بازیهای شرکت FromSoftware با دنیاهای بینظیر و ساخت خارقالعاده فضا شناخته میشوند، و در بازی Elden Ring مهارت این شرکت در ساخت دنیا فراتر از عناوین قبلی میرود. داستان و تاریخچه و دنیای این بازی توسط جرج آر آر مارتین (George R.R. Martin)، نویسنده کتاب A Song of Ice and Fire شکل گرفته است، ظاهرا او سالها پیش نقش خود در این بازی را تکمیل کرده است. همانطور که انتظار میرود، نوشتههای جرج آر آر مارتین اساس داستان و دنیای بازی را شکل میدهد، و نویسندگی داخل بازی توسط کارگردان آن یعنی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) انجام شده است.
اخیرا یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao) از استودیو FromSoftware در مصاحبهای با خبرگزاری IGN اشاره کرد که چیزهایی مانند دیالوگهای شخصیتهای فرعی بازی و باقی نویسندگیهای داخل بازی توسط خود میازاکی نوشته شدهاند، طبق صحبتهای کیتائو، میازاکی «نقش پیشتاز نوشتار بازی را بر عهده دارد و نویسندگی داخل بازی را انجام میدهد.»
کیتائو همچنین گفت که داستان بازی Elden Ring به شیوهای مشابه بقیه عناوین این توسعهدهنده نقل خواهد شد. او گفت: «داستان این بازی به شیوه استودیو FromSoftware و در چند بخش بیان خواهد شد و ما همچنان به عادت خود در ساخت دنیا و روایتی داستانی ادامه میدهیم که بازیکنان میتوانند برداشت خود را از آن داشته باشند.»
به تازگی از طریق چند پیشنمایش، جزئیات زیادی در مورد بازی Elden Ring منتشر شد. بازی Elden Ring در تاریخ یک بهمن برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.