تولیدکنندگان بازی Wolfenstein یعنی استودیوی MachineGames گفته است که در مورد حافظههای SSD بسیار سریع کنسولهای نسل جدید هیجان زیادی دارد و آنها را عنصری اساسی در پیشرفت دنیای بازیسازی به حساب میآورد.
رئیس بخش تکنولوژی این استودیو یعنی جیم کیلین (Jim Kjellin) گفته است که هنگامی که قرار دادن SSDهای بسیار سریع در کنسولهای نسل جدیدتر معیاری کلی در نظر گرفته شود، دست تولیدکنندهها برای توسعه بازی بازتر است و تیم تولید باید روند طراحی بازیها را دوباره از آغاز بررسی کنند. او گفت: «مشکل قدیمیای که در آن باید قبل از ایجاد تغییرات بزرگی در تجربه بازیکن، منتظر صفحههای بارگزاری میشدیم یا سرعت بازی را به طور دستی کاهش میدادیم دیگر از بین خواهد رفت.»
کارگردان تولید یعنی جان جنینگز (John Jennings) با این موضوع موافقت کرد: «با وجود این SSDهای بسیار سریع، دیگر نیاز نیست که تولیدکنندهها به روشهای مختلفی برای سرگرم کردن بازیکن حین بارگزاری بازی فکر کنند! توانایی ساخت جهانهای بزرگتر و امکان حرکت بدون وقفه در این جهانهای بزرگ، تجربههای جذاب و جدیدی را برای بازیکنان فراهم خواهد کرد. بسیار برای چنین اتفاقی هیجانزده هستم.»
در گذشته استودیوی MachineGames در مصاحبهای گفته بود که از اولین بازی چندنفرهاش، بازی Youngblood، چیزهای زیادی یاد گرفته است و آنها را در بازیهای آینده خود به کار میبرد.
حال که صحبت از آینده شد باید گفت که استودیوی MachineGames یکی از استودیوهایی است که مایکروسافت با خرید ZeniMax به مالکیت آن رسید. هنوز مشخص نیست که بازیهای آتی این استودیوی برای پلی استیشن منتشر خواهند شد یا خیر ولی کارگردان گیمپلی این استودیو یعنی فردریک لیونگدال (Fredrik Ljundahl) فکر میکند که مالکیت مایکروسافت تنها به معنی ساخت بازیهای بیشتر است.
او گفت: «من فکر میکنم که بخشی از شرکت مایکروسافت بودن به ما کمک میکند که بازیهای بزرگتری بسازیم. آنها افراد بسیار دانایی در تیم خود دارند، همچنین میتوان تولیدکنندگانی عالی، تکنولوژیهای مفید و سختافزارهای مختلفی را در این شرکت مشاهده کرد.»