فرام‌سافتور: گرافیک فنی ریمیک بازی Demon's Souls تیم ما را تحت فشار قرار داد

فرام‌سافتور: گرافیک فنی ریمیک بازی Demon's Souls تیم ما را تحت فشار قرار داد

رضا مدرسی رضا مدرسی
2 سال و 3 ماه و 24 روز پیش

از سال 2009 که بازی Demon’s Souls برای PS3 منتشر شد، استودیو فرام‌سافتور نیز به شهرت زیادی رسید و تقریبا تمام عناوینی که بعد از آن عرضه کردند به محبوبیت زیادی رسید.

 

این آثار در هر چیزی هم که محشر باشند، در زمینه گرافیک فنی حرف زیادی برای گفتن نداشته‌اند و هیچوقت در مرکز توجه تیم سازنده قرار نگرفتند. به سری بازی Dark Souls یا حتی بازی Elden Ring که در سال 2019 معرفی شد فکر کنید، این عناوین گرچه گرافیک هنری خوبی دارند و از این لحاظ بسیار غنی هستند، اما از لحاظ فنی بهترین میان بازی‌های هم‌رده خود نبوده‌اند.

 

تقریبا سال پیش بود که استودیو Bluepoint Games ریمیکی از بازی Demon’s Souls ساخت و نتیجه‌ای که به دست آمد فوق‌العاده بود: این عنوان تبدیل شد به یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 و از آن مهم‌تر، گرافیکی داشت که فرسنگ‌ها بهتر از کارهای پیشین استودیو فرام‌سافتور بود؛ البته که تک پلتفرمی بودن این بازی و سابقه استودیو Bluepoint (که سابقه‌ای طولانی در ساخت نسخه‌های ریمیک دارد) روی این مسئله تاثیرگذار هستند، اما هر چه که باشد، کارکنان فرام‌سافتور بعد از دیدن بازی Demon’s Souls روی پلی استیشن 5 احساس فشار کرده‌اند و کار برایشان سخت‌تر شده است!

 

چندی پیش هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، رئیس استودیو فرام‌سافتور و کارگردان نسخه اصلی بازی Demon’s Souls مصاحبه‌ای طویل با مجله Edge داشت که در طی صحبت‌های خود، با سوالی در خصوص ریمیک بازی Demon’s Souls هم مواجه شد و وقتی از تاثیر این عنوان و جلوه‌های بصری‌اش از او پرسیدند، جواب داد: «بله، کاملا مطمئن هستم که تیم گرافیکی ما بعد از دیدن بازی Demon’s Souls بیش از هر کس دیگری احساس فشار کردند.» 

 

میازاکی در ادامه صحبت‌های خود به مبحث گرافیک پرداخت و فارغ از مقایسه با بازی Demon’s Souls، چنین گفت: «استودیو فرام‌سافتور همیشه به دنبال بهبود گرافیک بازی‌های خود بوده، و این قضیه صرفا محدود به بازی Elden Ring نمی‌شود، بلکه همه بازی‌هایی که می‌سازیم در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. گرافیک و جلوه‌های فنی هیچوقت اولویت تیم ما نبوده. چیزی که از گرافیک بازی‌هامان می‌خواهیم در ارتباط مستقیم با سیستم‌های مختلف همان عنوان است و به همین دلیل در درجه چندم اولویت‌های توسعه بازی قرار می‌گیرد.

 

این مسئله همیشه باعث می‌شده که کمی احساس شرمساری نسبت به تیم گرافیکی‌مان داشته باشم چون واقف هستم که به سختی کار می‌کنند؛ و دقیقا همین تلاش سخت خود را روی بازی Elden Ring هم گذاشته‌اند و تیم برنامه‌نویس‌مان نیز هم‌راستا با تیم گرافیک، در حال اضافه کردن عناصر و ویژگی‌های جدیدی هستند که به بهبود جلوه‌های بصری بازی کمک می‌کند تا بازی Elden Ring تبدیل شود به زیباترین بازی‌ای (از لحاظ بصری) که تا کنون ساخته‌ایم.»

 

در بخش دیگری از همین مصاحبه میازاکی گفته بود که بازی Elden Ring خیلی به اثر بی‌نقص و ایده‌آلی که در ذهن دارد نزدیک شده است. چیز زیادی تا انتشار این عنوان باقی نمانده و در تاریخ شش اسفند ماه برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها: Elden Ring, Demon's souls
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.