پس از انتشار به روز رسانی مخفی کنترلر DualSense برای بازیهای پلی استیشن 4، عملکرد این کنترلر روی بازیهای کنسول نسل قبلی سونی بهبود چشمگیری داشت و این بازیها از بسیاری از قابلیتهای جدید دوال سنس بهرهمند شدند.
به تازگی، یکی از کارگردانان بازی The Last of Us Part 2 هم درباره امکان استفاده از ویژگیهای دوال سنس در نسخه پلی استیشن 5 این بازی و به روز رسانی مهم این کنترلر صحبت کرده است. کرت مارگنو، چند ماه پیش تیم طراحی کنترلر دوال سنس را از امکان استفاده از ویژگیهای جدید این کنترلر در بازی The Last of Us Part 2 با خبر کرده بود و حالا پس از انتشار به روز رسانی مورد نظر برای بازیهای پلی استیشن 4، این بازی از تمامی قابلیتهای دوال سنس پشتیبانی میکند.
مارگنو در این باره میگوید:
کنترلر DualShock 4 از دو وزنه مدور در دو سمت خود استفاده میکرد که لرزشهای مورد نظر را به صورت اجماعی و با تاخیر زیاد به دستان بازیکن منتقل میکردند؛ اما دوال سنس از دو وزنه که علاوه بر بالا و پایین شدن در طول دسته کنترلر، میتوانند فرکانس و دامنه شدت لرزش را با دقت بسیار زیادی شبیه سازی کنند استفاده میکند. علاوه بر اینها، تاخیر عملکرد قابلیت بازخورد هپتیک به قدری پایین است که میتوان آن را با تاخیر پخش صدا در اسپیکرها مقایسه کرد. به روز رسانی منتشر شده برای دوال سنس از سوی تیم سازنده، تمامی سیگنالهای قبلی که برای لرزاندن وزنههای دوال شاک 4 طراحی شده بودند را به صورت خودکار بررسی کرده، و آنها را برای وزنههای پیشرفته دوال سنس بازنویسی میکند. در نتیجه، تمامی پیشرفتهای مذکور بدون تغییر هیچ یک از کدهای بازی انجام میشود و نرم افزار دوال سنس به تنهایی بار این پیشررفت را به دوش میکشد.
به نظر میرسد تیم طراحان دوال سنس برنامههای زیادی برای بهبود هر چه بیشتر این کنترلر دارند و در خبر دیگری که امروز منتشر شد، مشخص شد حتی بازیهای رایانههای شخصی هم میتوانند از تمام ویژگیهای کنترلر نسل نهمی سونی استفاده کنند.