صحبت کردن از بازی Guardians of the Galaxy بدون ذکر نام بازی Marvel’s Avengers غیر ممکن است. دلیل اصلی ذکر نام این بازی، عدم اطمینان طرفداران قهرمانان مارول از کیفیت نهایی بازی Marvel’s Guardians of The Galaxy است و آنها همچنان احتمال اینکه این بازی به سرنوشت بازی Avengers دچار شده و به یک عنوان ضعیف و شکست خورده تبدیل شود را در نظر میگیرند. البته هر آنچه استودیو Eidos Montreal از این بازی منتشر کرده، کیفیت بالا و مسیر کاملا متفاوت این بازی نسبت به بازی Avengers را نمایش میدهد. بر خلاف پروژه شکست خورده قبلی، این بازی تمام تمرکز خود را روی بخش تک نفره و داستان سرایی خواهد گذاشت و دیگر خبری از بخش چند نفره نصفه و نیمه و عذاب آور بازی قبلی نخواهد بود.
یکی از اتفاقات مثبت و امیدوار کننده بازی Guardians of the Galaxy، حذف کامل پرداختهای درون برنامهای و محتوای دانلودی پولی از بازی است. بازیکنان اصلا دل خوشی از پرداختهای درون برنامهای بازی Marvel’s Avengers ندارند و این ویژگی نهتنها بازیکنان را ترغیب به بازگشت روزانه به این بازی و تجربه آن نکرد، بلکه بسیاری از آنها را از این بازی فراری داد و این پروژه را در همان ماههای ابتدایی عرضه به یک بازی شکست خورده تبدیل کرد که ضرر مالی زیادی به کمپانی Square Enix وارد کرد. سوالی که پس از بررسی شواهد پیش میآید این است که آیا این کمپانی و استودیو Eidos Montreal به دلیل شکست سنگین بازی Avengers تصمیم به حذف پرداختهای درون برنامهای و بخش چند نفره از بازی Guardians of the Galaxy گرفتند یا این بازی از ابتدا به عنوان یک پروژه تک نفره داستانی توسعه داده شده است؟
طبق گفتههای ژان فرانسوا دوگا (Jean Francois Dugas)، کارگردان ارشد بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، تصمیم تیم سازنده برای توسعه این بازی با تمرکز روی بخش تک نفره و داستانی به خاطر شکست بازی Avengers نبوده است. او در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده است که در زمان عرضه بازی Avengers، بازی Guardians of the Galaxy در مراحل پیشرفته توسعه قرار داشته است و شکست این بازی نمیتوانسته تیم سازنده را مجبور به ایجاد چنین تغییرات بزرگی در هسته اصلی گیمپلی بازی کند. تصمیمات تیم سازنده درباره عدم انتشار DLC داستانی پس از عرضه این بازی در مراحل ابتدایی ساخت و پیش از عرضه بازی Avengers گرفته شده بودند. دوگا در این باره میگوید:
«وقتی بازی Avengers منتشر شد، ما در مراحل پیشرفته توسعه بازی قرار داشتیم. چنین تصمیماتی را نمیتوان در لحظه آخر و با عجله اتخاذ کرد و باید در مراحل ابتدایی توسعه پروژه، مسیر حرکت تیم توسعه را مشخص کرد.»
از آنجایی که تنها دو ماه تا انتشار بازی Guardians of the Galaxy باقی مانده است، در صورت وجود هر DLC داستانی برای این بازی، مراحل توسعه آن قطعا هنگام عرضه بازی Avengers آغاز شده بوده است و بسیار بعید است که این استودیو تنها به خاطر شکست دیگر بازی این کمپانی، برنامههای خود برای انتشار محتوای دانلودی بازی Guardians of the Galaxy را تغییر دهد.
در سالهای اخیر بسیار کم پیش آمده که یک بازی تمام محتوای خود را در یک پکیج کامل به مخاطبان عرضه کند و بخشهای مختلف بازی را به صورت جداگانه به بازیکنان نفروشد. اتفاقی که میتواند به این بازی کمک بزرگی در جذب مخاطب و جلب اعتماد بازیکنان بکند و در صورت ارائه یک گیمپلی و داستان با کیفیت، موفقیت این بازی را تضمین کند.
بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و سرویسهای ابری منتشر خواهد شد.