تریلری غافلگیرکننده از بازی Ghostwire: Tokyo در رویداد Quakecon Home به نمایش گذاشته شد که برای اولین بار، مکانیسمهای اکشن و مبارزهای این بازی را به نمایش میگذارد. «شینجی میکامی» (Shinji Mikami)، تهیهکننده اجرایی بازی نیز جزییات بیشتری از جمله امکان نوازش کردن سگها در بازی را منتشر کرد.
البته بخش بیشتری از اطلاعات بازی توسط «کنجی کیمورا» (Kenji Kimura)، کارگردان بازی در مصاحبه با Game Informer افشا شد. یکی از مهمترین نکات مطرح شده توسط او این است که بر خلاف بازی The Evil Within، بازی Ghostwire: Tokyo یک عنوان ترسناک و بقا نیست.
کیمورا در رابطه با بازی گفت: «بازی Ghostwire: Tokyo یک عنوان اکشن و ماجراجویی است، نه یک بازی ترسناک. البته با این حال، لحظههای رمزآلود و ترسناکی هم در بازی وجود دارند. چون ما از ژاپن به عنوان فضای اصلی بازی استفاده کردیم، امیدواریم که بتوانیم تجربهای مهیج و مفرح بر اساس عناصر رمزآلود و عجیب افسانههای محلی، داستانهای ترسناک معروف و فولکلور یولکای ژاپنی ارائه دهیم. »
او درباره دستاوردهای استودیو سازنده بازی نیز میگوید: «استودیو Tango Gameworks نقاط قوت زیادی مثل گرافیک واقعگرایانه و ساخت اتمسفرهای مهیج دارد و بازی Ghostwire: Tokyo تمام این ویژگیها را متحول کرده و به سطح جدیدی رسانده است. این موضوع باعث به وجود آمدن یک توکیو پر از رمز و راز و شاید بدشگون در بازی شده است و میتوان آن را به طرز ترسناکی، زیبا توصیف کرد! چالش ساخت یک بازی اکشن و ماجراجویی باعث به وجود آمدن فرصتی برای ما شد تا بتوانیم تجربهای لذتبهش و مهیج ولی متفاوت از کارهای گذشته خود ارائه دهیم. ما امیدواریم که بازیکنها از این تجربه لذت ببرند چون بازی اجازه میدهد که گیمپلی آن روی گشت و گذار در شهر توکیو، حل یک معمای عمیق و پشت سر گذاشتن چالشهای مختلف متمرکز شود.»
کیمورا همچنین درباره قابلیتهای کنترلر DualSense و صدای ۳ بعدی صحبت کرد و گفت: «شما باید این ویژگی را خودتان تجربه کنید چون توضیح آن واقعا سخت است، اما قابلیتهای تریگرهای تطبیقپذیر و Haptics کنترلر دوال سنس به قدری خوب بود که ما را به وجد آورد. ما میتوانستیم کارهای مختلف و حملههای متعددی را واقعا بسیار بهتر از گذشته حس و تجربه کنیم. صدای ۳ بعدی هم یکی دیگر از ویژگیهای جذاب است که باعث میشود حس کنید واقعا در نسخه ما از توکیو حضور دارید. با استفاده از آن، میتوانید اجسام و پدیدههای اطرافتان را واقعا درک کنید. زمانهایی وجود دارد که بازیکن نه تنها صداهای آشنای شهر را میشنود، بلکه صدای پدیدههای فراماورایی نیز به گوش میرسند. باید حواستان را جمع کنید و توجه کنید چون میتوانید با استفاده از این صداها، معماها را حل کنید و در شهر بگردید.»
بازی Ghostwire: Tokyo سال بعد برای رایانههای شخصی و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. این عنوان در کنار دیگر بازی موردانتظار شرکت Bethesda یعنی بازی Deathloop، از جمله بازیهای انحصاری زمانبندیشده برای پلی استیشن 5 هستند.