بازی دارای هزینه قابل توجهی است. اگر رهگیری پرتو را در این بازی قرار میدادیم مجبور میشدیم که چیز دیگری را از آن حذف کنیم. در روند توسعه بازی زمان محدودی وجود دارد.
گوین مور همچنین اضافه کرد که در ابتدای روند توسعه این بازی، اعضای تیم تولید مطمئن نبودند که بازی Demon’s Souls از رهگیری پرتو پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، چرا که تمرکز آنها بیشتر روی محیط و شخصیتهای بازی بود.
هنگامی که فرآیند توسعه را آغاز کردیم نمیدانستیم که این بازی از رهگیری پرتو استفاده خواهد کرد یا خیر، در دید اولیه ما چنین مسئلهای قطعی نبود. تمرکز ما بیشتر روی محیط و ظاهر شخصیتها بود. همه چیز از نورپردازی با توجه به زمان دنیای واقعی گرفته تا سایهها با توجه به زمان دنیای واقعی.
این که بازی Demon’s Souls از رهگیری پرتو پشتیبانی نخواهد کرد قطعا ناامیدکننده است، ولی با توجه به اینکه ظاهر بازی در آخرین تصاویر گیمپلی بسیار خوب به نظر میآمد، این موضوع احتمالا مشکل بزرگی نخواهد بود. همچنین رهگیری پرتو تنها در بخش Cinematic بازی در دسترس قرار میگرفت، این بخش احتمالا از بخش دیگر بازی کمتر استفاده شود. بازیهای Souls هنگامی که با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند در بهترین حالت خود هستند.
بازی Demon’s Souls در تاریخ 22 آبان برای پلی استیشن 5 در آمریکای شمالی منتشر خواهد شد. این بازی در بقیه مناطق دنیا در 29 آبان منتشر میشود.