تریلر گیمپلی بازی God of War: Ragnarok پس از سکوت خبری یک ساله این بازی منتشر شد و اطلاعات زیادی از داستان، شخصیتها و گیمپلی این بازی منتشر کرد. یکی از بخشهای جذاب این تریلر، بخش مبارزات آن بود که تغییرات جالبی نسبت به نسخه قبلی داشت. بازی God of War با بازطراحی گیمپلی این مجموعه به یک فرمول طلایی دست پیدا کرد که حتی اگر بدون هیچ تغییری هم در بازی God of War: Ragnarok استفاده شود کسی نمیتواند ایراد بزرگی از روند مبارزات بازی بگیرد و تنها مشکلی که بهوجود میآید، حس کهنگی و عدم ارائه یک تجربه جدید است. مشکلاتی که به نظر میرسد بازی God of War: Ragnarok را تهدید نخواهند کرد. اریک ویلیامز، کارگردان بازی God of War: Ragnarok که طراح مبارزات بازی God of War بوده، اخیرا اعلام کرده است که این بازی از جهات مختلف گیمپلی بازی اول را گسترش خواهد داد.
به گفته ویلیامز، یکی از چیزهایی که استودیو Santa Monica در مسیر توسعه بازی God of War: Ragnarok گسترش خواهد داد، ابزار آلات بازیکن است که آزادی عمل بیشتری به بازیکن در جریان مبارزات خواهند داد. ویلیامز که در ساخت تمامی بازیهای اصلی مجموعه God of War مشارکت داشته است، درباره روش کار گذشته این استودیو برای گسترش گیمپلی بازیهای قبلی گفت:
« بازی God of War 2 و بازی God of War: Ghost of Sparta احتمالا محبوبترین عناوین مجموعه برای من محسوب میشوند. روش کار ما روی عناوین قبلی به گونهای بود که در ابتدا پایه کلی بازی قبلی را بررسی میکردیم و سپس با خود میگفتیم: «حالا باید هر چیزی که طرفداران از ما میخواهند انجام دهیم. نه تنها باید تنوع بخشهای مختلف بازی را بیشتر کنیم، بلکه باید آنها را بسیار بزرگتر هم بکنیم.»
حالا که من برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشستهام، میخواهم از درسهایی که در گذشته گرفتهام نهایت استفاده را ببرم. سعی داریم با استفاده از همین روش در رگناروک (مخصوصا با کریتوس) گزینههای بیشتری برای آزادی عمل بازیکن به بازی اضافه کنیم.»
این آزادی عمل از راههای مختلفی به بازیکن ارائه میشود و پیدا کردن ابزار و سلاحهای جدید یکی از این راهها خواهد بود. از طرف دیگر، اتریوس هم تاثیر و دخالت بیشتری در مبارزات بازی خواهد داشت. ویلیامز درباره تاثیر اتریوس در مبارزات بازی میگوید:
«حالا که او اندکی بزرگتر شده، در ابتدا و انتهای بسیاری از نبردهای تن به تن به کریتوس کمک میکند که همکاری این دو را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.»
او در ادامه اضافه کرد که دشمنان بازی هم در مقابل تواناییهای جدید و گسترده بازیکنان دست و پا بسته نخواهند بود و قابلیتهای جدیدی برای انجام این کار خواهند داشت.
«مشخصا هیولاهای بازی هم برای مقابله با تواناییهای جدید بازیکن به ابزار جدیدی نیاز دارند، وگرنه به راحتی توسط بازیکن نابود خواهند شد. برخی از ابزار و حرکات جدید آنها بازیکن را مجبور به کمک گرفتن از اتریوس در ابتدا یا انتهای مبارزات میکند و کریتوس به تنهایی کار بسیار سختتری در مقابلشان خواهد داشت.»
در نهایت ویلیامز به بخشی از تریلر بازی God of War: Ragnarok اشاره میکند که کریتوس با استفاده از Blades of Chaos مانند قلاب، از یک سکو بالا میرود. این قابلیت به بازیکن اجازه رفت و آمد عمودی راحتتری را به بازیکن خواهد داد. داشتن دست بالاتر (عملا) در مبارزات بازی میتواند بسیار حیاتی باشد و دشمنان هم با اطلاع از این موضوع از برتریهایی که محیط مبارزه آنها میدهد استفاده خواهند کرد.
«بخش اعظمی از جریان گیمپلی بازی قبلی به صورت مسطح جریان داشت و نمیتوانستید مانند چیزی که در این تریلر نمایش دادیم از بخشهای مختلف محیط مبارزه به سرعت و در جهت منفعت خود استفاده کنید. بازیکنان در رگناروک آزادی عمل بسیار بیشتری خواهند داشت. البته این موضوع (رفت و آمد عمودی در محیط) تنها یک مکانیک ظاهری و تو خالی نخواهد بود و میتواند به کلی سبک مبارزات را با توجه به نیاز بازیکن تغییر دهد.
حتی دشمنان هم میتوانند با کنترل مناطق بلندتر در محیط مبارزه از این موقعیت بالا به پایین نهایت استفاده را ببرند و مبارزات را چالش برانگیزتر کنند. تعاملهای این چنینی میان بازیکن و دشمنان در بازی God of War: Ragnarok بسیار گسترده خواهند بود.»
بازی God of War: Ragnarok که آخرین بازی مجموعه در دنیای نورس خواهد بود، در سال 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.