اولین تریلر گیمپلی بازی God of War: Ragnarok بسیار پر و پیمان بود و اطلاعات زیادی از شخصیتها و دنیای این بازی که آخرین عنوان مجموعه در دنیای نورس خواهد بود ارائه کرد. یکی از جذابترین لحظات این تریلر، سکانس آغازین آن بود که در آن اتریوس با گوزنی که به تنهایی شکار کرده به پدرش بازمیگردد. مانند تریلر معرفی بازی اول، اولین سکانس این تریلر هم تعریف کننده رابطه کلی کریتوس و اتریوس خواهد بود. یکی از بهترین و مهمترین لحظات این تریلر، اولین سکانس آن است که در ابتدا کریتوس رامشاهده میکنیم و سپس اتریوس با شکاری که نشان دهنده مستقلتر شدن او و رشدش نسبت به بازی اول است وارد غار میشود.
این معرفی مستقیما به بازی اول اشاره میکند و مانند همان بازی، تعریف کننده رابطه کلی این پدر و پسر در جریان آخرالزمان رگناروک خواهد بود. در این سکانس کریتوس را میبینیم که در غاری امن و آرام کنار آتش گرم نشسته و سپس اتریوس از بوران و فضای خشن بیرون وارد غار میشود. دوری ارازی (Dori Arazi)، کارگردان تصویر برداری این بازی درباره سکانس مذکور میگوید:
«من از حالت آبی، سرد و خشن فضای بیرون برای تشبیه آنها به ماجراجویی خطرناکی که پیش روی کریتوس قرار دارد استفاده کردم. از طرفی، گرمای آرامش بخش داخل غار را هم برای تعریف امنیت کمیابی که یک مادر (یا پدر) برای فرزندش فراهم میکند استفاده کردم تا احساسات لطیفتر را به نمایش بگذارم.»
استتودیو Santa Monica به عمد از چنین رنگ آمیزی و تشبیهاتی برای سکانس آغازین این تریلر استفاده کرده است. تصویر سازیای که احتمالا پیامهای مختلفی از آیندهای که در انتظار کریتوس است در خود مخفی کرده است. آیندهای که مشخصا شامل چالشهایی در رابطه میان کریتوس و اتریوس هم خواهد بود.
در بازی God of War رنگ نارنجی نماینده وابستگی و حس امنیتی بود که از یک مادر به فرزندش منتقل میشد. این رنگ در سکانس غار هم تاثیر خود را نشان میدهد. کریتوس همیشه یک فرد سرسخت بوده و از تاثیر احساسات روی اعمال خود جلوگیری میکرده و حتی با وجود اینکه در سکانس ابتدایی او هم تحت تاثیر رنگ آبی و خشن بیرون قرار گرفته است، رنگ نارنجی و گرما و امنیت وجود مادر روی او هم تاثیر گذار است. بخشی از بدن کریتوس تحت تاثیر رنگهای سرد و بی روح بیرون اسست و بخش دیگر، امنیت داخل را قبول کرده است. تضادی که نشان دهنده آمادگی همیشگی روحیه جنگجوی کریتوس است و او را نسبت به قبول کردن کامل آرامش و امنیت موقتی مصون نگه میدارد.
بازی God of War در تعریف زبان رنگهای نارنجی و آبی بسیار کامل و واضح عمل کرده بود و این رنگها باز هم تاثیر بزرگی روی بازی God of War: Ragnarok خواهند گذاشت. برخلاف بازی قبلی، این کریتوس است که در سمت امن و گرم ماجرا قرار دارد و اتریوس ناامیدانه از سرمای خشن بیرون وارد صحنه میشود. او همان حیوانی را شکار کرده و بدون اهمیت روی زمین میاندازد که مرگاش در بازی اول باعث غمگین شدنش شده بود و توانایی کشتنش را نداشت.
این تضادها و تفاوتهای اساسی دو بازی در تریلر گیمپلی رگناروک با رو راستی بیشتری نمایش داده میشوند. حالا اتریوس بیتاب رویارویی با ایزدهای نورس است و حتی در بخشی از تریلر از کریتوس میخواهد رفتار پدرانه خود را کنار بگذارد و مانند یک ژنرال (اشاره به گذشته کریتوس در الیمپوس) تصمیم بگیرد. جملاتی که سریعا خشم قدیمی کریتوس را بیدار میکنند. در پست معرفی بازی God of War: Ragnarok که در بلاگ رسمی پلی استیشن منتشر شده است، سونی درباره کریتوس در این بازی میگوید:
«کریتوس از اشتباهات گذشته خود درسهای دردناکی گرفته است و میخواهد از تکرار این اشتباهات خونین توسط پسرش جلوگیری کند. او میخواهد از پسر خود محافظت کند و از طرفی، نبرد آنها با بالدر (Baldur) هم مهر تاییدی بر این باور کریتوس بود که رویارویی با ایزدهای نورس تنها مصیبتهای بیشتری را به بار خواهد آورد.»
مسیر کریتوس برای تبدیل شدن به مردی که امروز میشناسیم اصلا آسان نبوده و نبرد با بالدر او را بیش از پیش به فردی صلح طلب تبدیل کرده است. خصایص اخلاقیای که در مقابل عطش جوانی اتریوس برای اثبات خود به عنوان یک ایزد / غول به ایزدهای نورس به چالش کشیده خواهند شد. البته نمادگرایی سکانس آغازین تنها به همین موارد خلاصه نمیشود. در این سکانس کریتوس درحال آماده کردن تیرهای کمان اتریوس و یکی از خنجرهایی است که برای هر دویشان درست کرده بود. این خنجر بخشی از سکانس مهم آغازین بازی God of War و تریلر معرفی آن بود. در این بازی کریتوس با به اتریوس توضیح میدهد که این خنجرها از ترکیب فلزی یونانی و اسکاندیناویایی ساخته شدهاند و او (اتریوس) هر وقت که آماده باشد یکی از آنها را از پدرش دریافت میکند. وقتی که اتریوس از کریتوس میپرسد که آیا آماده دریافت خنجر شده یا نه، کریتوس پاسخ میدهد:
«نه، من و تو مردمان عادی نیستیم، ما بیشتر از این هستیم. مسئولیت بسیار سنگینی روی دوشمان است. تو باید بهتر از من باشی.»
یکی دیگر از اهداف مهمی که بازی God of War دنبال میکرد، تلاش پدر برای انتقال بهترین تجربیات خود به فرزندش و اطمینان از درس گرفتن او (اتریوس) از گذشته پدر، بدون نیاز به تکرار آنها بود. به نظر میرسد کریتوس در انتقال این تجربیات به اتریوس موفق نبوده و در تریلر بازی God of War: Ragnarok مشاهده کردیم که اتریوس دقیقا در حال تبدیل شدن به کریتوس خشمگین قدیمی است. او به جای دوری از کشمکشهای بی هدف آنها را دنبال میکند و آماده پذیرش هر چالشی برای حل آنهاست. کشمکشهایی که اگر به پیشگوییهای غولها از پایان ماجراجویی کریتوس و اتریوس ختم شوند، پایان خوشی نخواهند داشت. وقتی که اتریوس (که این پیشگویی نهایی را ندیده است) به پدرش میگوید:
«آیا به پایان ماجرا نزدیک شدیم؟» کریتوس با نگاه به اتریوس پاسخ میدهد: «نزدیکتر از چیزی که فکر میکنی.»
ترجمه یکی از نوشتههای روی آن دیوار معنی «خیانت» میدهند و این کلمه ممکن است رابطه کریتوس و اتریوس را پیچیدهتر از قبل کند. اگر این کلمه در نهایت به معنی کشته شدن کریتوس به معنی اتریوس باشد، ممکن است تریلر معرفی بازی God of War: Ragnarok در حال پایه ریزی آن باشد؛ مخصوصا با قدرتهای جدید و قابل توجه اتریوس که در این تریلر مشاهده کردیم. حتی ممکن است تفاوت دیدگاه کریتوس و اتریوس در نهایت به نبرد نهایی میان این دو ختم شود. اتریوس بسیاری از خصوصیتهای رفتاری دوران جوانی پدرش را بروز میدهد و کریتوس هم به لطف گذراندن تمامی تجربیات سخت گذشته، به فرد با خردی که امروز هست تبدیل شده. بخش زیادی از این تجربیات تنها با نصیحت و گفتمان به دیگری منتقل نمیشوند. هر چقدر کریتوس برای پیشگیری از این اتفاق (کشتن پدر به دست فرزند) تلاش کند، تمام کارهایی که در گذشته انجام داده ممکن است در نهایت توسط اتریوس تجربه شوند تا از آن به شکلی دردناک درس بگیرد.
بازی God of War: Ragnarok در سال 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.